Streptokokken in de darmen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

Tjee, gelukkig heb ik in maart afspraak staan bij Dr De Meirleir.
Heb afgelopen 2 jaar geschreeuwd gelukkig heb ik geen last van mijn darmen....
maar.....nu
Scoorde (hoe toevallig) positief of h2s test, en hoe (hoe toevallig) ook streptokokken als bonus misschien wel trigger inderdaad.
Bij mij was het een ast bacterie, die inderdaad overal kan gaan zitten in het lichaam en alles verstoren.
Verder kan ik niks voor u doen, zei de internist.
Is het gek meneer dat ik aan CVS denk, nee dan moet je naar Nijmegen of Roessingh.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Daar durf ik niet op antwoorden.

DML zei dat ik geboren ben met een koemelkallergie die ze gemist hadden in mijn jeugd. Dat er toen al testen bestonden. Daaruit was veel voortgekomen.

Misschien was dat de basis van alles, wie zal het zeggen?

Bij mij is er hormonaal ook veel misgelopen. Maar ook veel verkeerde medicatie gekregen en de bijwerkingen van de medicijnen zijn ook niet te onderschatten.

Mijn man en ik hebben vorige week de resultaten van de tweede test na een jaar op de overgevoeligheden gekregen. Weinig verbetering, soms zelfs verslechtering van zaken die we helemaal niet gegeten hadden.

Zelf heb ik ook een Bartonella infektie gehad.

Nu wordt de darmdysbiose intensief behandeld via antibiotica en ontgiftiging van zware metalen.

Maar wat is de oorzaak en wat het gevolg?

Van die intoleranties kan je soms vanaf geraken, maar evengoed heel je leven hebben.
Ook voor gluten.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Oke, bedankt,DML zei ook nog dat wij voorouders gehad moeten hebben van aan de , ik geloof, middellandse zee want daar kwam de lactose-intolerantie vandaan en de fructose-intolernatie kwam van boven, ik geloof Zweden, Noorwegen. En onze fructose-intolerantie was een gevolg van de (te lange tijd) lactose.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Heb momenteel ook streptokokken in de darmen, vorig jaar enterokokken, nu dit weer (ook weer een hele hoop andere zaken maar deze waren het meest afwijkend)

Moet dus weeral aan de AB. Ditmaal eentje dat niet in België verkrijgbaar is, "Xifaxan".

Vind daar niet direct iets van terug. Iemand ervaring mee?

P.s. blijkbaar zitten er ook streptokokken in probiotica (zoals vsl3 en super8) die ik al heel lang neem. Kan dat mede daardoor komen, of zijn dat andere ?
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi Cleopatra,

Xifaxan is hetzelfde als rifaximin. Deze AB is volgens mij nieuw bij DML en werkt goed tegen schimmels en PDS (schijnt). Ik ben er zelf erg ziek van geweest en ben er na twee maanden nog steeds niet boven op, maaarrrr na deze kuur kon ik voor het eerst sinds jaren weer regelmatig naar de wc. Helaas is dit profijt weer verholpen door een volgende AB kuur.

Ik heb trouwens ook overgroei aan streptokokken en vanaf het begin steeds VSL3 geslikt. Wat ik ook vreemd vind. Bij het laatste BHP stond VSL er niet meer op.

Groetjes T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Hey Tanto,

Is bij jullie in NL deze AB wel gewoon verkrijgbaar, of moeten jullie deze ook elders bestellen ?

Is dus ook niet specifiek voor streptokokken dan, als ik het goed begrijp ?

Bij mij staat er idd ook geen VSL meer op behandelplan.

groetjes,
cleopatra
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi Cleo,

Ik heb deze AB bij de saedelear (BE) vandaan, deze apotheek heeft ze gewoon op voorraad aangezien ze samenwerken met DML.

De AB werkt juist op e.coli, dus niet op streptokokken.
Ws heb jij nu ook mutaflor op je bhp staan? Om je e.coli weer aan te vullen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

@ Tanto,
da's een goede tip ivm Apotheek De Saedelaer
Mijn apotheek heeft de Rifaxim vanuit Duitsland laten komen,
ik heb er een week op gewacht en
63,80 euro voor 2 kuren van 10 dagen, daar schrok ik toch wel van!

Anti Biotica kost normaal "weinig " geld ...

Ik heb de eerste kuur genomen, geen last van gehad en idd, ook ik kan al een hele week, elke morgen,
zoals "een gewoon mens" mijn darmen ledigen ! onvoorstelbaar !

In de tussen perioden neem ik 's morgens en 's avonds 1 Lactéol,
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ha, ik heb (had) ook streptokokken teveel, toch in het begin van de behandeling.
Op een nieuwe test zijn die verdwenen, maar heb er stafylokokken voor in de plaats gekregen.


Misschien kan het zo zijn, dat doordat je maag/darm-weerstand zo laag is, dat die streptokokken vanuit je keel toch kunnen migreren naar de darm waar ze normaal niet voorkomen?


Maar @eezvda, jeez, 100% van je flora streptokokken, dat is wel extreem :shock:
Hoe gaat het nu met u na 1-2 jaar behandeling?
(als je hier natuurlijk nog langskomt... ;))



@Cleopatra: idd via De Saedeleer, mijn apotheek heeft ze ook kunnen bestellen via Duitsland en zou +- een week duren om te leveren. Dat vond ik zelf gemakkelijker als om langs De Saedeleer in Lier te gaan, zeker nu ze geen meds op voorschrift meer mogen opsturen?

Ik krijg die echter ook voor E.Coli, die ik al sinds het begin teveel had.
Tegen de strepto- en nu stafylokokken krijg ik meestal de AB die in het 'midden' staat, dus maand 2 van het plan.

In het geval van de strep was dat denk ik de Erytromycine? Of de Clarithromycine Al worden volgens http://www.yesanswer.com/nl/how-is-stre ... eated.html ook andere uit die familie gebruikt zoals azitromycine. (Zithromax)

Nog van die site:
De huidige aanbevelingen nog steeds de lijst penicilline als eerste keus voor de behandeling van groep A streptokok. Erythromycine wordt aanbevolen als de eerste keus in penicilline-allergische personen. De eerste generatie cefalosporines zoals cefalexine en cefadroxil, zijn alternatieven voor erytromycine.

WSLK omdat veel patiënten een penicillineallergie hebben, dat hij die standaard al niet voorschrijft aan patiënten om het risico niet te nemen op erge complicaties...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

@tanto; neen, mutaflor staat ook niet meer op mijn behandelplan, enkel lacteol wat probiotica betreft
goed om weten dat ze het bij de Saedeleer hebben

@diederik; da's bizar want heb geen e.coli teveel - allee ik zie dat toch ni staan (is wel nieuwe uitgebreide test)

Heb vooral streptokokken en clostridium (was vorig jaar weg en nu terug).

Bizar dan dat DML mij deze AB voorschrijft :?

Heb mnd 1 + 3 Xifaxan op plan staan en mnd 2 vancocyn (is ook al de 3e keer !)

Toch raar er geen lijn zit in zijn AB, voor de behandeling van dezelfde bacteriën. Toch maar eens met mijn HA overleggen dan..
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Dan weet ik het ook ni :)
Ik weet weinig.
fresia
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 sep 2011, 12:47

Bericht door fresia »

@ cleopatra:
waar koop jij Super8?
dank
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Fresia,

Bestelde deze gewoon bij de apotheek.
Maar in sommige natuurwinkels kan je hem ook kopen, heb ik gezien.

Sorry voor late reactie, ben enkele weken niet meer op forum geweest.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb als kind van 12 jaar streptococcen infectie gehad.
ik was 5 kilo afgevallen, en heb meer dan een maand int ziekenhuis gelegen, elke dag kreeg ik AB-spuiten.
Nare ervaring, ik lag achter glas en niemand mocht bij me op de kamer.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hey Diederik. Het ging heel goed .Maar ik moest stoppen met de behandeling wegens geld gebrek.

Ik heb 2 en half jaar echt wel op 45 % gezeten qua energie . Nu weer op 5 %. Hopelijk ga ik straks weer wat vooruit om weer naar Brussel te kunnen.
Plaats reactie