Om 21.30 verminderen klachten?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja REM beter te gaan en slaap je daarna dieper geloof ik. En wordt frisser wakker 's ochtends. Was vanochtend zeker waar. Kijk even of het morgen weer zo is.
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Ik gebruik ook melatonine in lage dosering om beter te slapen. In slaap vallen is het punt niet maar ik slaap wel dieper met melatonine (REM slaap?) en heb dan de volgende dag iets meer energie. Mijn ervaring van voordat ik ziek werd was wel dat melatonine went, je hebt steeds een hogere dosering nodig voor hetzelfde effect. Maar momenteel zit ik toch al een jaar op dezelfde lage dosering en dat gaat goed. Ik blijf het ook gebruiken dus, ook op avonden dat ik erg moe ben en dus makkelijk in slaap val want dat betekent niet perse dat ik ook diep genoeg zal slapen. En nachtrust is zo belangrijk voor je reserves de volgende dag!

Succes met de verhuizing. Ik deel je frustratie van meer zelf willen doen en toch ook de blijdschap zijn dat er vrienden voor je klaar staan. Het blijft een dilemma :wink:
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Wat is ins hemelsnaam 5-HTP?
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

annac schreef:Wat is ins hemelsnaam 5-HTP?
Hoi Annac,

Tryptofaan wat we omzetten in serotonine.

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

+ B3 en B6.

Tryptofaan zit ook in veel voeding, kan ook helpen voor de slaap.
Life smells...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

http://eastwesthealing.com/wp-content/u ... system.mp3

de "opleving" op tijden waarin normaal vermoeidheid moet toeslaan is een reactie ontregeld lichaam.
Verder moet ik deze uitzending nog eens beluisteren (engels)
maar het is voor mij erg herkenbaar,
vooral in de reltaie met voeding.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hehehe die is lang. Kan ik helemaal niet aan zo lang te luisteren :-( Maar ja het kan heel goed allemaal. Ik ben nu al bijna een week van de gluten af en voel me wel ietsssssss beter . Met nadruk op iets . Of had ik dat al gezegd lol.

Cortisol test liet zien dat ik geen rare waarden had 's avonds .
Plaats reactie