Zembla over hormoonverstorende stoffen

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Zembla over hormoonverstorende stoffen

Bericht door kaki »

Er was gisteravond een erg interessante uitzending van het programma Zembla over de (negatieve) effecten van chemische stoffen (in cosmetica, meubels, matrassen, elektronica, voeding, verpakkingen, speelgoed enz.) op de gezondheid.

Hormoonverstoringen zorgen weer voor ontregelingen in organen, hersenen, immuunsysteem enz.

De WHO bracht hier begin dit jaar een alarmerend rapport over uit.

Hier wat quotes:

Geen Hormoonverstoorders (EDCs) in consumentenproducten
Steeds meer onderzoek toont een mogelijk verband aan tussen de toename van chronische ziekten en aandoeningen en de toegenomen blootstelling aan hormoonverstorende chemicaliën. WECF start daarom een informatiecampagne om het grote publiek te informeren over de huidige internationale discussie inzake blootstelling van met name kinderen en vrouwen aan lage doses hormoonverstorende stoffen.

Volgens minister Schippers is er nog onvoldoende bewijs voor (voorzorgs-)maatregelen (waar hebben we dat eerder gehoord :roll: ) :

Toxicoloog Van den Berg: 'Het lijkt of de minister meer deskundigheid en kennis heeft dan op dit moment 100 wetenschappers, artsen, toxicologen hebben die zeggen: we moeten wel voorzichtig zijn met deze stoffen en dus lijnrecht tegenover de mening van de minister staan.'
Van den Berg: 'Ik denk dat in Nederland de afgelopen 10 jaar het economisch belang regelmatig geprevaleerd heeft boven de bescherming van het milieu en de volksgezondheid.'

Zembla 'Zorgwekkende stoffen' uitzending:
http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/201 ... 19-12-2013
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Zembla over hormoonverstorende stoffen

Bericht door asje »

In Denemarken zijn ze al bezig al deze stoffen uit te bannen en in nog een paar Europese landen doen ze ook al meer. Maar ja, wat is de WHO, die zeggen ook al 45 jaar dat ME neurologisch is :mrgreen:
Life smells...
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Ha Kaki,

Goeie uitzending...
Zembla staat toch bekend om goede onderzoeksjournalistiek. Om die reden komen ze ook niet overal binnen heb ik gehoord.

En dan Min. Schippers... de machtigste vrouw van Nederland.
"Zorgkosten lopen uit de hand... werken aan preventie..."
We, de burgers, mogen ideeën aandragen voor het betaalbaar houden van de gezondheidszorg maar niet ten koste van economische belangen?

Simpel dingetje: vraag aan je tandarts of je Amalgaam vullingen vervangen mogen worden.
"Doen we niet.... Is niet bewezen dat dat de oorzaak is van hoge titer kwik in je lijf" Discussie gesloten.

Straling van hoogspanningsmasten/kabels...? Kan geen kwaad.
Mobile telefoons en ander draadloos spul...?

Ondermijning van je immuunsysteem... Kan Schippers of opvolger m.i. niet onderuit. E.e.a. lijkt afhankelijk van welke politieke kleur er op die zetel zit denk ik dan.

Eén Europa + Regels...
-Kappers die platte schoenen met antislipzolen moeten dragen,
-Verbod op open kannetjes olijfolie in restaurants,
Hierbij denk ik dan waar gaat het over...

Misschien is dit iets:
In de nabije toekomst, verbod op EDCees in consumenten producten??

Groets,
Anneke
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

In de lingerieshop ankele dagen geleden zei de verkoopster dat de meisjes van 12 jaar tegenwoordig zo goed als allemaal een cup B en C hebben als eerste setje.

Ze zei zelfs dat het bewezen was dat het door de hormonen in het kraantjeswater kwam. "Je kan geen soep, koffie, ... maken van flessenwater toch? En die jongeren drinken frisdrank en bier erbovenop. Ook allemaal gemaakt van kraantjeswater."
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Hallo Marlène,

Ik ben al een tijdje bezig met het uitzoeken wat een water vitaliser kan doen en welke ik zou willen hebben. Uiteindelijk zijn er voor mij 3 overgebleven waaruit ik wil kiezen:

-http://www.quavita.nl/informatie
-http://www.aquariusvitaliser.info/kk_200000.html
-http://www.gezondeshop.nl/basisch-water-ionisatoren

Een voor mij vervelende bijkomstigheid is dat de vitalisers nogal wat kosten.
Daar tegen over staat dat het aanslepen van flessen mineraalwater voor degene die al jaren voor mij de boodschappen doet ook een gesjouw is.
En mineraal water is ook niet gratis... Bij ons tenminste niet.

Als komend jaar de belasting een deel van mijn zorgkosten compenseert wil ik graag tot aanschaf overgaan. Het is m.i. een goede investering die voor de rest van je leven meegaat en de vitaliser is demontabel.

Groets,
Anneke
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Anneke, wat doen die water vitalisers precies?
Ik drink heel veel (bijna alleen maar) kraanwater.. sjouwen met flessen bronwater is niet te doen en te duur (en volgens mij moet je dan eigenlijk weer glazen flessen hebben wil je het goed doen, omdat er ook chemicaliën zitten in het plastic van de plastic flessen :| ).
Maar als drinkwater zuiveringsbedrijven al aangeven dat ze steeds meer moeite hebben met het zuiveren van het water van alle chemicaliën kunnen die vitalisers dat dan wel? :?
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Ha Kaki,

Precies.... Gesjouw met glazen flessen en de kosten 500€ p.jr?

Bij mij in de buurt zijn een kweker, winkelier, een gezondheidscentrum en de Librije waarvan ik weet dat ze een vitaliser in de waterleiding hebben geplaatst. Bij de winkelier heb ik het water geproefd... Hij gaf me 2 bekers waaruit ik na het proeven het gevitaliseerde water mocht kiezen.
Dat had ik maar zo goed :lol: op zich niet zo belangrijk maar wel dat het verschil duidelijk te proeven is. Er zijn onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat hormonen, medicijnen, pesticiden etc. in leidingwater te vinden zijn. Zie o.a. http://www.aquariusvitaliser.info/kk_400004.html
Eigenschappen van gevitaliseerd water:

De structuur van water dat is behandeld met de Aquarius watervitaliser is zichtbaar dikker dan normaal leidingwater of bronwater.

Gevitaliseerd drinkwater is zachter van smaak.

Gevitaliseerd water kan het immuunsysteem ondersteunen of versterken.

Gevitaliseerd water is een weldaad voor huid en haar.

Gevitaliseerd water kan de parasitaire resistentie van mens en dier verhogen.

Gevitaliseerd water zorgt voor een betere opname van voedingsstoffen.

Gevitaliseerd water kan dieren in een gezondere conditie brengen.

Gevitaliseerd water kan bijdragen aan een gezond, fit, en vitaal lichaam.

Gevitaliseerd water ontlast de lever en de nieren en zorgt voor een betere doorbloeding.

Gevitaliseerd water zuivert via lichaamsvloeistoffen de cellen, weefsels en orgaansystemen.

Gevitaliseerd water heeft een ontgiftende werking op het lichaam.

Gevitaliseerd water kan huidallergieën en overgevoeligheden laten verdwijnen of verminderen.

Gevitaliseerd water is weer vrij van schadelijke trillingsfrequenties en heeft weer een harmonische balans.

Vitaal kraanwater is heerlijk om in te baden of om te douchen, en geeft een vermoeid lichaam direct weer energie.

Gevitaliseerd water heeft een positieve werking bij reumatische aandoeningen.
Op dit moment gebruik ik de "waterman" zie:

http://www.gezondeshop.nl/basisch-water ... erman.html

Begin januari spreek ik de eerste van de drie leveranciers die een vitaliser verkopen.
Ik kan er over lezen maar ik wil ze ook spreken om een goede keus te kunnen maken :wink:

Groetjes,
Anneke
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Beetje late reactie, maar bedankt voor de info Anneke.
Ik wist dat water vitalisers o.a. al langere tijd in de tuinbouw worden gebruikt... ik denk zeker dat ze de kwaliteit van het water verhogen.. blijf wel een beetje twijfelen over al die resten van chemicaliën in het drinkwater (blijven die er niet toch gewoon in?)..

Ik ga het nog eens beter bekijken.
Succes als je er één gaat kopen!
Plaats reactie