Sint-Janskruid ?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

De spreekwoordelijke drempel is er niet hoog, hoor Grigor. Ze hebben een speciale ME poli waar in de wachtkamer geen TV hangt, geen kabaal is, weinig andere mensen en de kans dat het uitloopt is dan ook minder. Bovendien kan het best zijn dat de melatonine beter werkt, nadat zij hebben vastgesteld op welk moment van de avond je het het beste kunt nemen. Kan verschillen p persoon. Ook kunnen ze je doorslaap problemen in kaart brengen.

Persoonlijk heb ik er veel aan gehad, al moet ik eerlijk zeggen dat door een beter slaapritme ik fysiek niet veel vooruitgang heb geboekt. Wel is het gewoon fijn om te kunnen slapen zonder veel frustraties en ik geloof wel dat je er mentaal veel mee kunt winnen.

Maar voor nu: kijken wat voor jou het beste werkt. Succes, Bloempie
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Zeker dank je. Maar de reis is te ver. Eergisteren was ik flink naar de Etos gelopen ( 150 meter). En die wereldreis zit ik nu nog mee. Maar zoals ik al zei ga ik dat zeker bekijken.

Maar goed terug naar het topic. Andere mensen die St Janskruid gebruiken voor slaap?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Grigor, ken je het boek van Teitelbaum? From fatigue to fantastic, daarin staat veel over zaken als slaapproblemen bij ME-ers. Zelf heb ik daarom een poosje suntheanine gebruikt, hielp best een beetje. Bij de apotheek of sommige drogisten verkrijgbaar of te bestellen...

Heb je je ook al eens verdiept in slaaphygiene?

That's it for now, ik ga de computer dicht doen. Truste voor strax!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja ken het boek zeker. Veel over gelezen nu nog zelf lezen hahaha. Zal het nakijken de suntheanine
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ooooh, je hebt het gewoon! Er staat veel meer in dan alleen suntheanine... fingers crossed dat er iets voor je bij zit.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ik gebruik wiet & valeriaan om in slaap te vallen.
bananen
boterham kaas en thee met melk en honing - helpen ook.
Grigor - ik hoop dat je mensen kunt inschakelen je kunnen helpen.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Wiet kan echt niet lol. Daar wordt ik totaal paranoia van.

Banaan met noten is niet slecht

En liefst schakel ik liever wat mensen uit om tot rust te komen ;-)
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ja , dit ken ik
mensen om je heen is super vermoeiend en brengt veel onrust.
Bij mij gaat het echt niet meer alleen;
een rondje supermarkt is idd een wereldreis.
Ik doe mijn best om de communicatie met de mensen om me heen, zelfs met de paar vrienden die ik overgehouden heb, terug te brengen tot : ja/nee, en zo concreet mogelijk.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Lol. Herkenbaar. Ja Nee en zo concreet mogelijk. Hahaha. Of eigenlijk niet haha.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

wat mij ook helpt om in slaap te vallen en tegen de gekke energie "rush" 's avonds is een luisterboek in een donkere kamer, net als bij kinderen.
Plaats reactie