Hoge doseringen L-Carnitine niet geheel onschuldig!

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meeltje
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2011, 23:31

Hoge doseringen L-Carnitine niet geheel onschuldig!

Bericht door Meeltje »

In 2005 kreeg ik door het CVS/ME Centrum in A.-dam L-Carnitine voorgeschreven. Ik merkte al snel verbetering op energieniveau en had daardoor enkele jaren een betere kwaliteit van leven.

De dosis mocht ik sinds 2008 zelf naar behoefte verhogen. In 2010 had ik, behalve dat de vermoeidheid weer toenam, een aantal klachten ontwikkeld, zoals misselijkheid, duizeligheid, last van maagzuur, braken, vaak plassen, allergie, een visgeur enz. Ik slikte toen 2x p.d. 22 tabl. Carnitene.

Na div. zaken via de huisarts te hebben uitgesloten ben ik uiteindelijk naar een mesoloog gestapt (ze meten je organen en de effecten van medicijnen/voedingssupplementen daarop d.m.v. een apparaatje via de acupunctuurpunten). Daar konden ze zien dat mijn organen zeer zwaar belast waren door de hoge doseringen Carnitene.

Bovendien schijnt dit ook de opname van andere voor de energie belangrijke stoffen te blokkeren, waardoor ik steeds meer was gaan slikken en in een vicieuze cirkel terecht was gekomen.
Intussen heb ik de dosering afgebouwd tot 2x p.d. 2 tabl. i.c.m. natuurkundige medicijnen en voel me weer een stuk beter.

Ik had mijn ziel en zaligheid opgehangen aan de Carnitene, maar ben daar dus in doorgeschoten en wil jullie daarvoor waarschuwen! Heb mijn ervaringen ook aan het ME Centrum laten weten.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi mela,

Welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Welkom op het forum Mela.
Over hoeveel mg per dag heb je het?

Liefs.
Gebruikersavatar
Meeltje
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2011, 23:31

Bericht door Meeltje »

de hoogste dosering was 2 x pr. dag 22 tabletten a 330mg. per stuk.
Groet
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Tjee, dat klinkt als enorm veel.
Ikzelf neem 2 x per dag 2 capsules van 500mg.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door luna923 »

ik zelf neem 2 X p.d. 5 tabletten van 330mg p.s. maar merk dat ik daar wel baad bij heb. maar hoger dan dat wilde ik zelf al niet gaan. maar ik gebruik 3 X p.w. al b12 injecties. de 10 mg/2ml ampullen. en die schildklier medicatie helpt ook bij mij.

maar voor ik die medicatie gebruikte had ik veel last van misselijkheid, duizelig, maagzuur, heel veel spier pijn en nog veel meer. nu is door die medicatie het toch wat minder geworden, en is het iets dragelijker, alleen niet voor mijn portemeniks, die is zwaar ziek geworden onder tussen, van een kleine rot sociale dienst en zelf veel medicatie betalen.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Mela,

Welkom op het ME-gids.net-forum :)

Ik denk dat een surplus aan medicijnen sowieso slecht is voor je organen, maar je moet wat als ME-er he, bedankt voor je waarschuwing in ieder geval.

Je maag, lever, darmen en nieren kunnen het zwaar te verduren krijgen met een concentratie van medicijnen. Ik heb vroeger "uit het niets" een leverontsteking gehad waardoor ik sowieso moet opletten met medicijnen volgens de huisarts.

@Luna,

Zolang ME alleen wordt erkend als psychische ziekte zullen we veel medicijnen zelf moeten blijven betalen, echt van de zotte vind ik het....

Tot die tijd zal ik keiharde, ietwat ungenuanceerde ME-uitspraken blijven doen, een mensonwaardig bestaan = geen leven in mijn optiek
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

44 tabletten Carnitene is ook wel waanzinnig veel, ik had nog nooit gehoord dat iemand zó veel slikt.
Life smells...
Gebruikersavatar
Meeltje
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2011, 23:31

Bericht door Meeltje »

Ik begrijp dat sommigen van jullie de Carnitene niet vergoed krijgt. Hoe komt dat? Ik kreeg het wel vergoed, mits op recept, eerst van de internist van het ME Centrum, later door de huisarts.
Groet
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mss alleen mensen die geen arts hebben die het voorschrijft want het is een gewoon vergoed regulier middel.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ok beetje oud dit topic maar inderdaad WT ;-) 44 carnitine Tabletten. Ik zou niet meer van de pot af kunnen komen.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

:shock: 44 Carnitene tabletten per dag? Dat lijkt mij niet gezond.
En wel nodig? Kosten voor de Zorgverzekeraar rijzen dan ook de pan uit 44 x 365 = 16060 tabletten per jaar = CARNITENE SIGMA TAU TABLET 330MG € 11.493,26: Bron: http://www.fk.cvz.nl/over_ons.asp

:lol: @grigor, ik kan maar 1 of 2 Carnitene tabletten per dag verdragen (effect diarree..)

Groetjes, Louis
Laatst gewijzigd door louisa op 19 dec 2013, 18:47, 3 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Same here. 3 is nu effe de max.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Bij mij neemt het effect niet toe bij meer dan 10 tabletten per dag. Het max. effect is voor mij dan bereikt. Ik kan dan wel meer gaan nemen, maar da's dus zinloos.
Plaats reactie