Achmea vergoedt Visser niet meer

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ariadne ja nu zie ik het ook.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik heb om duidelijkheid gevraagd bij de friesland over het feit dat Achmea beperkt stichting cardiozorg gaat vergoeden. Dit is het antwoord.
Zorgaanbieders

De Friesland werkt wel samen met Achmea voor de zorginkoop, maar wij sluiten ook zoveel mogelijk zelf contracten met zorgaanbieders. De afspraken die Achmea heeft gemaakt met zorgaanbieders, gelden niet voor De Friesland verzekerden omdat wij zelf een contract aangaan met zorgaanbieders. Met Stichting Cardiozorg hebben wij een overeenkomst en worde de kosten volledig vergoed uit de basisverzekering. wel tellen de kosten mee voor het verplicht en eventueel vrijwillig eigen risico. De door u genoemde afspraken van Achmea zijn bij ons niet bekend, en zijn voor onze verzekerden niet van toepassing.
Goed nieuws lijkt me :lol:
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Nieuw (geen goed) bericht ivm vergoeding dr. Visser Achmea!!

Verzekerde zorg voor ME/CVS patiënten bij Achmea in 2014 onzeker

Zoals eerder gemeld hadden de drie patiëntenorganisaties op 18 november j.l. in Amersfoort een gesprek met twee vertegenwoordigers van Achmea om Achmea te bevragen over de reden van de voorgenomen opzegging van het contract met dr. Visser, en ... Lees verder http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2874
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Wat een ge.... met achmea. Maar met de friesland en dsw worden de kosten van dr Visser nog wel vergoed. Beide kosten €113 inclusief tanden fysiotherapie en alternatief.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Alle reden om over te stappen. Voor wie naar een pijnkliniek wil, Menzis ook niet doen, die willen van die vergoedingen af.
Life smells...
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Wat een verwarring weer zeg.
Afgelopen dinsdag heeft dr. Visser mij nog verteld dat alles in 2014 gewoon vergoed zal worden.
Erg vervelend deze onzekerheid, ik denk dat het slim is om nu toch over te stappen om eventuele ellende te voorkomen.
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Alle reden om over te stappen. Voor wie naar een pijnkliniek wil, Menzis ook niet doen, die willen van die vergoedingen af.


De Friesland dus. Wat een werk weer. We zijn 2 of 3 jaar geleden al overgestapt van de UMC uur slechte (voor de tandarts) verzekering.

Voor de pijn poli UMC Groningen hoef je het niet te doen, want die deugt sowieso op zich zelf al niet.....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

...UMC uur slechte (voor de tandarts) verzekering.
Je schrijft raadsels :?

Ik heb het zeker niet over pijnpoli's maar over pijnklinieken, daar wordt pijn behandeld (bijzonder, geen psychologie).
Life smells...
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Ik kreeg ook van iemand een tip over de UMC verzekering. Maar is die niet alleen voor mensen die bij universitaire medische centra werken?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:
...UMC uur slechte (voor de tandarts) verzekering.
Je schrijft raadsels :?

Ik heb het zeker niet over pijnpoli's maar over pijnklinieken, daar wordt pijn behandeld (bijzonder, geen psychologie).
Jij bedoelt afzonderlijke gebouwen?

Nou, pijnpoli's noemen ze ook wel eens zo en er is ook altijd een anaesthesist aan verbonden, maar gaan dan inderdaad toch op de psychologische toer....Had ik wat ex-collegae gesproken was ik er met mijn zoon nooit langs geweest: zij hadden altijd ruzie met ze op de afdeling!

Ja, UMC verzekering is voor universitaire medische centra. Maar je zou verwachten dat die met korting beter en goedkoper zouden zijn dan andere. Niets bleek dus minder waar, dus stapte ik over. De IZA was goed.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

'...UMC uur slechte...' Blijft een raadsel. En jij hebt niet eens ME :-s

Particuliere klinieken. Daar kun je het iha sowieso beter zoeken tegenwoordig, geen wachtlijsten, geen overspannen artsen etc. Ook 'eigenwijzen' zoals Visser en Vermeulen hebben niet toevallig hun eigen kliniek of stichting.
Life smells...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Voor wie nog een verzekering zoekt: OHRA (restitutiepolis) vergoedt dr. Visser zonder problemen. Zij hebben gewoon een contract met hem voor 2014.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

....UMC uur slecht.....

Moet een "p" voor, is er bij in geschoten, dus Puur slecht.

Ja, heb niet eens ME. Kun je nagaan hoe "besmettelijke" het is.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==Een nieuwe verzekering afsluiten kan nog tot 31 januari 2014, echter uw huidige verzekering dient wel voor 1 januari 2014 opgezegd te zijn.==

Wat moet ik hiermee? Ben ik de enige die dit niet snapt?

Dit stond vermeld bij de stichting.......

http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2874
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Tips voor overstappen en opzeggen

Goed vergelijken
Opslag bij een ander
Voorwaarden voor vergoeding
Groen licht
Tijdig opzeggen
Stap over vóór 1 februari

Tussentijds oversteken
Medicijnen elders bestellen
Bespaartips
Zorgverzekeringen vergelijken

Lees verder Bron: consumentenbond
Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Plaats reactie