blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ojee dat is schrikken, maar gelukkig dat je te binnen schoot van die bietjes :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nou, gelukkig viel dat weer mee, P-roosje! Laat ons niet zo schrikken, zeg. En jezelf natuurlijk *knipoog*

Mijn wekelijks terugkerende blunder is de theepot te vullen met gekookt water, de theemuts (niet zo'n losse piramide, maar eentje die er helemaal omheen past met een knoopje) erover heen te doen en dan me af te vragen waarom de deksel van de theepot nog op de aanrecht ligt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hoho petraroos grappig achteraf maar op dat moment ... om te besterven van de schrik!

Mijn blunder is minder spectaculair. Een mug was binnengeslopen en irriteerde me mateloos om 4 u 's morgens. Met een suf hoofd een anti-muggenmachientje gaan zoeken in het donker en op de tast in de stekker proberen te steken. Raam (met vliegenraam) latenh openstaan om dat vergif niet in te ademen weliswaar maar de blunder moet nog komen.

De stekker heeft twee uiteinden die in de twee gaatjes moeten passen. Piece of cake zou je denken. Toch erin geslaagd om de kop van het apparaat in stopcontact te rammen (dus ik had de twee uiteinden in de hand). Na een tijdje dan licht aangedaan omdat ik niet begreep waarom het me niet lukte.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

das ook een goeie,
nou maar hopen dat het je toch lukt om de muggen weg te jagen :lol:

ik ging tomatensoep koken,
zet een pan met water zachtjes op het gas.
pak alle ingredienten,
snij de tomaten,
draai de balletjes
ik weer op bed zitten,en dacht zo dat kan wel een poosje zacht prutten.
kom ik veeeel later in de keuken,
ligt alles nog op het aanrecht,en stond het water te prutten
dus geen soep,maar alleen gekookt water #-o

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Tijd om deze eens aan te vullen:
- Schone sokken aangetrokken op toilet maar was bij het oppakken 1tje kwijt. Had net de wc doorgetrokken dus dan echt 1tje door het toilet gespoeld? Bleek ik later 1 sok gewoon over de ander te hebben gedaan.
- Ik laat mijn pony groeien en heb 4 van die haarclipjes voor in mijn haar om de plukken plat te houden tot ze in mijn staart kunnen. Was plots 1 van de clipjes kwijt. Alles meerdere keren omgekeerd op zoek naar waar het clipje was gebleven. Niets. Uiteindelijk bleek ik per ongeluk 2 te gelijk (ze waren in elkaar geschoven) in te hebben gedaan.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

:lol: hoi Star

sokken lol op het toilet,
ik zie het zo voor me :lol:
wat zal je raar gekeken hebben.
met 2 clips te gelijk blijft je haar wel lekker zitten 8) :wink:

lieve groetjes
petraroos :)
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

We zijn tenminste wél heel grappig :lol:
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik dacht echt dat ik per ongeluk 1tje door het toilet had gespoeld op een onmogelijke wijze. Geen registratie dat ik eentje over de ander aantrok en voelde het ook niet.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Star,

ik blijf om je lachen,
ik krijg het beeld van jou ,zittend op je toilet verbaasd piekerend,
en om kijkend in de pot waar die sok nou toch gebleven is :lol: :wink:

dat niet registreren is heeeel herkenbaar..
zo had ik pas een gevulde koek opgegeten,
en dat wist ik geen eens meer,
ik moest naar de pedaalemmer lopen om te kijken of het papiertje er lag,
en tja dat lag er #-o .

ik vond het wel zielig voor mezelf,
wat nou had ik er ook niet van genoten :wink:

ik heb er nog maar 1tje gegeten,
en daar heerlijk van genoten :lol:

@Asje
gelukkig kunnen we er om lachen :)

fijne zondag

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Kassabonnetje kwijt. Nergens te vinden. Wil ik de dames eten geven uren later, tref ik de kassabon aan in de groentelade?

Jij ook fijne zondag P-roosje.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Denk nu al een week telkens als ik ergens langs loop van oh ja, dat moet ik nog even pakken en weggooien, maar het ligt er nog steeds want als ik me omdraai ben ik het compleet weer vergeten. 8-[
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Ohh dat laatste heb ik ook continu!

Vanochtend bijna een blunder. Ik zette een B12injectie maar had jeuk in mijn oor dus ik dacht dat ik in plaats van de spuit een wattenstaafje in mijn hand had (die wilde ik ook pakken tevoren maar vergeten dus op de manier die Stargazertje vertelt)... Beweeg zo die spuit naar m'n oor en dacht Hooo wacht eens :shock: 8-[ :-s ... Ging goed dus.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Oei Dino, gelukkig bedacht je je op tijd :)

Ik vas bij dokter Visser voor het schildklieronderzoek en kreeg na het bloedprikken uitleg over het urine onderzoek.....duidelijk werd verteld dat je met de urine uit de container 4 buisjes moest vullen in de envelop die er bij zat moest doen en op moest sturen. 10 seconden later zeg ik: "maar hoe moet dat dan met de urine opsturen, want de container past natuurlijk niet door de brievenbus." Vervolgens staarde 3 paar verbaasde ogen me aan (Dr. Visser, priklaborant en dame die de uitleg had gegeven) en bedacht me....oja, die buisjes :oops:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Net een mail (was net te laat met annuleren) een mail gestuurd naar een bakker met de titel: Ons Moordkopje ipv ons moorkopje.

Gelukkig bedacht je je op tijd Dino en tsja Visje, ik begrijp mensen ook vaak verkeerd hoor.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@ Stargazertje, ik had haar prima begrepen hoor, alleen eventjes kleine vlaag van verstandsvebijstering haha

Vandaag moest ik even een paar haltes met de tram, had mijn fiets bij de tram gezet (1-2 minuutjes fietsen vanaf huis). Toen ik terugkwam liep ik van de tram naar huis om er vervolgens (bijna thuis) achter te komen dat mijn fiets nog bij de tramhalte stond :roll:
Plaats reactie