Olaf Bodden (ex-profvoetballer) Benefietwedstrijd

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Een collega vertelde mij het volgende

==Retuximab wordt veel gebruikt om kankerpatienten in de laatste fase, die er absoluut niet aan willen dat ze dood gaan, een laatste oppepper te geven. Ik heb vaak meegemaakt dat dan tegen de pat. werd gezegd dat ze nog weer een chemokuur zouden krijgen.
Daar klampten ze zich dan aan vast.==

De werking zal heel verschillende effecten hebben......

Ik snap de grap niet waar je om lacht, Mamoes. Heb af en toe blinde vlekken. Kun je het uitleggen of is dan de grap er te veel van af?

Bvd!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hm, interessant annac.

@gorbi Conclusies trekken, al is het voorzichtig, uit enkele gevallen die je toevallig hoorde ... Er is nooit één teken van de onderzoekers geweest in die richting ... Lijkt me wel genoeg uitleg.

:) Ach mamoes, bij gorbi begon het juist niét met Pfeiffer, dus ik ontneem 'm de moed niet.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ca een jaar geleden hoorden we van "onze hematoloog" op het UMCG dat zij retuximab wegens de hoge kosten niet meer mochten gebruiken.....

Dus voor levens-verlenging is dat afgeschaft. Niet echt gek. Want hoeveel langer werd de rek in het leven ervan?????
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eens. Alleen om de valse hoop van de patiënt wat te rekken, verspilling.
Life smells...
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

@asje,
Ik trok geen conclusie maar stelde alleen een voorzichtige hypothese met vraagtekens. En niet eens om mezelf moed in te spreken, maar misschien enkelen van ons wel, want het begon bij mij inderdaad niet met Pfeiffer.

Gewoon eens vriendelijk zijn mag toch? De Wetenschap is al hard genoeg...ik werk in de zachte sector. :)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Vriendelijk is prettig. Wat is de zachte sector? ;-)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Virussen zijn net mensen: ze heten zo, maar nemen verschillende gedaantes in.

De gemeenschappelijke deler van ME lijkt me dus het verrotte immuunsysteem in aanleg of/en door overbelasting.

Zo zou ik volgens de kinderartsen indertijd mogelijk als zwangere een virus onder de leden gehad kunnen hebben als verklaring voor het feit dat mijn zoon als zuigeling lang een beetje geel bleef, waartoe er regelmatig bloed opgestuurd werd naar Leiden. Lang, dus niet in hoge mate.

Mijn voorzichtige conclusie dan is dat toen vervolgens op latere leeftijd (16) een opeenhoping van virussen van buitenaf met dat evt. verborgen virus dat mijn zoon bij zich droeg mee is gaan doen en mogelijk tot ME leidde.

DML is hiervan op de hoogte, maar kan er niks mee.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Annac,

Hoe ontstaat aanvankelijk dat verrotte immuunsysteem / darmslijmvlies, kan dat Borrelia zijn die loopt, ligt te rotten / dissemineren?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

verlorengezondheidman schreef:@Annac,

Hoe ontstaat aanvankelijk dat verrotte immuunsysteem / darmslijmvlies, kan dat Borrelia zijn die loopt, ligt te rotten / dissemineren?
Overbelasting kan vlgs mij ook mensen zonder aanleg door het lint doen gaan, de knop omdraaien. Als je lang genoeg op iemand in beukt zwicht iedereen toch op den duur?

Ik weet van iemand die ME gekregen heeft door verkeerde bloedtransfusie. Daar is niemand tegen bestand.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

...ik bedoel maar, misschien toch niet helemaal onterecht om een ietsepietsje meer hoop te hebben als ME-er na Pfeiffer???
Ach gorbi, dit is toch onzinnig. En mensen een beetje valse hoop of moed te geven helpt echt niet hoor. Ik zie niet wat dat met vriendelijkheid te maken heeft.

Was getekend, ME-ster sinds 24+ jaar, begonnen met Pfeiffer.
Life smells...
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Gorbi Ik moest lachen om het gezegde over de wetenschapper ;)

Iemand in mijn naaste omgeving is begonnen met pfeiffer en helaas nog steeds ziek.

Asje het was ook zomaar een geintje over: Moed ontnemen maar helaas is de ;) weggevallen.

Als ik via mn telefoon plaats ontbreekt er nogal eens iets of valt gewoon de helft van mn bericht weg.

Beter dus maar op de laptop reageren :)

Sterkte allemaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mamoes, dat begreep ik heel goed hoor:-)

Mijn (serieuze) reactie op 'moed' was op gorbi gericht.
Life smells...
Plaats reactie