teveel hitte in mijn lichaam en genenafwijking

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

@ jenny : volgens mij mag je hier wel een beetje zagen hoor, heb ik ook gedaan, ben ook nog niet zo lang lid en dan moet er vanalles uit. Hoop dat je hier ook herkenning vind net als ik, wel grappig dat je zegt van die niesbuien, die heb ik ook vaak, nies dagelijks en bijna altijd wel licht verkouden, maar griep en koorts heb ik nooit, altijd zo halfjes, ik voel me ziek grieperig maar dat is niet te zien. Die rare druk achter je ogen klinkt ook bekend, bij mij voelt dan net alsof alles gespannen staat, de spieren daar, dat ik ze niet kan ontspannen, meestal is dat als ik echt heel moe ben en ook een voorteken van zware hoofdpijn
liefs esmeralda
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

@Henny: grappig dat koorddansen!! Maar ik heb dat zelf nog niet zo ondervonden. Misschien moet ik daar maar eens mee beginnen!!
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Hang het koord dan maar niet te hoog of zorg voor een prettig vangnet. :wink: Succes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
jenny
Beginner

Bericht door jenny »

dank je esmeralda voor je begrip(begrijpen doen we mekaar hé, hebben spytig genoeg hetzelfde), die druk achter ogen, héél ambetant hé, is volgens mij ook van oververmoeidheid, ik ben toch verslechterd sinds ik wat ouder ben geworden(ben 54 geworden), zeker in spieren. en kan dus veel minder aan vroeger kon ik nog strijken, nu ni meer. en autorijden durf ik ni meer wegens die druk achter ogen, rijd jij auto?
groetjes en liefs jenny :cry:
een schouderklopje heeft nog nooit iemand verwond!
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

Nee ik ben een gevaar op de weg hihi, heb wel lessen gehad maar vond er niks aan en ook moeilijk, zoveel wat op je af komt en waar je op moet letten, heb ook moeite met diepte zien heb ik het idee, voelde me absoluut niet zeker en ergens vind ik het wel fijn op mn fietsje, blijf ik toch een beetje bewegen. Soms is het wel jammer als ik te moe ben om te fietsen maar ik heb geen behoefte om weer te gaan lessen. Denk gewoon dat autorijden niks voor mij is.
Maar voel jij die druk altijd dan? Want ik voel alleen dat het gespannen staat, de oogspiertjes zeg maar, die onstpannen dan ook alleen als ik even heb geslapen, wakker lukt dat niet, maar heb dat niet heel vaak meer. Paar jaar geleden had ik heel vaak migraine, zeker als ik gewerkt had, dan kwam ik thuis en moest ik altijd gelijk door naar bed, kon ik niet eens meer eten zo ziek was ik dan, maar ben nu 5 jaar thuis en nog maar zelden zo erge hoofdpijn gelukkig, nu alleen nog normale die iedereen wel eens heeft.
liefs esmeralda
Plaats reactie