Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi marlene,
Confrontatie en twijfel.

Heb je je cv opgestuurd? Toch nog eens proberen, kijken wat het oplevert? Ook al wordt het niets, dan heb je in ieder geval iets ondernomen zeg maar.
Want uiteindelijk ben je, hoewel wel afhankelijk van de zorg, niet afhankelijk van hubby in jouw keuzes toch. Hij zal zich toch ook moeten aanpassen aan hoe het leven zich aandient.

Of ga ik nu te ver...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Mari
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:48

Bericht door Mari »

Ik vind dit wel enigszins herkenbaar. Mijn vriend wil ook graag dat ik nieuwe dingen blijf ondernemen, ik kan veel meer dan ik denk, niet te snel ervan uitgaan dat ik iets niet kan etc. Maar als dat dan betekent dat hij meer dingen in huis moet oplossen, dan heeft hij het te druk met werk. Tja... Iedereen is op een gegeven moment gewend aan een bepaalde situatie, hoe ongunstig die misschien ook is. En als er dan dingen veranderen, blijkt ineens dat aanpassen en meebewegen zo makkelijk nog niet is voor alle betrokkenen. Misschien is geduldig aan een beetje bewerken nog de beste manier om medewerking van onze mannen te krijgen. Sorry als ik nu sexistisch overkom en er mannen zijn hier die zich onterecht aangesproken voelen:-)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn huwelijk is naar de vaantjes dus veel credit is er gewoon niet meer. We zitten aan elkaar vast vanwege kinderen, werk en een huis. We proberen het al zo lang maar deze ziekte heeft niet direct het beste in me naar boven gebracht en hij heeft op zijn beurt ook niet zijn mooiste kantjes laten zien.

Ik hou van eerlijkheid en hij van vrijheid. Als je dan dag en nacht ziek in je bed ligt en de ander ziet zijn leven voorbijflitsen, dan loopt het op een bepaald moment mis. Dus zegt ie niet meer waar ie naartoe gaat, de omschrijvingen worden steeds vager en de afstand groter.

Een paar dagen geleden ging ie een verjaardagscadeau voor me kopen. Leuk denk je dan. Een kleinigheidje had ik gevraagd. Dan komt ie pas 8 uur later thuis, met de grootste glimlach van een onschuldig schaap, zogezegd verloren gelopen in de mist. Dat cadeautje, daar heb ik al helemaal geen zin meer in natuurlijk.

Dat gaat dus al jaren zo, dag in dag uit. Hij is sinds mei dit jaar hooguit 4 dagen 'thuis' geweest en dan heb je er dus nauwelijks iets aan. Hij zegt dat ik overdrijf maar ik ben aan het einde van mijn latijn. Daar zit je dan met 3 kinderen die zelf hun zorgen hebben en een vervangingsinkomen. Ik kan soms amper voor mezelf zorgen. Gewoon zin om af en toe gewoon ter plekke dood te vallen. Ze bezien het maar.

In een gezonde toestand lopen relaties toch allemaal veel vlotter achteraf bekeken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

marlene,
ik vind dit ontzettend verdrietig voor je...weet ook niet wat te zeggen..alleen heel veel sterkte,heb je dan wel genoeg vrienden/buren/familie om je heen? Heb het idee idd dat jij al jaren de kar(je kinderen, ziekte,huishouden alleen)moet trekken....en dat gaat niet als je zelf gezond bent, laat staan chronisch ziek
veel liefs en een dikke knuffel van mij
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Meid sterkte met alles.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Veel sterkte Marlène in deze moeilijke tijd.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Ja dat kan er dan ook nog wel bij ... niet dus! Ik herken het een beetje, als bijna huiself - en dan een heel slechte ook nog -, de wens om eens goed van de trap te donderen.

Sterkte Marlène, dag voor dag, probeer het vol te houden. Je bent voor ons in ieder geval hier héél belangrijk, als je dat maar weet.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Dat is inderdaad eerder de boze realiteit.... herkenbaar hoor. Er blijft soms weinig gevoel over, schraalheid.
Sorry van mijn kort-door-de-bocht reactie hierboven.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

soms lijkt het wel echt onmogelijk nog een glimpje hoop te voelen.....

is er meer hulp voor jou tevoorschijn te toveren...
in Nl heel moeilijk, in Be ws ook..
Iemand om meet te praten ...

sterkte Marléne..
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Lieve dappere Marlène,

Wat erg voor je dat je in deze situatie zit,
wat zul je je eenzaam voelen.


ik wou dat ik iets voor je kon doen,
in gedachten hou ik je effe vast en geef je een aai over je bol.

dikke knuffel

liefs
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dank je wel voor de lieve woordjes en knuffels allerhande :) Ik ben weer up & running zoals we dat noemen haha. Vandaag is poedel-mezelf-dag!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Veel sterkte marlene
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

een oud arabisch gezegde:
als je luizen hebt - kun beter jezelf krabben.

Over Poedel-dag-gesproken
;)

Ik hoop dat je een aardige jonge masseur tegenkomt
ZoenZoen

~

ps - en Van Harte !
Lang, gezond en gelukkig mocht je leven
Mari
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:48

Bericht door Mari »

Ik leef met je mee, Marlene, en met ons allemaal. Ziek zijn is al moeilijk genoeg op zichzelf. Om dan ook nog eens je relatie en helaas regelmatig ook vriendschappen naar de klote te zien gaan maakt het nog heftiger en lastiger.

Maar, even ter relativering: ik ken ook genoeg kerngezonde mensen wiens relatie stuk is gelopen. En ik ken niemand die godsallejezus gelukkig is alleen maar omdat hij/zij zo verschrikkelijk gezond is. Er is altijd wel een reden te vinden om niet gelukkig of tevreden te zijn ('tevreden' schrijf ik, want eigenlijk heb ik een enorme hekel aan het idee dat je altijd 'gelukkig' zou moeten zijn, weer iets dat 'moet'.)
En ik heb zelfs gehoord (ik ken ze helaas niet persoonlijk) van mensen die echt heel erg ziek zijn en toch een zinvol en tevreden leven leiden.

Veel liefs!
Plaats reactie