Phoenixrising vs me-gids

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Phoenixrising vs me-gids

Bericht door she »

het treft mij dat Phoenixrising wat betreft behandelingen zo verschilt van dit forum.
De deelnemers aan Phoenixrising gebruiken veel meer 'gewone" medicijnen.
Het zou waarschijnlijk komen doordat deelnemers uit de USA makkelijker gewend zijn om kapitalen aan gezondheidzorg uit te geven, en wellicht omdat het gebruik van verschillende geneesmiddelen minder streng is gebonden aan richtlijnen.

Er zijn bijvoorbeeld diverse anti virale middelen waarvoor ik bij mijn immunologist niet hoef te kloppen - hij gaat die niet voorsschrijven.

Wat DML betreft - ook hij gebonden is aan dezelfde richtlijnen, en waarschijnlijk neemt hij de minst belastende en wellicht de meest goedkoopste opties.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Phoenixrising vs me-gids

Bericht door plassterk »

Het viel mij op dat die phoenix rising forumleden bijna zelf benoemde dokters waren. Ze discussieerde allemaal op een zo "hoog" niveau tot in detail over de chemische uitwerking van supplementen in het lichaam.
Ik zelf kon het kaf niet van het koren scheiden. Ik heb het idee dat het internet afstruinen en allerlei relaties leggen toch niet de echt benodigde kennis geeft, zoals de echte ziekenhuis opgeleide experts.
Hier is meer bescheidenheid.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Phoenixrising vs me-gids

Bericht door marlène »

Ik heb het idee dat het internet afstruinen en allerlei relaties leggen toch niet de echt benodigde kennis geeft, zoals de echte ziekenhuis opgeleide experts.
Als de opgeleide experts hun kennis zouden toepassen, zaten we vast niet meer op dit forum. My two cents.
Er zijn veel mensen met een hoge opleiding die ziek zijn geworden jammer genoeg. Er zitten een paar zeldzame zelfverklaarde goeroes tussen maar tevens een paar heel intelligente mensen die beter zijn geworden en gratis en voor niks hun kennis, tijd en energie delen met andere mensen. Ook zieke mensen die degelijke info kunnen verteren in kleine stukjes. Alle beetjes helpen om de grote puzzel te ontwarren.

Hier is de info praktischer, meer basic inderdaad. Ik hou van beiden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Phoenixrising vs me-gids

Bericht door lulu »

marlène schreef:maar tevens een paar heel intelligente mensen die beter zijn geworden en gratis en voor niks hun kennis, tijd en energie delen met andere mensen.
Maar ondanks de kennis van die zeer intelligente mensen is het nog een drukbevolkt forum, dus ook dit leidt niet tot genezing voor de goegemeente.

Of moet ik hieruit lezen dat genezing voorbehouden aan mensen met hoge intelligentie?
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Phoenixrising vs me-gids

Bericht door she »

Ik vind beide fora nuttig;
allemaal stukjes puzzel , zoals Marlène zei;
ik vind de phoenix forum wat ruimer in de medicijnen die uitgeprobeerd worden.
Plaats reactie