Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Dr Visser gaf trouwens aan dat hij graag met de gegevens van de enquete aan de slag wil. Op dit moment heeft hij ongeveer de helft binnen.

Mocht er nog een formulier bij jou thuis liggen, wil je 'm dan alsnog opsturen?

Met die gegevens kunnen we elkaar verder helpen :)
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Wat fijn om te horen hoeveel goed het je doet.

Ik heb toevallig net dr Visser aan de telefoon gehad, hij vertelde dat hij iidd nog met de enquetes bezig is.

Ook vertelde hij dat hij met een nieuwe proef bezig is, iets met de schildklier. Ik krijg de uitleg nog gemaild en volgende week belt hij of ik er aan mee wil doen.
Ik moet dan wel naar hem toe, er moet bloed worden afgenomen en ik moet 24 uur urine opvangen voor onderzoek.
Het is nog niet zeker of ik kan meedoen, je moet wel aan bepaalde voorwaardes voldoen als ik het goed begreep.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Wat fijn om te horen dat het werkt voor veel klachten die vervelend zijn bij ME/CVS.
Die compressiekousen werken volgens mij goed voor de doorbloeding. Zou een combinatie LDN en compressiekousen niet nog beter effect geven? omdat LDN ook belangrijk is voor aanpassing van de huiddoorbloeding. ?
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Goede vraag Sander, een antwoord heb ik niet, ik heb geen enkele ervaring met LDN

Mijn eerste reactie was ook eigenlijk: Kan het überhaupt nog beter??
Dat zal vast wel, maar op dit moment is het voor mij eventjes klaar.

Het is een rare gewaarwording als het ineens beter gaat. Toen ik de panty voor het eerst aanhad, vroegen de dames van de leverancier of ik niet even een stukje wilde lopen. Dat was een idiote ervaring! Alsof ik op de maan liep, zo ontzettend licht.

Terug naar huis fietsen was ook al zo verbazingwekkend. Elektrisch, op volle ondersteuning haalde ik zo'n 11 tot 13km per uur. Met de aangemeten panty fietste ik, met dezelfde inspanning, 23km per uur!

Uit enthousiasme ben ik veel te veel gaan doen, nu zit ik in een periode waarin ik weer pas op de plaats moet maken en een nieuwe balans moet vinden.

Als ik die balans weer heb, komt er vast en zeker weer wat naar voren wat verbeterd kan worden. Of misschien qua medicatie afgebouwd. Ik zie t wel, neem er de tijd voor.

Intussen hoop ik dat er meer mensen zijn die kunnen profiteren van mijn ervaring. Dat er over een poosje meer blijde geluiden klinken!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Ik ben enorm blij dat het goed werkt. En de symptomen waarvoor het werkt zijn juist ook de meest vervelende volgesmij. Wie weet haal je met LDN wel 40 km per uur.
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Hahaha, @Sander107, in dat geval.... \:D/
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

:-D
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wow, moon, dat is wel een hele grote verbetering, heerlijk voor je! En helemaal 'gemeten', dus helemaal duidelijk! Eigenlijk zouden alle testers die er nog niet veel baat bij hebben dus ook op deze manier kunnen uitvinden hoe 'hoog' de kousen moeten zijn om evt resultaat te krijgen.
Life smells...
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Ja, Asje, ik denk dat iedereen dat gewoon kan doen, als je maar een hartslagmeter hebt.

Ik heb een redelijk luxe model die ik kan uitlezen op de computer; krijg dan een prachtig grafiekje. Voor de zekerheid heeft er bij beide testen iemand gewoon met pen en papier naast gezeten, om iedere 30 seconden de hartslag te noteren, gewoon met pen en papier. Dit voor het geval mijn horloge kuren zou krijgen...
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Jee moon wat een fantastisch resultaat!
En wat een lumineus idee van visser!
Ja eerst maar even balans vinden, rustig kijken welke zaken nog verbeterd moeten worden.
Gefeliciteerd!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Grondig gedaan dus!
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Geweldig Moon, zo'n verbetering! Met zo'n resultaat is het niet erg om "proefkonijn" te zijn.

Zit de panty niet erg strak om je buik?
Ik kan weing verdragen dat strak om m'n buik zit, dan protesteren alle spieren.

Nog een vraag: heb jij POTS of een andere vorm van O:I?
Ik vermoed POTS omdat je met een hartslagmeter naar het zwembad moest. Ik zou dan een bloeddrukmeter mee moeten nemen, ik geloof niet dat die waterdicht zijn :)

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Ik word zo vrolijk van al jullie lieve berichtjes! Daar krijg ik nog meer energie van.

@Ariadne, Ja, de panty zit strak om mijn buik. Wat dat betreft was dit voor de leverancier ook nieuw: normaal gesproken zit er geen druk in het "broek" gedeelte. In mijn panty is dat dus wel het geval. Toch ervaar ik het niet als drukkend.

dr Visser heeft nooit de termen POTS of OI specifiek gebruikt. De bloeddoorstroming richting hersenen nam in ieder geval flink af (-38%) en ook het slagvolume van het hart nam behoorlijk af (-30%).

Sinds de steunpanty kan ik gewoon blijven staan, ik ben niet meer duizelig geweest, motoriek blijft op peil...

Mijn hartslagmeter is trouwens ook niet waterdicht hoor. Ik kon precies staan op 1.10m, het water kwam net tot onder het bandje.

Mijn grote geluk is dat ik in het zwembad gewerkt heb en ik op een rustig moment naar binnen mocht van mijn oud-manager. Het wateroppervlak was dus gelukkig erg rustig. Als er golven waren geweest, dan was mijn test letterlijk in het water gevallen :lol:
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Je bedoelt nam toe toch door de steunpanty??
Of begrijp ik het nu niet goed
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Hej Sander, die getallen waren van februari dit jaar. Dus ver voor de panty :)
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Plaats reactie