Herbalife

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Herbalife

Bericht door brigjuhstyle »

He mensen,

ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel eens geprobeerd hebben of ze door middel van herbalife meer energie krijgen (door alle vitaminen en mineralen die er in de shakes zitten).

Graag jullie reacties.

Groetjes,

Brigitte
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Herbalife

Bericht door MacM »

Ik geloof dat het een nogal dure bedoening is; een goede multi en wei-proteïne zijn waarschijnlijk beter en goedkoper.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Herbalife

Bericht door Gabutje »

Hallo,

Ik heb jaren geleden wel herbalife gedaan, en moet zeggen voelde me wel lekkerder.
Maar weet niet of ik gewoon een goede periode had of dat het aan de herbalife ligt.
Ik ben een slechte eter en met deze shakes kreeg ik wel alles voldoende binnen.
Voor mij is het dus wel ideaal. Maar wel prijzig, wil binnenkort wel weer beginnen.

Els Basten die het bekende boek vorig jaar uitgebracht heeft gebruikt ook regelmatig herbalife.
En ik hoor wel meerdere me'ers die gebruik maken van herbalife.
Het is soms ook wel makkelijk als je te moe bent om te koken etc... Krijg je toch nog alles binnen ipv vette hap.

Groetjes,

Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Herbalife

Bericht door Shavonne »

Afgelopen week wilde mij zo'n trien hier thuis ook Herbalife aanpraten, terwijle zo voor heel iets anders hier kwam! Ze liet me even via een omweg weten dat ik moet afslanken en dat zij Herbalife troela is. Ik ging er een beetje over nadenken. Maar ik heb een pokke hekel aan produkten die je als vervanging van normale gezonde voeding dient te eten! Vooral als je een kindje thuis hebt, waarbij we erg moeten opletten dat ze niet ondervoed raakt! Dus voor mij geen vervangers. Het kan zekers werken, maar wel als aanvulling en niet als vervanging.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

een paar jaar terug heeft mijn dochter ook herbalife gebruikt
maar van een gezond iemand was zij echt een paar weken een wrak
en viel zij af van ellende zij wilde 4 kilo afvallen maar viel er zeven af maar dan van het ziek zijn nooit aan beginnen en zeker wij niet
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

ik heb het vorig jaar gebruikt als aanvulling. was erg verzwakt en had constant een enorme honger. Dat hielpt wel. Ben wat aangekomen wat de bedoeling was. vond het ook best te drinken.
ik heb nog wat voorraad staat, dat voor liefhebber voor een zacht prijsje is over te nemen :). Stuur me een pb als je interesse hebt om het eens te proberen.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

mijn vriend doet af en toe eens een herbalife kuur, om af te slanken dan, niet om meer energie te krijgen....

hij houdt dit meestal niet al te lang uit moet ik zeggen. het is ten eerste verschrikkelijk duur en je geraakt er vreselijk geconstipeerd van ...... en dan moet je er lijnzaad of zo beginnen in doen. en liters water drinken, maar dat helpt toch niet echt. hij krijgt er ook serieus pukkels van in zijn gezicht.

dus zo gezond ziet het er volgens mij toch niet uit hoor .
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

in herbellife zit de toevoeging aspartaam zoals in meer producten, aspartaam is gewoon gif alleen in kleine hoeveelheden omdat dat goed is voor de kleur of conservering of weet ik het wat, zit ook in kauwgom en light producten, dus zo gezond is het niet, als je ieder jaar een lepel gif moet slikken doe je het ook niet toch? weet ff het E-nummer niet meer maar ik hoef het niet, in veel landen ook verboden
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

en over die pukkels, heb het boekje niet bij de hand maar aspartaam kan oa kanker maar ook huidaandoeningen veroorzaken dus die pukkels misschien daardoor?
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Aspartaam is een kunstmatige zoetstof en hoewel er twijfels zijn over de veiligheid, moet je vooral niet alles geloven wat er op internet over wordt geschreven.
De pukkels zullen waarschijnlijk eerder een reactie zijn op een ander ingrediënt.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

hij is er ondertussen toch mee gestopt hoor. Volgens de therapeut van de bioresonantie zitten er te veel suikers in en is het absoluut niet gezond.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

aspartaam is trouwens ook een migraine opwekker.
het bevindt zich in zowat alle lightprodukten als zoetmiddel ipv suiker, bvb colalight etc.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

er is voor gewaarschuwd voor alle licht pruducten
het was een tijdje geleden op de radio
al die vervangende suiker is niet goed
en kleur en smaakstoffen geeft ook intolerantie
zo kan ik zelf niet tegen E621 vetsin daar worden meer mensen ziek van
dus let op wat je eet
alie
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

Ik heb ook zitten denken of ik naar een dietist zal gaan, om 2 redenen, zodat ik weet welke producten moeilijk verteerbaar zijn of gewoon niet goed voor mij persoonlijk, en om te weten wat ik het best kan eten op slechte dagen want dan krijg ik amper iets door mn strot en weeg al niet veel, dus moet erg opletten, maar was juist eerst overgestapt op light dingen omdat suiker dacht ik slecht was voor cvs, maar gooi toch maar weer een klein schepje suiker in de koffie, alhouwel ik geloof dat ook koffie niet aan te raden was, maar ja, moet ergens van op gang komen
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Ieder mens is verschillend en iedereen reageert anders op een voedingsstof of -middel. Het beste kan je een dieetdagboek bijhouden waarin je bijhoudt wat je precies eet, hoeveel en waarin je ook bijhoudt hoe je je voelt.
Verder kan je experimenteren met het weglaten van bepaalde bekende allergenen, zoals gluten, lactose, noten, etc. Niet allemaal tegelijk, maar 1 allergeen per keer voor enkele weken. Let wel op dat je voldoende vitaminen, mineralen, vetten en eiwitten binnenkrijgt, anders kun je daar weer ziek van worden. Tenzij je zelf heel veel verstand van voeding hebt, kun je je het beste laten begeleiden door een diëtist die niet bang is om van de gebaande paadjes af te gaan.


*Aangezien ME/CVSers geen homogene groep zijn en iedereen andere klachten/aandoeningen heeft, wil het niet zeggen dat als de een baat heeft bij een suikervrij-dieet, dat het dan ook voor de ander nuttig is. Persoonlijk wordt ik van suiker erg moe en heb ik ook veel last van een laag bloedsuikergehalte (geconstateerd dmv een prikpen), maar een ander kan suiker/koolhydraten makkelijk aan.
Plaats reactie