Thermotherapy bij de ziekte van Lyme

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Thermotherapy bij de ziekte van Lyme

Bericht door vital »

Ik weet niet zo direct als dit hier nu in het juiste subforum is gepost, maar hoop van wel...
Ik heb wat zitten lezen over warmte en de ziekte van Lyme. Blijkbaar kan een spyrocheet niet goed tegen warmte en heeft de spyrocheet problemen als het lichaam wat opwarmt.
Dus daarom zou iemand die lyme heeft zich wat beter voelen in de zomer en zou het nemen van een warm/heet bad 's avonds een goed idee zijn.
Thermotherapy is dan eigenlijk in een heet bad gaan zitten (van een goeie 40 graden) en je lichaam laten opwarmen tot het 40 graden is en er dan uitstappen.
Bij dit laatste zie je dan dat je behandelingen van 20.000 euro kan doen en zo, dus misschien toch allemaal wat overdreven dat dit echt zou helpen...

Iemand die iets met warmte en lyme doet?
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ik weet het niet of het ermee te maken heeft:
heb bartonella en ben bij de chineze kruiden dr :
ze zegt dat ik alleen warm eten moeten nuttigen (warm water drinken, warme boterhammen enz- net iets warmer dan 37 C; en ook dat ik me Heeel GOed Warm moet aankleden (2 apnties en een broek . . )
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

....
maar de chineze arts gaat niet uit van Bartonella - mar van haar eigen opvattingen over het lichaam en ziektes
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Bij hoge temperaturen 30-40 graden heb ik en ik geloof ook Sonja Silva minder last van de invaliderende klachten, toeval of niet?

Heet bad klopt dan heb ik ook minder klachten.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik denk dat Yolanda Foster dit deze maand ondergaan heeft te Zwitserland.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@she Als je dingen op kamertemperatuur eet en normaal kauwt, is de voeding allang op lichaamstemperatuur (dus 37 graden) als het in je maag aankomt. Het enige wat koud kan zijn is als je (heel) koud drinkt.
Life smells...
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

@ asje:
ik geef door wat ik te horen krijg :)
en wat ik voel.
Ik ben geen wetenschapper en wat ik opmaak uit wetenschappelijke publicaties - nou ja - dan blijf ik bij de "stand van wetenschap" zoals de richtlijnen vaststellen. En we weten allemaal wat de waarde hiervan is.

ik weet niet of het eten al bij de maag op temp. is -
in ieder geval ik voel dat mijn lichaam rustiger is als ik veel warm eet, vooral soep, en als ik warm water drink ipv koud of thee/koffie.

geen idee dus.
Plaats reactie