Account beëindigd en dan?

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Account beëindigd en dan?

Bericht door Gijs »

Als het account van een lid wordt beëindigd, wat houdt dat dan in? Kan en mag zo iemand dan alles nog meelezen?
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Account beëindigd en dan?

Bericht door Jazzie »

Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik wilde al eerder tegen je zeggen (toen je in een ander topic iets dergelijks vroeg) dat we op dit forum maar liefst 571 geregistreerde leden hebben, waarvan ik het merendeel nog nooit iets heb zien posten. Dus 1 meelezer meer of minder maakt in feite niet uit.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Account beëindigd en dan?

Bericht door Jazzie »

Even concreet nog:
Er zijn 275 forumleden die 0 berichten op hun naam hebben staan. Volslagen onbekenden dus.
En 66 forumleden met 1 bericht.
En 77 forumleden met 2 t/m 5 berichten.
Dat zijn dus al 418 van de 571 geregistreerde leden, die niet bepaald 'actief' te noemen zijn. En of ze stilletjes lezen wat het handjevol actieve leden hier schrijft? Dat weet je maar nooit, maar aan het grote aantal 'views' per topic te zien wel.
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

als het goed is kunnen alleen leden de posten zien op de besloten forums.
Maar zolang iedereen zich aan kan melden zonder strenge controle als vingerafdruk en bewijs van goed gedrag :-) kan het zijn dat er 'geboefte' lid is en alles leest en daar fout mee omgaat.
Dus gebruik nickname en geef geen concrete gegevens. Ik persoonlijk ben verder niet van plan mij al te paranoya op te stellen, maar enige voorzichtigheid is natuurlijk altijd gezond.
Reintje
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik zie dikwijls bij leden online een naam staan die mij niet bekend
voorkom ,en dan kijk ik ook bij de ledenlijst en hebben zij nooit een berichtje geplaatst ,ik vind dat ook nogal raar
eigenlijk moeten wij dat bekend maken
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ikzelf post nauwelijks berichten. Soms een jaar niet. Toch volg ik al bijna vijf jaar lang iedere dag dit forum. De berichten en discussies van mensen die wel posten roepen veel herkenning op, leveren veel interessante informatie op, en zijn van grote steun voor me. Ik weet zeker dat dit ook voor anderen geld, ook al lezen ze alleen maar mee.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ook daar heb je gelijk in plassterk
ik kom ook wel eens alleen lezen
en dan schrijf ik ook niets
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Hoi,
Aanvankelijk was ik ook een "lurker" (=iemand die gewoon meeleest)
Was op zoek naar info en wou zien of mijn klachten wel overeenkwamen met wat ik las omtrent anderen.
Denk dat veel lurkers baat hebben met onze ervaringen.
Het is niet omdat je niet post dat je geen info opvangt!
Denk ook dat sommigen onder hen nog "onzeker zijn van hun diagnose" en dus gewoon info willen lezen.

Natuurlijk zal het ook soms bekeken worden door mensen van mutualiteiten enzo....
Groetjes,
Dirk
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Er zijn zeker erg veel mensen die meelezen, maar dit is ten eerste niet te voorkomen en ten tweede zijn er natuurlijk ook erg veel ME/CVS patienten die niet de energie hebben om zelf actief deel te nemen. En juist die mensen willen wij natuurlijk de kans gunnen om wel gewoon mee te lezen met alle info en adviezen die hier staan! Ik zou me daar verder niet al te veel zorgen over maken, zoals iemand hierboven al aangaf; zolang je niet je volledige naam, en zeker geen andere gegevens gebruikt is er weinig aan de hand (en dit zou ik trouwens voor elk contact op welke internetsite dan ook aanbevelen).

@Jazzie: het aantal views per topic wordt ook veroorzaakt doordat er elke keer weer geteld wordt als iemand dit opent. Dus elke keer als iemand een nieuw bericht schrijft, en alle actieve leden het topic weer openen om dat bericht te lezen, is ook weer een 'view'.
Keep on rockin'
Gijs
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 16 nov 2006, 20:21
Locatie: België

Bericht door Gijs »

Ok, dank voor de reacties.
Plaats reactie