Oorpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Oorpijn

Bericht door ananasje »

Deze zomer had ik al gemerkt dat ik veel last heb van mijn oren als er veel wind is. Nu het wat kouder is, heb ik soms bij veel wind echt enorme pijn in mijn beide oren. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest, maar in mijn oren was niets te zien. Weet iemand of er een verband is met Lyme?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Oorpijn

Bericht door marlène »

Geen idee, soms heb ik er ook maandenlang last van maar niets te zien.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
killmenow
Beginner
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 nov 2010, 15:31

Oorpijn

Bericht door killmenow »

De link met lyme is niet direct.
Ik heb er zelf ook last van onder dezelfde omstandigheden als jullie. Ook wanneer ik in-ear oordopjes draag met muziek erop.
Ik heb het dml gevraagd en hij zijn tegen mij dat de oren overgevoelig zijn geworden en dat er veel me ers mee kampen.
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Enkel pijn in de oren lijkt mij voor geen 1 ziekte/aandoening een specifiek symptoom of klacht, buiten een (midden)oorontsteking na, maar oorsuizen is een typisch symptoom van Lyme. In combi met verminderd gehoor, draaiduizeligheid en evenwichtsstoornissen kan dit ook bij de ziekte van Meniere passen (die heb ik toevallig ook als diagnose)

http://www.optimalegezondheid.com/ziekt ... oorsuizen/

Alle mogelijke factoren bij oorsuizen:

http://www.optimalegezondheid.com/oorsu ... -prikkels/

Maar ik weet natuurlijk niet of jij ook last hebt van oorsuizen?
Flying with broken wings
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Oorpijn bij koude wind heb ik zolang ik me kan herinneren. Ik wijt dat aan overgevoeligheid omdat mijn moeder me als kind altijd heel warm induffelde met muts en kap.

Zodra de temperatuur onder de 15° zakt moet ik een muts op, en dan heb ik helemaal geen last meer. Niet fijn voor mijn kapsel, maar liever dat dan die stekende pijn. Aan mijn oren zelf mankeert er niets gelukkig.
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Ok, bedankt voor jullie antwoorden! De huisarts zei ook dat ik mogelijks gewoon overgevoelige oren heb, maar omdat ik dat vroeger nooit had, vond ik dat toch wel raar.
Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Heb je buiten die oorpijn nog meer klachten die vanuit je oor komen?
Flying with broken wings
Gast

Bericht door Gast »

Heb je ook last van de vingers en tenen? Dan is het misschien raynaud, hierbij kun je ook last krijgen van je oren... bij kou of emotie trekken bloedvaatjes zich samen.
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Dank je Brandy, weer wat geleerd :)

Ik heb idd Raynaud en altijd zere oren bij kou.
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Supertip Brandy :)

Ik heb maandenlang oorpijn gehad tijdens de zomer dus het was vast iets anders hier.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Ik heb ook zo'n Raynaud-achtig syndroom aan vingers en tenen, maar da's al jaren. Van mijn oren heb ik voor het eerst pas last. Gelukkig geen andere symptomen (suizen, gehoorsdaling, evenwicht). Maar die pijn is toch vervelend!
Plaats reactie