Dag voor ziek worden voel ik me extreem goed.

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Dag voor ziek worden voel ik me extreem goed.

Bericht door plassterk »

Hallo,

het is me al vaker opgevallen, maar de dag voordat ik ziek (griep/verkoudheid) word voel ik me extra goed. Ik was op vakantie afgelopen week en ging een dag wandelen met mijn vriendin. Ik hield dit echt goed vol en had nauwelijks rust nodig. Ik heb zowaar geen middagdutje in het gras gedaan, pas 's avonds half negen was ik erg moe geworden, maar ik had ook veel in de hete zon gelopen.
De volgende dag was er een boottocht. vroeg op. Niet super inspannend maar die middag nog in het zwembad gezwommen, ik trok veel meer baantjes dan verwacht. Mijn lichaam had er echt zin in. Ik was echt verrast, maar die avond begon lichte keelpijn. de volgende dag had ik zware keelpijn, de dag daarop gewoon griep, koorts en spierpijn. Nu derde dag ook nog.

Maar weet iemand wat er eigenlijk met het immuumsysteem gebeurd de dagen voor griep. Ik voelde me echt bijna beter en ik heb dat vaker, voordat ik ziek wordt weet ik. Worden de b-cellen ook misschien uitgeschakeld. een soort ritaxumab effect. Als iemand een website weet met uitleg of marlene die veel weet. Ik zou het proces graag eens met een paar pillen nabootsen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Dag voor ziek worden voel ik me extreem goed.

Bericht door marlène »

@ plassterk

misschien is dit een reden voor je terugval

http://opstaanmetmecvs.blogspot.be/2011 ... or-me.html
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik herken het ook soms.
Dan denk ik; hee dit gaat goed en dan hup de volgende dag komt de pak ellende. Toch ben ik dan niet echt over mijn grenzen gegaan.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik dacht precies hetzelfde als marlène, je kunt gewoon een heel goede dag hebben maar als je dan zóveel doet komt de terugslag wel. Normaal voel je je voor een (echte) griep juist een halve dag heel slecht omdat je dan al besmet bent en je immuunsysteem dan gaat beginnen te werken. Als dat 's nachts gebeurt merk je 't niet, dan wordt je gewoon ziek wakker.
Life smells...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Vannacht mijn kid overgeven, ging vanavond met 38,5 naar bed. Mijn partner hetzelfde laken een pak. Borrelende buik, beetje keelpijn, 38,5, is zojuist naar bed gegaan. Ik hoewel sinds vier uur wakker had de meest energierijke dag sinds twee weken. Wel een dutje gedaan, maar daarna vanaf het vondelpark naar amsterdam arena gefiets en weer terug. Paar heuveltjes op, de energie leek echt door mijn benen te stromen. Heerlijk om het zo weer eens even te voelen. Ik zou wel willen temperen, maar me lichaam zegt gewoon ja. het lijktwel geen moeite te kosten.

Nu we zullen morgen zien. Ik heb vandaag ook borrelende buik gehad, maar verder dus prima. Als ik morgen ziek word, weet ik bijna zeker dat mijn immuum systeem zich klaarmaakt voor het ziek zijn, waardoor ik me dus daardoor 1 dag gewoon eigenlijk beter voel.

groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Plaats reactie