ziek van chlorella

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

ziek van chlorella

Bericht door lulu »

verplaatst naar andere rubriek - mod F.

door toenemende darmklachten en obstipatie ditmaal, bedacht ik weer een lepeltje chlorela te nemen.
Eerder heb ik dit ook wel eens geprobeerd, maar het leek een toename van de klachten te geven.

Vanochtend waagde ik me er weer eens aan. Ik moest veel weerstand overwinnen om het groene goedje op te drinken en voelde me snel erna belabberd, toegenomen duizeligheid en ziektegevoel. En nu ben ik zeer zeer misselijk en last van duizelingen.

Eerder moest ik ook al overgeven door wijnbladeren.

Zit er iets in beide produkten waar ik allergisch voor kan zijn? Herkent iemand dit? Voor mij geen hlorella meer in ieder geval. Nog belangstelling voor een potje vol?
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

ziek van chlorella

Bericht door lulu »

Kwam een maatschappelijk werker langs voor de eerste maal, maar moest nu steeds overgeven van de chlorella. Mw-er nam maar snel de benen....
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Hallo Lulu,

ik heb, na veel merken proberen, , nu het meest baat met
Spirulina Chlorella Balance van Econutrition
Die waar Dokter Aelbrecht mee werkt.

Normaal moet je er er tot 3 x 5 nemen, dat steekt mij ook tegen.
Ik slik nu 2 keer 4 capsulen, ik krijg er geen misselijk gevoel bij,
iets wat ik ook zeer snel heb met supplementen.
Het helpt tegen mijn voortdurende constipatie,
het is "superfood" én het voert zware metalen af heb ik begrepen.

Mss is het de moeite waard op zoek te gaan naar een produkt dat bij je past.
groetjes
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik kreeg er diarree van, voor mij ook geen chlorella meer sindsdien.
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Ik heb het jaren geleden wel geslikt, maar herinner me niet meer of ik er last van kreeg.
Maar sinds 2010 weet ik het volgende en kijk dus wel beter uit.
Ik krijg B12 injecties vanwege B12 tekort en het kan dus best zo zijn dat ik dat al langer had, maar dat de waarden waren beinvloed door de chlorella of spirulina.
Gevaarlijk en misleidend is dat de B12-concentratie in het bloed door de spirulina-analogen schijnbaar verhoogd wordt [Specker 1988b] zonder dat bij de bepaling duidelijk wordt dat dit grotendeels door analogen wordt veroorzaakt. Zo lijkt een veilige B12-concentratie te kunnen worden verkregen terwijl de symptomen als gevolg van B12-gebrek er niet door worden teruggedrongen [Dagnelie 1991a]; [Miller 1991]. Deze zullen eerder toenemen: de analogen uit spirulina blokkeren de werking van de echte B12 in de cellen [Herbert 1981a]; [Herbert 1988b]. Mensen die spirulina gebruiken als bron van B12 lopen de kans juist sneller een B12-tekort te krijgen.
De analoge vormen van B12 zijn ook aangetoond in het lichaam van de San ('Bosjesmannen'), die veel spirulina eten [Herbert 1982b].

Voor Chlorella gaat een soortgelijk verhaal op [Bruce 1988]; [Combs 1952]; [Brown 1956]. De gedane metingen zijn verricht met Lactobacillus leichmannii, Euglena gracilis en Escherichia coli.
http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... #msg239227
- Spirulina en chlorella bevatten onwerkzame B12-analogen en kunnen daardoor een tekort verdoezelen -
http://home.kpn.nl/hindrikdejong/vegan.htm
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Kan zijn dat je lijfje de chlorella niet kan verteren...of kan verdragen...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi mensen, dank voor reacties. Ik denk dat ik mij verre moet houden van het spul. Lijkt idd dat mijn lijf het niet kan verteren oid.

Voel mij nu hondsberoerd en lig in bed steeds in een sluimerslaap. Dit overkomt mij niet vaak met mijn overwegend overprikkeld zijn. Misselijk & buikkrampen.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

dag Lulu

zelfde ervaring, nam chlorella pillen en dit lagen als een baksteen op mijn maag tot ik uiteindelijk moest braken ! ben er mee gestopt en er zijn alternatieven genoeg !
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

hoi danny,
ha een mede-lijder! ik durf het idd niet meer te nemen (of namen we mss te veel?).
welke alternatieven weet je? en kan je daar dan wel tegen? want heb nu weer toegenomen darmmproblemen, een luie darm lijkt het wel.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
jolie
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57

Bericht door jolie »

In een Neurotoxin Elimation Protocol van Klinghardt uit 2006 (beetje oud, wellicht is er nu al betere info over) heb ik info over chlorella gevonden:

Er zijn 2 soorten, de ene C. pyreneidosa ontgift beter maar is moeilijker verteerbaar, de andere C. vulgaris ontgift iets minder maar is makkelijker verteerbaar.
De dosis: over de dag verdeeld 1 gram, 30 minuten vóór maaltijden. Niet tegelijk met vitamine C, dat beter 30 minuten ná de maaltijd. Hij combineert deze dosis chlorella met wat andere detoxmiddelen en wat dieetadviezen, maar die vond ik te veel werk om te typen, zijn te vinden op zijn site.

Over bijwerkingen staat dat je bij klachten er dan eigenlijk juist iets meer van zou moet nemen of dat je er cellulase (cellulAse verteert cellulOse van plantjes) bij moet slikken:

Chlorella: "Side effects: most side effects reflect the toxic effect of the mobilized metals which are shuttled through the organism. This problem is instantly avoided by significantly increasing the chlorella dosage, not by reducing it, which would worsen the problem (small chlorella doses mobilize more metals then are bound in the gut, large chlorella doses bind more toxins then are mobilized). Some people have problems digesting the cell membrane of chlorella. The enzyme cellulase resolves this problem. Cellulase is available in many health food stores in digestive enzyme products. Taking chlorella together with food also helps in some cases, even though it is less effective that way. C.vulgaris has a thinner cell wall and is better tolerated by people with digestive problems. Some manufactures have created cell wall free chlorella extracts (NDF, PCA) which
are very expensive, less effective - but easily absorbed."


Jolie
Plaats reactie