Symbioflor 1 en Symbiolact A

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Symbioflor 1 en Symbiolact A

Bericht door feuer »

Ik heb zelf een darmflora onderzoek laten doen bij pro health.
Het advies is om symbioflor 1 en symbiolact A te gaan gebruiken.
Weet iemand of dit een kuur is waarbij je aan het einde van de kuur er mee kan stoppen? of moet je dit blijven gebruiken?
En is het in het geval van symbioflor 1 te adviseren om dan met pro symbioflor te beginnen en dan ook uiteindelijk symbioflor 2 te gebruiken?

Alvast bedankt ;)
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Mijn ervaring

Bericht door zeeman »

Ik heb van mijn therapeut enkele keren symbioflor voorgeschreven gekregen. Vaak begon het met de algemene symbioflor pro. Wat ik begreep zijn dit bacteriën die zich hechten aan de darmwand. Op die manier kunnen parasieten niet op die plaatsjes zitten. De symbioflor 1 en 2 zijn er om het immuun-systeem lokaal een beetje te prikkelen. Hierdoor ga je meer Iga aanmaken wat de weerstand in de darm doet verhogen. Pin me er niet op vast want ik ben geen dokter. Wat ik ervan onthouden heb is dat ik bij een buikgriep direct met de symbioflor pro moet beginnen. Op die manier komen de darmwand bacteriën weer terug. Ik bouw het dan langzaam op. 3 x 5 druppels per dag, na enkele dagen 3 keer 10 etc.

Volgens mij hoef je dit niet je hele leven te slikken hoor. Het is om iets op te bouwen, na een tijdje hoort het goed te zijn (voor zover ik weet, een therapeut zal dat beter weten). De aantallen Enterococcus faecalis zijn trouwens ook te verhogen door extra voedingsvezels te nemen. Ik neem wel eens 3 theelepeltjes inuline (voedingsvezel) opgelost in water. Dat helpt oa daarbij.

Succes ermee!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Heel erg bedankt voor de info! :D
Plaats reactie