Loodzwaar

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Loodzwaar

Bericht door stargazertje »

Mijn gehele lichaam is al tijden loodzwaar. Het is de gehele tijd alsof ik door zuigende modder moet gaan met extra gewichten om mijn lichaam. Het doen van het lichtste ding is al een enorme opgave. Herkent iemand het en nog belangrijker wat kan ik er aan doen?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Loodzwaar

Bericht door plassterk »

ja mooie omschrijving, maar voor mij is dat gewoon een hoofdkenmerk van ME. geen flauw idee wat ik er aan moet doen.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Loodzwaar

Bericht door asje »

x2.
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Loodzwaar

Bericht door stargazertje »

Had het tot een paar maanden niet tot weinig. Nu ben ik na een uur compleet uitgeteld. Tenminste mijn lichaam. Als ik slaap blijft ik geestelijk vooral wakker.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Loodzwaar

Bericht door lulu »

Hoi star heb daar nu ook meer last van. Ik denk bij mij dat het door het warmere weer komt, meer bloed naar haarvaten in de huid en daardoor minder op andere plaatsen oid. Ook meer last van de orthostatische intolerantie. Mss zorgen dat je met de warmte nog minder doet, plat op de bank? "Activiteit" voor zover daar bij ons sprake is, meer in de koelere avonduren?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

Herkenbaar, ook met krachtverlies en uiteindelijk verlammingsverschijnselen. Voor mij teken dat de energie echt helemaal op is. Niks meer over voor mijn ledematen.
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Hier ook heel herkenbaar. Het komt bij mij vooral voor als het over het algemeen wat slechter gaat en betekend eigenlijk dat ik even een stapje terug moet doen. Dus even rustig aan, goed voor jezelf zorgen en weer rustig opbouwen wanneer dat kan.

Wat betreft dat onrustig slapen: ik neem standaard melatonine voor ik ga slapen. Ook als ik al moe ben en makkelijk in slaap val. Ik merk dat ik er dieper door slaap en ook fitter wakker wordt. Daar heb je de hele dag profijt van!
Gebruikersavatar
noelle
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mei 2013, 13:43

Bericht door noelle »

Heel herkenbaar. Maar geen idee wat je eraan moet doen. Ik blijf net als lulu plat op de bank... Nu al een week niet meer buiten geweest...
Plaats reactie