al eens van journeytherapie gehoord????

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

al eens van journeytherapie gehoord????

Bericht door Shavonne »

Iemand hier ervaring in, of heeft zich hier al eens iemand in verdiept????
Ieder hier zijn eigen mening over. Maar ik geloof hier wel een beetje in.
Met deze therapie maak je ene reis in jezelf, dus geen cgt, maar naar de oorzaak zoeken van de problemen, dus vermoeidheid, pijn etc.
Van de ene kant denk ik wat een wazig gedoe, maar van de andere kant zie ik er wel iets in. Toch voel ik dat het niet veel zal brengen, maar wanneer het echt niets zal uithalen, zal dat ook het één en het ander weer bevestigen over ME.
Op google vind je het één en het ander hierover, mits interess......
Toch hoor ik graag reactie hierover.
Ik heb het boek "de helende reis" besteld. Daarna zie ik wel wat ik ermee doe.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen, dat ik zelf voor genezing kan zorgen.................
Mijn natuurarts adviseerde me dit, daar ik blijkbaar geblokkeert zit, waarschijnlijk door mijn jeugd, nog steeds angsten heb etc. Het blokkeren zou een hoog cortisol gehalte veroorzaken en daardoor alle ME klachten veroorzaken, door een slechte stofwisseling en hormoonhuishouding. Ik zet er mijn ??????? bij. Ook spelem ertoch virussen parten, dus een combinatie van.
Wie weet.........
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Shavonne,
Ik heb me er in verdiept. Wat wil je weten?
Je mag me als je dat prettiger vindt, eventueel ook pb-en.
Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Hoi Henny,
maar je hebt er niets mee gedaan???? Of is dit mede een rede van je herstel???
Raar maar waar, ik dacht eigenlijk ook aan jouw, ik had al zo'n vermoeden dat jij hier misschien iets mee gedaan had. Gek hè?
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Shavonne,
Ik vind het boek van Brandon Bays prachtig en leerzaam. Voorzover ik mij kan herinneren heeft ze de methode ontwikkelt, toen ze zelf een groot kankergezwel in haar buik had.
Ik heb in een weekend (voor coaches) twee journeys gedaan. Een emotionele en de fysieke reis. Er werden zeker nuttige dingen opgeruimd. De week daarna voelde ik me enorm moe. Daarna voelde ik wel dat er iets was opgeruimd. Ik gebruik regelmatig nog elementen uit de emotionele reis om te focussen op rauwe gevoelens en om door gevoelens "heen te vallen."
Tijdens een journey gebeurt veel, maar ik merk dat ik liever gebruik maak van methodes die ik in mijn eentje toe kan passen. (Vandaar dat ik die delen die ik net beschreeef nog gebruik :wink: )
Volgens mij is het een methode met heel veel goede elementen in zich en als het je lijkt is het zeker de moeite waard om het eens verder te onderzoeken of een keer mee te maken.
Je begint de eerste journey met een emotionele reis om bij het startpunt (de bron) van (een volgende reis) de fysieke reis te kunnen komen.
In welk lichaamsdeel je uitkomt bij een fysieke reis is van te voren niet bekend (ik kwam in mijn keel).

Toen ik ermee in aanraking kwam, was ik al grotendeels hersteld met andere methoden. Ik heb er dus te weinig mee gedaan om mijn herstel aan toe te schrijven. Maar ik merk wel dat ik allerlei elementen uit de journey op andere wijze wel heb toegepast bij het kloppen op acupressuurpunten.
Bij verschillende mensen passen net wat verschillende dingen. Zoek wat bij jou past.

Hopelijk kun je wat met deze informatie. Je gaat het boek nog lezen hè?
Dan kun je ook merken wat je er zelf bij voelt en of het kan klikken.
Ik ben reuze benieuwd wat je van het boek vindt.
Liefdevolle groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dank je Henny voor je info!
Het boek is vandaag aangekomen, vanavond ga ik eens beginnen met lezen.
Ben benieuwd of het iets voor me is. Ik ben eigenlijk best nuchter, maar bij mijn natuurarts sta ik wel open voor dit soort zaken, dus......
Ik kan me alleen niet voorstellen dat mij zo'n innerlijke reis zal lukken. Ik heb erover op een site gelezen en kan me niet voorstellen dat ik tot de ontdekking kom waar bepaalde dingen vandaan komen. Ook kan ik me niet zo voorstellen dat het je als mens kan veranderen, bedoel dat je je anders gaat voelen, anders met dingen om gaat etc.
We zien wel met lezen. Ik hoop dat ik me ooit anders ga voelen en ook weer eens echt van het leven kan genieten, want dat vind ik de laatste jaren zeeeer moeilijk. Daarvoor vind ik het al de moeite waard om het te proberen.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hoi shavonne: ik haak letterlijk in op je zin, ieder zijn eigen mening: de mijne. :evil:
Een nieuwe naam en reis naar ver verleden en dan maar hopen dat de opvang okee is als je gaat flippen van gekte, doet mij denken aan reïncarnatie therapie, die anno 2000 een zusje heeft gekregen: Journey, ik dacht dat het een leuke opleiding Journalistiek was:daar reis je in het heden. 'Dat noem je hedendaags de Tour Yourney':) :D
Arjen
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ Arjen,
Hoe is het nu met je zus?
Hoe is ze geflipt?
Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

De zus denkt :dat ze deze ziekte nodig had.
Hennie: suggestieve vragen scheppen heldere antwoorden! :idea:
Dat jij wil omgaan in de wereld der kwakzalvers gun ik je van harte en wens je daar een goede YOURNEY.
Dat ik er geen heli in zie en er op zijn zachts gezegd geen waarde aan hecht is mijn opinie die ik schets.
Al weer terug geland op de wereld die leven heet....

Of ben je net als de zus die je weerkaatst verdronken in de nood van je ziekte. Dan is er een tweeling vet op journey :D :D :D
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Verkeerd begrepen blijkbaar: ze is dus niet geflipt.
Hopelijk begrijp ik het nu goed.
Hartelijke groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

De spiegel ziet haar éigen spiegelbeel Henny

Als je pérsoonlijk wilt worden dan daag ik je openlijk uit! zul je letterlijk begrijpen waarom je een andere opinie niet verdraagt.
Dat heet minimaal gebrek aan logisch verstand.
Maximaal de geflipte kwakzalver zonder einder!

Dus heel netjes zeg ik laat mij mijn mening zeggen zonder als een kind: het persoonlijk via - een zus - te weerspiegelen. Hoe gaat het met je cliënten :arrow:
Ofwel in Nederlands.

Groetjes en Anais Nin: zij helpen jou de realiteit niet echt te zien, zoals anais meldt: jij ziet ze met jouw - tirest verholen - bril in vol maar verscholen sarcasme.

Durf dit dan ook écht open op je eigen bestaan
Respect weerkaatst respect
Laatst gewijzigd door Arjen op 21 mar 2008, 17:01, 4 keer totaal gewijzigd.
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik moet ook niets van die onzin blabla hebben ook ik heb dit allemaal gedaan maar ik ben nooit beter geworden ,wel de portemonnees van al die
zogenaamde healers
en hoe kan je beter worden als je niet eens weet waar het vandaan komt
deze mensen die speculeren met zieke mensen
nee ik denk dat niemand van ons hier intrapt
alie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Dank je Alie: mijn woorden in de kern die jij correct in omgang uitdrukt! Maar dit verstaat de beursbeheerder - van de alternatieve weg niet. Daar is een hardere les voor nodig. Die ze nu niet kan leren. :idea:
Het zal verboden moeten worden :evil: : refereer ik aan de reclame van autodrop, maar die is lekker en betaalbaar :D
Arjen
Laatst gewijzigd door Arjen op 21 mar 2008, 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

niks te danken hoor arjen
ik heb dit teveel meegemaakt
en ik maak mij er ook boos om
maar je heb jezelf ermee
en dat kost te veel energie
ieder moet maar doen wat ze goed vinden
maar hier op de m,e forums hoor ik zoveel kwakzalverij
maar ik denk niet dat hennie het kwaad bedoelt
maar er zelf heilig van overtuigd is
maar ze moet ons niet lastig hiermee vallen we hebben teveel meegemaakt met dit soort dingen
liefs alie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Delen is iets anders dan iemand verkapt persoonlijk willen onderuit halen.
Dat is wat mij boos maakt Alie, de verkapping die tot ver over de beurs der alternatiefen heen reikt, want in het einde hebben ze geen antwoord in verantwoordelijkheid: sterker nog.
Ze doen exact hetzelfde wat Hennie doet: maak het persoonlijk ofwel: als mijn verheven therapie bij jou niet werkt dan ligt dit ook weer aan - de jou - die er opnieuw is ingetuind.
Fors getild in de beurs die dergelijke lieden de luxe schept te leven van de zoekende ziekende!
En zo eindig ik: waar de gedachte Youney mee begint: een artikel rondom de getilde zieke en de alternatiefe trieste vijand als vrij gekregen journalistiek in aangereikt onderwerp :D

Stil is woord wat geen garantie kent
genomen van een mens
die verdronken in ziekte
aan haar afval is gewend
gedegen haar kwitantie kent :idea: :evil: :twisted:

Het Woord: wat nooit in het echt bekent!
Arjen
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Iemand hier ervaring in, of heeft zich hier al eens iemand in verdiept????
Als iemand "flipt" tijdens een journey of aanverwante therapie is dat voor mij heel belangrijk om hier te melden. Vandaar mijn vraag ook al is een journey geen vorm van reïncarnatietherapie.

Misschien is er iets niet duidelijk:
Persoonlijk denk ik niet dat er op dit moment een therapie is die ME geneest. Persoonlijk vind ik het frustrerend dat iedereen zo zijn eigen persoonlijke weg moet vinden en resultaten niet gegarandeerd zijn. Doe mij maar een protocol dat bij iedereen werkt.

Ik wens iedereen het beste. Wat je ook doet en ook als je het gehad hebt met het zoeken. Hartelijke groetjes, Henny

@ Arjen, ik vind de overtuiging dat iemand te persoonlijk wordt, dat er verkapte kritiek wordt geleverd, allerlei dingen die jij meent dat ik denk of bedoel of wat dan ook geen goede rechtvaardiging voor jouw taalgebruik en de dingen die je erbij haalt.
Ik stel het op prijs als je de volgende keer eerst even vraagt of ik bedoel wat jij denkt. Eventueel per pb.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gesloten