Onderzoek Roessingh Research & Development

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door asje »

Daar zullen ze van te voren niets over zeggen.
Life smells...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door luipaardje »

Bij een onderzoek is er over het algemeen een hypothese; een stelling waarvan ze willen ontdekken of die wel of niet klopt. Wellicht dat ze die toch wel geven als je erom vraagt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door asje »

Dat is dus of er wel of niet een verminderde spierfunctie is. En dan kan het altijd nog aan 'inactiviteit' geweten worden.

't Is maar waar je je vertrouwen in stelt.
Life smells...
Gebruikersavatar
elsje66
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2012, 17:25

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door elsje66 »

Ik heb op Facebook en op de site van ME/CVS Stichting over dit onderzoek gelezen. Juist omdat ik er alles aan wil doen wat ik kan om er aan bij te dragen dat ME/CVS als biomedische ziekte wordt gezien, heb ik me opgegeven. Gisteren de arts uitvoering telefonisch gesproken, volgende week ontvang ik informatie. Aan de hand daarvan kan ik besluiten wel dan niet mee te doen. Overigens: ik ken het Roessingh, heb daar deels klinisch gerevalideerd. Heb heel veel inzicht gekregen en veel geleerd, helaas is mijn lichamelijke situatie verder verslechterd. Heeft m.i. te maken met de CGT/GET. Juist omdat daar in het Roessingh mee wordt gewerkt, wil ik graag met dit onderzoek meedoen. Wellicht krijgen ze dan andere inzichten daar? Zo niet, dan heeft het niet aan mij gelegen. :D
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door lulu »

Hoi elsje, zei die arts nog wat meer over het onderzoek, wat de doelstelling is, de onderzoekshypothese? Of meer hoe ze het gaan aanpakken.
Houd je als je wilt ons op de hoogte?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door asje »

@elsje66 Nou dan ga je iig goed voorbereid èn met de (enige, mi) goeie reden! Maar idd, HOE gaan ze dit onderzoeken?
Life smells...
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door slakkenhuisje »

OK bedankt. Nee dan laat ik deze gaan. Zit sowieso nog steeds in slechte fase met al die AB dus moet een beetje gericht te werk gaan wat betreft onderzoeken.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Onderzoek Roessingh Research & Development

Bericht door lulu »

Ja slakkie, wsl gaat deze studie niet veel opleveren, de verminderde spierskracht is al beschreven in andere studies begreep ik. Dus voor jezelf kiezen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Poeh,

Twee maal naar Enschede reizen.

Valt niet mee voor ME-ers.

Ze hebben er toch genoeg "behandeld"? Leverden die niet genoeg materiaal, inclusief diegenen diegenen die af haakten, cq af moesten haken omdat ze het niet volhielden?

Moeten ze natuurlijk wel de ex-kanker-patiënten, burnouters en wat dies meer zij schiften, anders wordt het het zoveelste vervuilde onderzoek.

Ben benieuwd, Elsje, hoe het jou vergaat.
Plaats reactie