LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ben er ook achter waarom spinazie wordt afgeraden. Dat bevat ook een opiod peptiden. De bedoeling is dus dat LDN opiod receptors blokkeert in het brein, waardoor het lichaam meer endorfine aanmaakt. Door voedsel te eten die opiod peptiden van nature bevatten zal het lichaam minder signaal afgeven om endorfine te produceren. Dit hoewel opiod peptiden in voedsel van nature wel iets van vorm verschillen dan de endorfines die het lichaam zelf aanmaakt.

Opioid food peptides

Casomorphin (from milk)
Gluten exorphin (from gluten)
Gliadorphin/gluteomorphin (from gluten)
Rubiscolin (from spinach)
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Tineke
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mar 2008, 19:13

Bericht door Tineke »

Wat me erg benieuwt is of de inname van LDN in zeer lage dosis ( 0,5 mg ) constipatie in de hand werkt.
Dat zou heel jammer zijn want constipatie is een probleem waar ik al mijn hele leven mee worstel (zelfs als baby). Zo ja, dan zou dat een reden zijn om er niet mee te starten. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lage dosissen in verhouding tot eventuele stoelgangproblemen? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Tineke, het hangt af van hoe je eet. Toen ik enkel proteïnen en groenten at was het moeilijk. Toen ik wat vetter at ging het zonder probleem.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik kreeg er losse stoelgang van bij elke verhoging.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Bij mij werken mn darmen als een trein!!
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Meirleir schreef mij altijd flax seed olie, of lijnzaadolie voor voor de stoelgang. Je kan het bij de natuurwinkel kopen in een flesje, koel bewaren en op je brood doen als vervanging van boter bv. Het smaakt eigenlijk best smerig vandaar dat ik het op iherb in capsule vorm kocht. vrij goedkoop.
Saffloer olie, in de natuurwinkel heeft veel minder bijsmaak, eigenlijk neutraal. Maar ik weet niet of dat ook goed voor de stoelgang is. ik denk het haast wel. Het is bijna hetzelfde goedje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Eerste dosis LDN vandaag. Begin heel rustig met 1/4 1,5 mg voorlopig. Voor nu alleen nog alleen wat hoofdpijn.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

succes. Ik hoop dat de dosis niet te hoog is om te starten, maar dat merk je vanzelf morgen of overmorgen
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Heb vandaag mijn eerste fibromyalgische crisis gehad sinds dat ik LDN neem. Maar ik ben om 6 u opgestaan om 2uur een half te kuisen, 10 uur te rijden en dan heel de wagen weer leeg te maken en alles wassen en opruimen. Ben kapot, maar Indometacyne was genoeg om te helpen tegen de pijn. We zien morgen wel of ik de terugslag heb van de inspanning.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik wil graag ook aan de LDN en DML schrijft het sinds een paar weken vaker voor. Kan ik het nemen als ik 6 uur tussen LDN en Tramadol hou?
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Dat moet je hem vragen maar ik denk dat tramadol weinig effekt zal hebben. Btw, na twee dagen LDN had ik geen tramadol meer nodig... Vraag het hem, ik heb een mailtje geschreven en twee dagen later had ik het voorschrift in de bus.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik slik hoge dosis Tramadol, al 8 maanden lang. Ik denk dat ik daar de komende maanden nog lang niet vanaf ben...

Maar wat bedoel je met 'ik denk dat Tramadol weinig effekt zal hebben?'
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
ondine
Actief lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:40
Locatie: Wavre

Bericht door ondine »

Tramadol is een opioïde. LDN is een opioïde-receptor-blokker. Dus je lichaam riskeert veel minder te reageren aan tramadol.

Geloof me, LDN werkt snel heel efficiënt, heb mijn Tramadol zo in de vuilbak mogen steken.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

ondine schreef:Tramadol is een opioïde. LDN is een opioïde-receptor-blokker. Dus je lichaam riskeert veel minder te reageren aan tramadol.

Geloof me, LDN werkt snel heel efficiënt, heb mijn Tramadol zo in de vuilbak mogen steken.
Wat fijn dat jij geen Tramadol meer nodig hebt en LDN dus zo goed werkt voor jou. Hoeveel slikte je als ik vragen mag?

Ik kan alleen niet bewegen zonder Tramadol + paracetamol. Ik heb namelijk heel erg veel zenuw- gewrichts- en spierpijn.

Ik wil niet alle hoop erop leggen dat LDN ervoor zorgt dat ik geen Tramadol meer hoef, zodat ik niet teleurgesteld ben als ik het wel nog nodig blijk te hebben. Het verschilt namelijk echt per persoon. Elk persoon is uniek en reageert anders op een middel. Zo moest mijn vriendin er na twee weken mee stoppen, omdat de pijn zo ondragelijk werd en alle klachten verergerden.

Maar kan ik Tramadol dus wel nemen als ik 6 uur tussen LDN en Tramadol hou?

Liefs
Laatst gewijzigd door amber op 15 jul 2013, 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

LDN blokkeert de opioïde-receptor maar voor 2 a 3 uur waarna je ongeveer 18 lang profijt hebt van het effect.
Gedurende de 2 of 3 uur dat de opioïde-receptoren geblokkeerd zijn werkt Tramadol niet. Daarna wel weer, dus als je er 6 uur tussen hou kan dat prima.
Plaats reactie