Iets tegen hoofdpijn in het bijzonder?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Iets tegen hoofdpijn in het bijzonder?

Bericht door elias »

Hallo,

Alle klachten zijn natuurlijk heel ernstig, maar ik heb toch wel het meest last van hoofdpijn, zijn er leden die specifiek daarop iets weten?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Iets tegen hoofdpijn in het bijzonder?

Bericht door marlène »

ik heb Topamax van de neuroloog gekregen, enkel via goedkeuring van de ziekenkas.


Je kan ook magnesium nemen. Het is bekend dat het vaak helpt tegen hoofdpijn.
D-phenylalaline is een natuurlijke pijnstiller, daar neem ik 2 x 500 mg per dag van op een lege maag. Het haalt de scherpe kant van pijn.

Verder eet ik niets chemisch of bereid. Gluten is bij mij ook een trigger.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik gebruik ook magnesium tegen hoofdpijn, werkt beter dan pijnstillers. Ik neem ook wel foliumzuur en je kunt ze ook beiden nemen
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Bij migraine raden ze vitamine b 2, 6 en 12 aan.
Het proberen waard.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
egwene
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2013, 19:39

Bericht door egwene »

Ik heb dagelijks last van spanningshoofdpijn (komt voornamelijk vanuit mijn nek) en ik gebruik daar pepermuntolie voor. Ik woon redelijk dicht bij Duitsland en daar kan ik het bij de apotheek halen. Dat zit in een potje met een apart dopje. De doet de pepermuntolie dan op je slapen en voorhoofd en dat ontspant.
Het helpt wel alleen als je het direct doet wanneer het op komt zetten. Wacht ik te lang dat het te erg is, dan helpt het niet meer. Dan is de pijn al te extreem.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn jongste kreeg van de neuroloog het advies eerst een motilium te nemen en 15 min later een dafalgan als hij migraine voelde opkomen.

Ik las ook wel eens dat men een aspirine met koffie adviseerde bij opkomende migraine maar heb dat nooit uitgeprobeerd want ik krijg geen koffie binnen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie