Arts gezocht om fibromyalgie vast te stellen/te behandelen

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Arts gezocht om fibromyalgie vast te stellen/te behandelen

Bericht door nona »

Hallo allemaal,

wie kent een goede arts die fibromyalgie kan vaststellen?

Mijn zus ligt momenteel in het ziekenhuis. Zij heeft de ziekte van Bechterew. Maar de laatste 2 weken had ze zoveel pijn en krampen, dat ze in het ziekenhuis is beland. Daar zeggen ze dat de pijn niet komt van haar ziekte, maar dat het wel eens fibromyalgie zou kunnen zijn.

Als dit het geval blijkt, wil ze wel naar een arts gaan die vertrouwd is met fibromyalgie en die ervaring heeft in het onder controle krijgen van de pijn.

En een goede vriendin van mij zoekt dan weer een arts om de fibromyalgie (vastgesteld door een homeopaat) op papier te laten zetten.

Zelf heb ik ME/Cvs en fibromyalgie. Dit werd vastgesteld in UZ Gasthuisberg. Ik heb ook CGT en GET 'gevolgd' en omdat ik hen dit wil besparen, lijkt Gasthuisberg me geen goede optie voor hen. Ik weet niet of de pijnkliniek daar wel een goede keuze zou zijn.

Heeft iemand tips voor mij?

Alvast bedankt!

Groetjes!
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Gast

Arts gezocht om fibromyalgie vast te stellen/te behandelen

Bericht door Gast »

volgens mij kun je "gewoon"naar een reumatoloog gaan
fibro valt onder reuma, en zij komt daar toch al ivm bechterew?
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Bericht door nona »

Dank je voor je antwoord, Brandy.

Voor mijn zus is dit inderdaad misschien de beste keuze.

Maar mijn vriendin is, buiten die homeopaat, nog nergens in behandeling.
Haar man gelooft haar niet echt en op haar werk weet men ook nog niet dat ze ziek is.

Maar ze houdt het echt niet meer vol en hoopt dat, eens ze bewijzen van haar ziekte op papier heeft, men meer begrip voor haar zal tonen.

En op de eerste plaats wil ze natuurlijk een verlichting van haar ernstige pijn.
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Op papier=regulier!
Waarom zou voor jouw vriendin dan ook de reumatoloog niet de beste optie zijn?
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

voor je vriendin, naar de reumatoloog.....is degene die regulier de diagnose stelt....zeker omdat ze al Bechterev heeft....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Bericht door nona »

Een universitair ziekenhuis hoeft dus niet echt...

Kent iemand dan een goede reumatoloog?

Natuurlijk het liefst iemand die beseft dat fibromyalgie een echte ziekte is en niet tussen de oren zit...
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Plaats reactie