Reiki

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Reiki

Bericht door ananasje »

Heeft er iemand van Reiki? Een therapeut beweert dat hij mij met reiki kan ondersteunen. Ik heb intussen 11 sessies gehad, en de therapeut zegt dat hij heel veel voelt, maar ik merk er niets van. Dit vindt hij zelf ook raar, maar toch vindt hij dat het goed werkt.
Gast

Reiki

Bericht door Gast »

hmmmm, ik geloof wel in reiki, als het werkt............
m.a.w. iedereen kan zich wel uitgeven voor een alternatief genezer, maar als ik al 11 sessies had ondergaan(en waarschijnlijk betaald) en ik had er helemaal geen baat bij, dan zou ik er mee stoppen.....
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Reiki

Bericht door zeeman »

ananasje schreef:Heeft er iemand van Reiki? Een therapeut beweert dat hij mij met reiki kan ondersteunen. Ik heb intussen 11 sessies gehad, en de therapeut zegt dat hij heel veel voelt, maar ik merk er niets van. Dit vindt hij zelf ook raar, maar toch vindt hij dat het goed werkt.
ik heb ooit Reiki 1 gedaan, zoals ze dat zeggen. Als ik een behandeling onderga voel ik altijd wel duidelijk iets. Het ontspant me op 1 of andere manier. Ik zou goed achterhalen of je therapeut daadwerkelijk Reiki 1, 2 of 3 of een mastergraad heeft. Voordat je iemand Reiki kan geven moet je eerst "afgestemd" worden. Ik vond dat maar vreemd toen ik die cursus deed maar ze had wel gelijk. En als jij er verder niets van voelt en/of er niet van opknapt dan zou ik er ook niet mee doorgaan. Ik ken trouwens wel verhalen van iemand die een familielid behandelde. Zij voelde de Reiki stromen, haar vader voelde er niets van. Vraag me niet waarom dit zo is. Ik denk trouwens niet dat Reiki tegen ME helpt, of tegen virussen of iets. Reiki zie ik als een manier om lekker diep te ontspannen. Al zullen ook daar wel uitzonderingen op zijn.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Reiki

Bericht door marlène »

Een therapeut die correct is, stopt met behandelen als er geen effect is bij de patient.

Mijn osteopaat zei letterlijk: "Als je na 3 sessies geen verbetering voelt, stop ik ermee."
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik ben ook met reiki aan het lijntje gehouden en die was nog wel kinesiste van opleiding !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Reiki

Bericht door daisy86 »

Ik ben zelf reiki master (maar doe er nu nog weinig mee).
Ookal voel je niets het doet wel zijn werk in je lichaam.
Maar genezen doe je er zeker niet van.
Het kan wat ondersteunen, maar je moet er geen grote verbeteringen van verwachten.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Reiki

Bericht door josje15 »

Reiki en andere technieken zijn niet onschuldig...
het kan ten goede uitwerken,
maar het kan ook verkeerd uitpakken en meer problemen geven dan er al zijn.
Voorzichtig, want het gebeurt op gevoel,
zonder medische kennis, meestal.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Reiki

Bericht door daisy86 »

Dat ben ik niet helemaal met je eens Josje.
Reiki kan iets in je los maken wat eruit moet, daar moet je wel geestelijk op voorbereid zijn en dat aankunnen.
Het kan onverwerkte gevoelens bijv. terug naar boven halen.
Maar het moet er niet voor niets uit, het zit dan toch nog op een vaak onbewust niveau te wringen in je lichaam.
Als je daar niet op voorbereid bent kan dat misschien als een negatief iets voelen terwijl het dat niet is.
En ja een reiki master heeft over het algemeen geen medische opleiding, elke malloot kan zo'n papiertje gaan halen.
Tegenwoordig kun je in een weekend al meerdere graden behalen, echt belachelijk in mijn ogen. Ik heb over elke graad een jaar gedaan (in cursusvorm waarbij we elke week samen kwamen), een echte reiki opleiding is er niet.
Dus het is ook belangrijk het kaf van het koren te scheiden wat reiki masters betreft.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Reiki

Bericht door josje15 »

daisy,
dat bedoel ik ook: elke malloot kan ......etc
en kan een reiki-master de draagkracht van zijn/haar klient inschatten?

niet altijd is losmaken en eruit laten komen, de beste weg...

ik ben biodynamisch therapeut en ik ben zelf wel geschrokken,
van effekten van behandelingen die alleen maar als helpend/helend worden gezien.
Voorzichtigheid met het inmengen in energieën wordt echt onderschat!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Reiki

Bericht door daisy86 »

Zoals het bij ons ging werd vantevoren duidelijk besproken wat er kon gebeuren en dat het ooit een heftige uitwerking kan hebben. Iemand goed inlichten vantevoren is dan ook erg belangrijk.
Een van de eerste behandelingen die ik samen uitvoerde met mijn reikimaster was ook heel heftig, de persoon die op tafel lag begon er spontaan heel heftig van te braken. Op dat moment heel heftig, maar ze heeft doorgezet en achteraf (na meerdere behandelingen) ging het veel beter met haar.
Maar ik denk dat mensen wel kunnen schrikken van zulke ervaringen en daardoor afhaken en het als iets negatiefs bestempelen.
Reiki is een ondersteuning, je moet het "werk" wel zelf nog doen.
Ikzelf heb nooit mensen behandeld tegen betaling, was daar toen al te ziek voor.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Reiki

Bericht door josje15 »

voor mij zijn zulke heftige reakties op een behandeling bekend....
Maar zowel de client als de therapeut moeten de draagkracht hebben om daar mee om te gaan....
En de therapeut heeft uitgebreide medische als psychologische kennis en ervaringen nodig om dit soort processen te begeleiden...

Ik vind dat iedereen zich veel te makkelijk coach etc gaat voelen en noemen.
Reiki is een ondersteuning, maar mensen hebben soms meer ondersteuning nodig bij energetische processen die door energetisch therapeuten, zoals reiki, wordemn opgestart, zonder verder nog iets mer in huis te hebben.
En bij mensen met ME ligt het nog veel gevoeloiger: een evenwicht is veel makkelijker verstoord dan hersteld...

Sorry, stokpaardje, teveel narigheid gezien en zelf van meegemaakt...
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Reiki

Bericht door malu »

Hier ook een hele slechte ervaring ermee; een ver familielid die even dacht te helpen heeft me een week doodziek gemaakt. Nooit meer reiki of iets in die trant voor mij! Ik heb meer baat bij therapieën die het overactieve parasympathische zenuwstelsel juist tot rust brengen. Osteopathie bv. Maar het effect is nooit blijvend; het haalt geen oorzaken weg en zijn slechts korte termijn oplossingen...

Je moet wel ervoor openstaan, gevoelig zijn voor energieën etc. Ik ben ooit behoorlijk diep onder hypnose gebracht, dat ging vrij gemakkelijk bij mij. Nu weet ik dat hypnose iets heel anders is dan reiki, maar volgens mij hadden beiden geen tot weinig invloed gehad als ik niet 'open' was. Misschien klinkt het zweverig of zit ik er helemaal naast, maar mijn ervaring is dat er dus een bepaalde motivatie moet zijn, wil iets 'effect' hebben. En dat effect pakt soms dus helemaal verkeerd uit...

PS. Het effect van de osteopathiebehandelingen waar ik het over had is trouwens wel blijvend geweest voor bepaalde klachten, maar het gevoel 'makkelijker tot rust te kunnen komen' na zo'n behandeling niet.
Gebruikersavatar
luna923
Donateur
Donateur
Berichten: 589
Lid geworden op: 25 mar 2011, 00:40
Locatie: Amsterdam

Reiki

Bericht door luna923 »

ik denk dat reiki wel helpt ter ondersteuning. ik heb het wel zo ervaren. alleen ik heb ook ervaren dat er veeeeel meer aan de hand is. ik kwam er achter dat mijn kundalini actief was geworden. en ik ben aan het werk gegaan er mee. nu ik een heel stuk verder ben merk ik duidelijk verschil. het is een heel heftig proces waar je aan moet werken dan.

en ja er komen allemaal onverwerkte dingen naar boven. maar heeft ook met karma te maken.
ik denk dat de meeste van ons hier wel hoog gevoelig zijn, maar niet weten hoe of wat. vaak is het angst die naar boven komt en gaat heersen, terwijl dat 1 van de dingen is waar je aan moet werken dan.

voor mij zelf heeft het kundalini boek van Cyndi Dale mij veel duidelijk gemaakt.
daarna ben ik in het pleiadisch werk boek gaan werken aan punten, en het gaf meteen al verlichting wat mega belangrijk is. onder tussen heb ik een therapeute gevonden die mij begeleid hier in. ik heb nu zo veel meer verlichting en rust in mij zelf, ik pluk nu de vruchten er van. soms moet je door een dal om daarna weer in rustig vaar water te komen.
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Reiki

Bericht door malu »

Tja ik weet niet... bij mij deed het fysiek iets met me. Dat heb ik ook na een behandeling bij de fysiotherapeut (lees: massage) en alle andere behandelingen die 'energie' zouden moeten opwekken en eea laten 'stromen'. Voor energie opwekkende supplementen geldt hetzelfde. Ik zit vast vol met troep: geen kabbelend helder beekje dat op gang wordt gebracht, maar een modderstroom ;).

Nou ja, waar het precies vandaan komt maakt eigenlijk niet uit, voor mij werken 'stimulerende therapieën' en lapmiddelen averechts, dus volg/gebruik ik ze niet ;).
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

De therapeut ken ik al langer, en vertrouw ik echt wel, dus ik denk niet dat hij me zomaar geld wil aftroggelen. Hij beweert ook niet dat hij me kan genezen, wel dat de reiki kan ondersteunen, en dat het sowieso goed is om goed geaard te zijn. Ik denk dat ik het toch nog even verder probeer. Door andere, oude problemen heb ik geleerd om niet te voelen, en hij denkt dat dit er mee te maken kan hebben. Ik hoop dat er nog een doorbraak komt!

Groetjes
Plaats reactie