Plassterk op honger dieet

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Plassterk op honger dieet

Bericht door plassterk »

Een half jaar geleden een interessante documentaire gezien eat, fast, live longer. Het is al langer bekend d.m.v dierproeven dat wanneer dieren maar 60% van de dagelijkse calorieen krijgen ze veel langer en gezonder leven. Dat betekent dus wel honger lijden. Normale mensen zullen hier uiteraard niet zomaar aan beginnen.

Wat mijn aandacht trok was het om de dag dieet. Eerst twee weken om de dag maar 450 kcalorien en om de dag eten naar behoefte. (na twee weken om de dag op maximaal 60%) Dit zou zo mogelijk nog meer gezondheidseffecten hebben.

Effe uitproberen dacht ik. Maar dit was veel zwaarder dan ik dacht en moest opgeven wegens duizeligheid. Dan maar wennen aan weinig eten dacht ik en ik ging naar 3x per dag 650 kcalorieën om te wennen. Tot mijn verbazing begon ik me na een aantal dagen echt goed te voelen. Toen het om de dag dieet geprobeerd, maar uiteindelijk werd ik zes weken verkouden. ik heb het nog twee maal geprobeerd, maar zonder succes. De laatste keer heeft misschien 4,5mg LDN me de das omgedaan. Dat weet ik niet zeker. Ik ben daar i.i.g mee gestopt voor een tijd.

Goed, op dit moment heb ik weer de motivatie gevonden om 3x 650kcalorie te eten. 1950 totaal per dag. Ik heb er ongeveer 2200/2300 per dag. Ik schrijf dit bericht om een stok achter de deur te hebben en omdat ik de hypothese wil testen dat niet zozeer de voedingsintoleranties belangrijk zijn, maar vooral hoeveel calorieën je eet. Ik heb me in twaalf jaar een keer of vier echt goed gevoeld bij een voedselintolerantie dieet, maar dat hield tevens in dat ik ook minder calorieën at. Later leerde ik de producten steeds beter kennen die ik mocht eten en ging ik ook steeds meer eten. Ik moet nog zeggen dat ik geen gluten eet, en ook denk dat ik van melkproducten gevoeliger wordt voor griep en verkoudheid, hoewel het geen invloed heeft op mijn energieniveau.

Maar goed ik zal jullie de komende twee maanden op de hoogte houden van mijn voortgang en misschien is het iets voor iemand anders om te proberen. Ik ben zelf een persoon die de hele dag wel kan snacken enz. met licht overgewicht. De ME persoon die met moeite een hap door zijn strot krijgt en bijna niets weegt lijkt me niet zo'n goed idee dit te proberen.
Het is wel de bedoeling dat je de hele dag lichte honger hebt en je niet verzadigd voelt, anders eet je teveel. Een keukenweegschaal en calorieentellen is echt een must.

vandaag dag drie, nog geen verbetering, maar ben nog herstellende van griep. groetjes
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Plassterk op honger dieet

Bericht door kiwietje »

Interessant! Het valt mij ook altijd op dat als ik op een dag relatief veel eet, ik mij een stuk vermoeider voel. Ik geloof best dat het ook de andere kant op werkt, al is het alleen maar omdat het verteren van voedsel ook energie kost.

Maar of dit op de lange termijn een oplossing is? Geen idee. Ik denk dat je dan toch tekorten krijgt, waar je ook weer moe van kan worden en klachten van kan krijgen(?)

Ik denk dat het in ieder geval wel heel belangrijk is dat als je toch een energiebeperkend dieet wil volgen, hetgeen dat je eet, wel heel voedzaam is. Je zal daarmee wel heel strikt moeten zijn.

Maar omdat je nu licht overgewicht hebt en je je de vorige keer beter voelde bij minder eten, lijkt het mij een goed plan om het nog een kans te geven zo.

Ik ben benieuwd en veel succes!
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Plassterk op honger dieet

Bericht door josje »

Ikzelf ben sinds 6 weken aan de shakes in de eerste plaats om af te vallen en in de tweede plaats om zo allerlei voedselallergien te omzeilen en ja ik vind het erg zwaar maar wat me opvalt is dat ik vaak die hele erge vermoeidheid niet meer heb en dat mijn darmen beter aanvoelen,ik denk dat ik 1000 tot 1200 cal per dag gebruik nu.
Dus wat jij zegt zou best eens kunnen maar is wel moeilijk.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Plassterk op honger dieet

Bericht door asje »

60% is wel erg weinig, ik dacht dat het meer richting 80-90% ging?

Wat ook meer energie geeft is iedere paar uur wat eten, ook voor mensen zonder hypoglykemische klachten.
Life smells...
Gebruikersavatar
roosje123
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2013, 22:46

Plassterk op honger dieet

Bericht door roosje123 »

Ja, Asje, ik geloof dat dat ook wordt aangeraden als je bijv. een Candida infectie hebt. Je kan dan beter steeds kleine beetjes eten dan 3x een heleboel per dag, omdat je darmen anders teveel koolhydraten ineens te verwerken krijgen, wat bovendien feest is voor de Candida schimmels, omdat dat omgezet wordt in glucose en daar hebben zij 'n feestmaaltje aan.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Plassterk op honger dieet

Bericht door plassterk »

Nu een week verder, gaat het vandaag voor het eerst wel redelijk. Ik beschouw me zelf nu ook weer beter van de griep die ik vorige week nog had. De komende twee a drie weken zal moeten uitwijzen of het dieet echt effect heeft voor mij.
Zaterdag en zondag had ik het nog echt zwaar, constant honger en dacht niet dat ik het zou vol houden. Uiteindelijk heb ik verhoogd naar 3x 725 calorieën. Nog steeds genoeg om een klein beetje honger te houden. Ook heb ik sinds gisteren een overmatige speeksel productie. Best wel lastig slapen.
Ik eet sowieso gezond. Ik eet nog zoveel dat het echt niet moeilijk is om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen. @josje 1000 tot 1200 calorieen is denk ik erg weinig. het hangt er natuurlijk van af hoeveel je dagelijks nodig hebt. Maar het lijkt me dat je je dan juist zwakker voelt al doe je het meerder dagen.
groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Plassterk op honger dieet

Bericht door plassterk »

Helaas ben ik de afgelopen zes weken al drie maal ziek geweest. Ik ben op dit moment weer zwaar verkouden. Ik dacht even wat leuks op het spoor te zijn, maar mijn vorige goede periodes na een dieet zullen toeval geweest zijn. Ik houd mijn dieet voor gezien. Ik word er veel te vaak ziek door.
groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Plassterk op honger dieet

Bericht door asje »

Ik kan me zo voorstellen dat het principe niet meer opgaat bij een ziekte als ME ...
Life smells...
Plaats reactie