Elektrische fiets

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
freakydutch
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2013, 21:36

Elektrische fiets

Bericht door freakydutch »

Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een elektrische fiets bij de gemeente (WMO)?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Elektrische fiets

Bericht door malu »

Ja, maar dat gaat hem niet worden. Wordt gezien als een normaal vervoermiddel.

Heb hem uiteindelijk maar zelf gekocht, niet goedkoop maar is iedere cent waard geweest.

Edit: het bizarre is - in mijn gemeente gaan die scootmobiels wel aan de lopende band weg, terwijl je op zo'n elektrische fiets toch nog iets van beweging krijgt als je daartoe in staat bent en het voor velen een goede oplossing kan zijn. Het is het ene of het andere uiterste bij ze.

Heb trouwens wel een taxipas gekregen, voor noodgevallen fijn maar ook veel slechte ervaringen mee gehad (dwz vermoeiender dan wanneer je 'gewoon' met OV was gegaan).
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Elektrische fiets

Bericht door malu »

En nog iets dat ik me herinner: ze zagen het als een 'revalidatiemiddel' (ik had het namelijk aangevraagd onder het mom van 'het is een goede tussenoplossing') en in die context mogen ze het dus niet verstrekken......
Gebruikersavatar
freakydutch
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2013, 21:36

Bericht door freakydutch »

Ja ik heb gehoord dat de gemeente hier ook niet makkelijk is. Ik ben bang dat ik hem ook zelf moet gaan kopen terwijl ik veel meer buiten kan doen als ik er 1 heb :?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ze zien jammer genoeg niet in hoeveel vrijheid zo'n fiets je kan geven als er geen andere oplossingen zijn...

Mijn max op een gewone fiets was 5 minuten per dag. Dan kan je nog net naar de supermarkt fietsen, maar niet meer terug. Nu fiets ik zo'n 10 a 30 minuten per dag (wel verspreid hoor!), zonder veel problemen. Alleen op een slechte dag gaat het niet, maar omdat hij zo licht fietst, zou het wel kunnen in 'noodsituaties'.

Lopen gaat nog slechter dan fietsen, OV = veel prikkels en lopen, autorijden = uitgesloten als ik nog in leven wil blijven. Het enige dat dan nog resteert is zo'n taxi, maar dat is ook geen doen want soms moet je de hele stad doorrijden terwijl de rit naar de supermarkt anders nog niet eens 3 minuten was (en iedere keer had ik gezeik over dat ze me niet vanaf huis wilden oppikken (= 1 minuut straatje inlopen), nee ik moest maar gaan wachten op de parkeerplaats, maar dan sta je daar in de kou 15-30 min te wachten, wat niet echt handig is als je limiet na 5 minuten staan alweer is bereikt). Of ze 'vergeten' je op te halen, moet je weer een uur op een andere taxi wachten. En ze scheuren echt als een gek, wat ook niet echt (ly)ME-vriendelijk is. Geen positieve ervaringen dus mee, maar wel prettig om achter de hand te hebben als het echt niet anders kan.

Een scootmobiel vond ik iets te ver gaan...

Kortom, een elektrische fiets was de ideale oplossing, maar is jammer dat ze dat niet inzien daar.
Plaats reactie