Sophie @ DML

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ik zat ook net in mijn afstudeerfase en heb wel nog een paar maanden gewacht met antibiotica, blij daarvoor achteraf gezien want studeren plus de reactie daarop zou voor mij echt onmogelijk geweest zijn. Maar ik had hetzelfde gevoel, van ik wil nu beginnen want ik trek het niet meer. Het is ook best lastig om te weten dat je aan je herstel kan beginnen werken en dat toch nog wat uitstellen.. Maar ik heb het toch maar zo gedaan, vond het ook te veel zonde van al die jaren zwoegen om dat laatste vak dan niet meer te halen door meteen te beginnen behandelen.

De meirleir zei ook tegen mij van, begin met de ab op een moment dat je zegt van, nu kan het, nu heb ik de ruimte ervoor...

Maar het is wel lastig, vond ik persoonlijk ook!!
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

sowfia schreef:De meirleir zei ook tegen mij van, begin met de ab op een moment dat je zegt van, nu kan het, nu heb ik de ruimte ervoor...

Maar het is wel lastig, vond ik persoonlijk ook!!
Als dat idd DML zijn mening is, zou ik zeggen: ga idd voor die optie!


Je wilt ook niet riskeren dat je je examens toch niet kunt afmaken; dus gewoon wachten tot na je laatste examen en dan lekker beginnen pillen poppen ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Bij mij viel de achteruitgang na start van de AB mee (maar ik kon toen sowieso al jaren niet meer studeren dus op dat vlak kan ik het niet kwantificeren), maar bij sommige anderen hoor je dan weer wel van een serieuze terugval aan het begin van een AB-kuur.
Idd, mijn nicht is maandag begonnen met behandeling en vanaf dag 1 volledig knock-out terwijl ze eerst nog wel eea kon doen voor haar drukke gezin (hoewel ze wel heel ziek is en haar arts echt niet snapt hoe ze dat al die tijd heeft volgehouden)...

Aan de andere kant kreeg ik mijn eerste serieuze reacties pas na 6-8 weken behandeling, maar die reactie is dus wel gekomen. Ik denk eigenlijk dat er maar weinig mensen zijn die helemaal niet Herxen en hoe dat verloopt valt op voorhand niet te voorspellen, lastig dus!
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ja ik denk inderdaad dat ik wacht tot na mijn laatste tentamens en eindgesprekken. Als ik de studie nu op het laatste moment niet kan afmaken dan baal ik ontzettend. En dan heb ik voor niets de studie versneld gedaan want dan moet ik het alsnog afmaken.

En na mijn studie heb ik er de tijd en rust voor. Ok, nog even wachten dus. Thanks voor jullie hulp :)
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Even een update.

Ik ben druk met balans te zoeken tussen afstuderen, gezondheid en niet gek worden van het geluidsoverlast wat ik al tijden heb van verschillende buren.
Ik ben nog niet begonnen met de behandeling maar sta op het punt dat wel te doen omdat ik het idee heb dat mijn situatie met de week verslechtert.
Eerder wast het de bedoeling dat ik zou wachten tot na mijn studie, maar ik weet niet of ik dat nog langer volhoud.

Het afstuderen blijkt meer werk dan ik dacht, wellicht een beetje naief :roll: . Het kost veel moeite om ook daadwerkelijk alles gedaan te krijgen en de weken tikken toch redelijk snel weg. Nog even en dan moet ik toch echt alles af hebben. Spannend maar ook wel blij dat het eindelijk op zijn einde komt. Nu nog even proberen te knallen en dan ben ik er gewoon klaar mee, als het goed is ;)

Ik heb de laatste weken echt ontzettend veel geluidsoverlast van buren. Nadat mijn vriend dit heeft voorgelegd aan de buren die direct aan ons vast wonen is het wel iets minder geworden. De mevrouw doet in ieder geval goed haar best om te zorgen dat haar kinderen iets minder hard rond stampen etc. Dus dat waardeer ik ontzettend.
Maar we hebben al langer last van andere buren zoals o.a. een "gekke" buurman ( zo noemen we hem). Hij woont achter ons en is vaak tot laat in de nacht veel lawaai aan het maken in zijn huis. We denken dat hij alcoholist is maar willen hem ook niet zomaar beschuldigen...tot laat aan het zingen (lallen), muziek aan het draaien en zomaar in het niets vreemde dingen roepen. Maar goed...om een lang verhaal kort te maken; ik wil een urgentieverklaring proberen te krijgen om te kunnen verhuizen.
De urgentieverklaring wil ik aanvragen obv medische redenen zoals problemen met de trappen in huis etc. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijkomend probleem is dat mijn vriend net boven de gestelde sociale huurgrens verdient. Dit houdt concreet in dat, ook al wonen we nu nog in een (dure) sociale huurwoning, we eigenlijk hier geen recht meer ophebben. Als tweede reden wil ik dus opgeven dat de medische rekeningen zoveel geld kosten dat we niet vrije sector kunnen huren. Wat trouwens ook wel klopt :)

Ik heb mijn woningbouw een bericht gestuurd met het verzoek maar verder is er weinig over te vinden. Iemand ervaring? Tips?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Jullie ook al overlast, verschrikkelijk. Er zijn er hier meer waaronder ik.

Ik heb een medische indicatie gehad, met het trappenprobleem zal het wel lukken denk ik. Urgentie kan moeilijker zijn, ze zijn streng, je moet de situatie dus zo urgent mogelijk voorstellen (die ook zo is maar van burenoverlast trekken ze zich niets aan). Inkomen bepaalt idd of je in de sociale huursector kan blijven en ik vrees voor je dat ze alleen daar op afgaan.

Nu beginnen met behandeling kan betekenen dat je je studie nog moeilijker kunt afronden, ik zou nu alleen nieuwe dingen nemen die je versterken en/of rustgevend zijn. Mij helpt magnesium wel om die overlast te overleven maar je gebruikt al van alles begrijp ik.
Life smells...
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Woon je nu beter of heb je nu pas geluidsoverlast Asje?
Het is inderdaad echt vreselijk. Sommige mensen zijn gewoon niet sociaal. Dat er overdag geluid is dat vind ik acceptabel, je woont nou eenmaal in een normale woonwijk met gezonde mensen die overdag ( met mooi weer) buiten zijn.
Maar midden in de nacht vind ik echt niet kunnen. MIJn vriend heeft nog eens geklaagd, de buurman ontkent glashard dat hij snachts geluid maakt, terwijl hij wel aangeeft altijd wakker te zijn in de nachtelijke uren....Toen mijn vriend vroeg of hij dan nooit iemand geluid hoorde maken zei hij nee..Dat is wel apart aangezien wij en een andere buur het wel horen ;)
Maar goed, hij ontkent het dus gewoon. Nu ga ik contact leggen met buren van me die ook overlast ervan ervaren en die ook al meerdere keren hebben geklaagd. Misschien dat we samen naar de woningbouw kunnen gaan. Samen staan we sterk of zoiets ;)

Momenteel gebruik ik, behalve slaapmiddelen, helemaal niets. Maar sta dus wel op het punt ermee te beginnen maar het blijft een moeilijke afweging.

Heb het verzoek bij de examencommissie om mijn eindgesprek eerder te mogen voeren zodat ik eerder klaar kan zijn. Maar ik heb nog geen antwoord gehad.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, het is totaal rampzalig. Ik heb in verschillende huizen bij elkaar nu 14 jaar overlast, ben daardoor ook lang/veel huisgebonden geweest. Ze ontkennen altijd en het is iha niet op te lossen, niemand weet nl nog van aanpakken, bijna altijd moeten de slachtoffers verhuizen. (Zie ook topic bij 'Lucht je hart'.)

Ik hoop voor je dat die vervroeging van je studie-afronding lukt!
Life smells...
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ik mag vervoegd afstuderen! Dat betekend dat ik 30 of 31 mei mijn eindgesprek heb. Dan begin k de dag erna meteen met medicatie. Ik zoek op dit moment nog wat zaken die niet bij de apotheek te halen waren zoals bififlor forte, vit c lipospheric, lactoferrin complex. Weet iemand waar ik die online bij 1 winkel kan krijgen? Ik zie nu alleen maar alles overal apart verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Vit. c bestel ik bij Iherb, is precies dezelfde maar dan goedkoper;)
Lactoferrin bestel ik soms bij kalida, soms bij iherb. Die bij iherb is iets anders, dus daar moet je zelf naar kijken wat je wilt.

Bififlor ben ik ff vergeten waar ik die heb besteld, ff googlen? Zou je trouwens de link willen plaatsen als je het hebt besteld? Dan kan ik ff vergelijken met die van mij:)

Succes met alles! Ook met de laatste loodjes van je studie!

Groetjes,
Sesaffie
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Bififlor heb ik van de Roode Roos. Misschien dat die de rest ook hebben.
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ik heb uiteindelijk besteld bij kalida en bij vitapharma.be
Bij Kalida hadden ze de vitamine C en de lactoferrin die DML me heeft voorgeschreven. En bij vitapharma.be hadden ze de bififlor forte het goedkoopste (30 stuks voor 15 euro).

Ik schrok wel van de verzendkosten van kalida waar ik maar liefst 17 euro moest betalen om het per fedex op te laten sturen. Ik heb maar meteen wat meer gekocht zodat ik niet volgende maand weer moet betalen om iets te laten bezorgen. De verzendkosten van vitapharma waren maar 4 euro, dat vond ik schappelijker. Beide zendingen waren er binnen 2/3 dagen.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Je kunt ook altijd eens bij Iherb kijken.
Ik weet niet of die alles hebben, maar voor sommige DML-producten zijn die 50% zo goedkoop (dan moet je ze wel uit Amerika laten komen)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Iherb

Bericht door zeeman »

ik ben sinds dit jaar helemaal fan van Iherb. Zakjes B12 van now foods (instant energie) verkopen ze daar voor 11 dollar. Hier in NL vaak voor 20 euro. Ook alles van Now Foods is daar stukken goedkoper. We worden hier best gepakt in Nederland. Alles is veel te duur. Bij Iherb een account aanmaken, je hebt een creditcard nodig voor de betaling (ik weet niet van andere opties) en zorgen dat je bestelling onder de 100 dollar blijft. Dan is de kans heel klein dat de douane je pakje eruit pakt. Ik heb er nu 2 keer besteld, kan online de route volgen van het pakketje en via Frankfurt is alles tot nu toe binnen 2 dagen thuis gekomen. Dat duurt dus 1 dag langer dan een bestelling in Nederland en scheelt erg veel euro's.
Plaats reactie