Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Ve heeft de inspanningstest en de kanteltafeltest gedaan en Vi heeft o.a de echodoppler liggend en zittend gedaan.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Het meten van de bloedsroom naar het hoofd heeft Visser later toegevoegd aan de kanteltafeltest, toen hij hem zelf in de Parkstadkliniek is gaan doen. Hij doet het liggend en staand. Dit werd in het CVS-ventrum idd nog niet gedaan.
Bij mij is eerst ook alleen een echo van de bloedstroom naar het hoofd, liggend en zittend gedaan.

Groetjes, Ariadne.
vlindertje19
Gevorderd lid

Bericht door vlindertje19 »

huppelepup schreef:mieshka: info@stichtingcardiozorg.nl
Wat raar, want ik zie ook op http://www.parkstadkliniek.nl/adres.html staan stichtingcardiozorg@gmail.com

Welke van de 2 is het nou?

Hij zou de resultaten van het onderzoek en de officiele diagnose van de OI op papier zetten , maar tot op heden nog steeds niks ontvangen. In al 2 belafspraken gevraagd en elke keer de toezegging dat het zou gebeuren.

Voor zover ik weet , heeft mijn HA het ook nog steeds niet!

Afgelopen week belafspraak gehad maar oproep gemist :twisted: dus moet nu weer een nieuwe maken grrrrrrrrr.
Flying with broken wings
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Hoi,

Zijn er parkstadgangers die ook op neurologisch gebied behandeld worden of testjes hebben gedaan. Ik ben er benieuwd naar het hoe en wat. Ik hoop dat er iemand meer hierover kan vertellen.

Groetjes
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Visser verwijst je door naar een neuroloog als je duidelijke neuro-klachten hebt, het hangt dan verder van de neuroloog af. Psycho-neuro onderzoek (concentratie, snelheid ed) doet het CVS/ME-centrum ook.
Life smells...
ariadne
Gevorderd lid

Bericht door ariadne »

Maar dat laatste is maar een heel kort testje. Bij mij begeeft m'n concentratie het pas als ik iets langer bezig ben. Het kostte me wel veel energie, m'n hartslag ging omhoog, vermoedelijk m'n bloeddruk ook, ik kreeg het er warm van, kortom alles in m'n lijf werd in stelling gebracht om het testje te kunnen doen. Hoeveel energie het je kost wordt echter niet gemeten. De uitslag lag net binnen de normale grenzen. Ik ben er van overtuigd dat er langer getest moet worden om een echt betrouwbare uitslag te krijgen.

Groetjes, Ariadne.
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Hoi,

Zijn er parkstadgangers die ook op neurologisch gebied behandeld worden of testjes hebben gedaan. Ik ben er benieuwd naar het hoe en wat. Ik hoop dat er iemand meer hierover kan vertellen.

Groetjes
Sorrie, ik heb het niet helemaal goed geformuleerd. Ik bedoel of er al mensen zijn die via dr visser bij de neuropsycholoog zijn geweest. Hij doet samen met hem of haar onderzoek. Wie kan me er meer over vertellen.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dat is voor mij ook nieuws. Ben alleen via hem naar een ME-vriendelijke neuroloog geweest.
Life smells...
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ha dat zal dan de reden zijn......
mieshka
Gevorderd lid

Bericht door mieshka »

Ik had gisteren een belafspraak met dr. Visser. Ik heb 3 maanden clonidine gebruikt en daarna een kanteltafeltest met echo's gehad. Deze werden vergeleken met de uitslagen van voordat ik clonidine gebruikte. Helaas blijkt dat clonidine bij mij niet helpt tegen de orthostatische intolerantie, dus daar mag ik mee stoppen. Verder een tablet gabapentine erbij tegen pijn. En volgende week ga ik voor bloedafname i.v.m. lyme & co naar een bloedafname locatie van Pro Health in Den Haag.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Jammer dat de C niet helpt. Heb je een verwijzing van Visser voor Pro Health en krijg je de testen vergoed?
Life smells...
mieshka
Gevorderd lid

Bericht door mieshka »

Ik heb Pro Health zelf geregeld, maar die willen een stempel of handtekening van een arts. Ik heb dit aan dr. Visser gevraagd en die wilde dit wel doen. Ik moet alleen het formulier nog even teruggestuurd krijgen, maar ik verwacht dat ik die vandaag of morgen wel bij de post heb zitten. Dr. Visser zei dat hij deze dinsdag eind van de middag opgestuurd heeft. De testen worden in principe niet vergoed, maar ik ga de rekening wel opsturen naar mijn verzekering, je weet nooit.
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Heb van mijn verzekering een vergoeding via alternatieve geneeswijze gekregen voor die test.
mieshka
Gevorderd lid

Bericht door mieshka »

Ik hoop ook op zoiets. Ben wel uitgebreid (aanvullend) verzekerd.

Ben hartstikke duizelig vandaag. Ik weet nu niet of dat nu komt door het stoppen met de clonidine of door de extra gabapentine. Moet ik nog werken ook. Blegh.
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

He wat vervelend voor je mieshka, veel succes op je werk!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Plaats reactie