iemand ervaring een maand antibiotica Lyme per infuus

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

puck
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 apr 2006, 11:30

Bericht door puck »

Even een kort berichtje over donderdag j.l. toen ik bij de internist ben geweest.

Uitslagen van de Elisa-test en WEstern blot test gaven duidelijk antistoffen aan. Dat was alleen niet duidelijk of het van een eerdere infectie was geweest of nog een aktieve infectie.
Behandeling met antibiotica wou hij wel doen, alleen voor mij en buiten het protocol om, maximaal een maand per infuus.

Ik heb gevraagd om een andere test, alleen daar wilde hij eerst niet aan meewerken, niet erkend etc. etc. Omdat de 2 testen toch niet zo betrouwbaar zijn en ik wilde weten of ik nog een aktieve infectie heb als ik met de medicijnen begin. Leek me zelf wel logisch en redelijk.
Ik had al info opgevraagd bij Pro Health nav hun nieuwe test, maar die kon alleen aangevraagd worden door een arts. Ik heb hem zover gekregen dat hij in ieder geval een stempel wil zetten, want dat wil ik graag nog onderzoeken.

Ik heb de formulieren opgevraagd en vrijdagmiddag per mail binnengekregen. Alleen is het meer dan alleen een stempel zetten. Er zitten heel veel medische termen bij en ik wil ook graag co--infecties laten onderzoeken.

Het formulier was heel uitgebreid, ook met allerlei kleuren en legenda. Het uitprinten gaf op mijn printer dit niet allemaal weer en het oogde wat onprofessioneel zo. Ik ga morgen een nieuw aanvraagformulier opvragen, per post. Ik denk dat ik maar weer een afspraak moet maken, het moet wel goed ingevuld worden en zijn medewerking zal meer moeten inhouden dan alleen een stempel. Zucht.
De uitslagen worden ook naar de behandelde arts gestuurd, dit alles wist ik niet. Ik dacht dat ik dat zelf wel even kon regelen. Dan heb ik het nog niet over de behandeling zelf.

Ik heb ook nog even met Nijmegen gebeld, misschien ging het daar makkelijker, dan ga ik 'gewoon' daar naar toe. Maar er geldt een postcode restrictie, dus einde verhaal. Ik zag dat daar meerdere maanden antibiotica kan worden voorgeschreven.

Ik ben er nog niet dus, en 20 juni ga ik ook 2 weken op vakantie naar Terschelling. Ik hoop voor die tijd geprikt te hebben,.InHardewijk laten prikken, dat is ruim een uur rijden, maar dat moet dan maar.

Eerlijk gezegd vind ik het knap vermoeiend, alles zelf regelen en zo met veel moeite. Ik ben op gewoon.

Eerst de testen even afwachten, daarna beslissen. Ik heb ook informatie gekregen over ABNG artsen die naast 'gewoon' behandelen ook het totaal beeld van je bekijken, daar sta ik ook voor open. Mijn internist blijft bij eventueel maximaal een maand antibiotica per infuus.

Ik plaats binnenkort wel weer even een berichtje over het verloop. Misschien hebben anderen er ook wat aan.

Groeten,
Puck
Plaats reactie