Kees Kooman op de radio over ME n.a.v. Wereld ME-dag

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Ben heel erg blij dat het Kees Kooman gelukt is serieuze media aandacht te krijgen voor ME.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Ben erg benieuwd, ga morgen luisteren.

Annac, bij BNR was 't dus met Harmke Pijpers, vond je haar ook beter of meer het hele programma?
Ze hadden er meer tijd dan in de Tros show en Harmke vroeg wel wat aparte vragen die ergens op sloegen. Jammer dat ze wat ADHD-erig over kwam.

Overigens kun je op beide programma's de nodige kritiek en gewenste overbekende aanvullingen hebben: het is toch nooit goed in onze ogen, maar de kwaliteit wordt steeds minder slecht, laat ik het zo formuleren!

Zo had er mss NOG meer nadruk kunnen komen te liggen op het verschil tussen de psycho-sociale en bio-medische inval en had Jan Houtveen dus het best uit het raam geflikkerd kunnen worden.........

...................................................................


(Verder lijkt over het algemeen, hoop ik, een andere tendens op te laaien naar aanleiding van dat asielzoekers gedoe, naar het aandacht vragen voor de naaste buren bv waar het ziekte ed betreft.

==Chris Rutenfrans en Marcel Duyvestijn
De mini-toernee van Diederik Samsom om zijn achterban in te laten stemmen met een omstreden afspraak in het regeeraccoord: het strafbaar stellen van illegaliteit. Een maatregel die veel PvdA-ers niet kunnen verdragen: Idealisme versus pragmatisme. Chris Rutenfrans is redacteur opiniepagina van de Volkskrant en Marcel Duyvestijn ( foto) is columnist bij Elsevier. ==

Vooral Chris Rutenfrans zegt ware woorden in http://www.obalive.nl/
afgelopen vrijdag vanaf minuut 38,33 en minuut 47.45. Hij heeft het over een religieuze vertoning van de P vd A en later over huichelaars, die zich druk maken over mensen die hier net zijn aan gekomen en niet om de oude en/of zieke mensen direct om zich heen.)

Tja, die ver van mijn bed show is nog lang niet over......Gemakzucht dient de mens.


(De eerste man in dat programma heeft het over DNA beschadiging, wat m.i. natuurlijk ook op ME betrekking kan hebben.)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:-) Harmke praat altijd zo, geen probleem toch? Maar het viel me helaas wat tegen, de geschiedenis en daarmee het probleem kwam niet zo goed uit de verf bij beide programma's. Heel jammer ook dat zo'n vreselijke Houtveen erbij zat met z'n onzin, die niet goed genoeg weerlegd werd. Maar goed, het boek zelf is het belangrijkste.
Life smells...
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Indien nodig en als ik toelating kan krijgen van de uitgeverij zet ik het interview van Radio 1 (dus zonder houtveen) op Youtube. Wat denken jullie, is dit de moeite of beter niet?
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

mjramzy schreef:Indien nodig en als ik toelating kan krijgen van de uitgeverij zet ik het interview van Radio 1 (dus zonder houtveen) op Youtube. Wat denken jullie, is dit de moeite of beter niet?
Hoi Ramsey als dit lukt zou ik leuk vinden!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Niet om Kees af te kraken ofzo, ik vind dat ie goed werk heeft verricht.

Maar zou er ergens een journalist rondlopen die de moed op kan brengen ECHT de totale oorlog te verklaren aan de psycho-sociale benadering?

Die vakkundig hun zgn onderzoeken in een klap kan fileren, met tegen-feiten kan bombarderen en de bevindingen tot pulp kan ontmantelen?

Is voorzichtigheid geboden, zoals onderstaand citaat min of meer suggereert? Is moed contra productief?

==Balzac merkte in de 19de eeuw op dat het niet zo moeilijk is moedig te zijn, maar dat het pas moeilijk is altijd moedig te zijn.

In modernere tijden gaf Willem Frederik Hermans stem aan zijn misantropie met de opmerking: 'Wat is een held? Iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest.' Vervang het woord 'onvoorzichtig' door 'moedig' en er verandert weinig aan de strekking. Moedig word je in Hermans' universum slechts door toeval. Het wordt je als het ware opgedrongen door de omstandigheden. De grondhouding van de mens is lafheid en slechts enkelen weten zich daaraan te onttrekken. In sommige gevallen blijken die enkelen ook nog eens psychopaten te zijn geweest, die het zintuig missen om gevaar te detecteren of pijn te lijden.==

Rest hier te lezen...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6254/Max ... hten.dhtml

Waarmee ik ook wil zeggen dat jullie als ME-ers moedig zijn........
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb nog maar weinig kunnen lezen van 'Gebroken leven', weet 't dus nog niet te beoordelen.

Ik vrees dat veel mensen de mensheid wel mooier zien en voorstellen:-) En dan de schuld van alle lijden bij de boven ons gestelden leggen (wat niet hetzelfde is als 'hen' wijzen op verantwoordelijkheden en misstanden).

Wb journalisten, ik weet überhaupt niet of het met moed te maken heeft, als men weinig affiniteit met het onderwerp heeft doet men er ook niets aan. En weet men er niks van. De CVS-onderzoeken zijn al lang helemaal gefileerd en onderuitgehaald door meerderen, oa Frank Twisk. Nu nog media-aandacht, maar dat die er nauwelijks is heeft veel met de macht van het psychosomatische denken te maken.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, Frank Twisk heeft veel a/d weg getimmerd, en nog.

Maar tijden veranderen en worden soms ook rijper voor succes. hoop ik....

Kortom, het blijft timmeren.
Plaats reactie