Behandeling ziekte van Lyme en CD57

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
flora
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 okt 2009, 20:43

Behandeling ziekte van Lyme en CD57

Bericht door flora »

Hallo,

Ik ben al jaren onder behandeling bij DML en sinds 18 weken wordt ik behandeld voor de ziekte van lyme mbv antibiotica.

Nu was mijn CD57 de laatste jaren al erg laag, resp, 4, 2 en 8, maar nu is hij na ongeveer 14 weken AB opnieuw getest en was toen 1!

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn bij wie dit gebeurt en waarom dit gebeurt? Ik heb deze vraag ook bij DML gelegd.

Ik heb nl altijd begrepen dat uit de waarde van de CD57 kan worden afgelezen of de behandeling aanslaat. Dus dat zou dan betekenen dat hij bij mij niet aanslaat. Of is het zo dat door de AB de bacterien uit de cellen worden gejaagd de bloedbaan in en dat daardoor de CD57 nu nog verder uitgeput raakt?
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Behandeling ziekte van Lyme en CD57

Bericht door solstice »

Mijn CD57 is ook sterk gedaald. DML legde het mij als volgt uit. Als je een brandweerkazerne hebt met 30 brandweermannen en er zijn er maar 4 in de kazerne is er ergens brand. Als ik het goed begreep zijn de CD57 een soort van vechtcellen die de strijd aangaan met infecties in je lichaam. Als er niet zoveel te vinden zijn in je bloed zou dat dan betekenen dat ze elders in je lichaam tegen infecties aan het vechten zijn.
Plaats reactie