pijnlijke gewrichten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

asje schreef:Vraagje aan anderen: krijg je met een verwijzing testen bij Pro-health wel vergoed?
Kun je het beste navragen bij de Zorgverzekeraar: Bron: http://www.prohealth.nl/medical/borreli ... _lyme.html
Vergoedingen zorgverzekeraar: wij raden u aan eerst contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Angeleyess, ik vroeg bovenstaande voor jou, voor als je dat wil doen.

Dat je er zelf om gevraagd hebt is wel een geluk bij een ongeluk, dan kun je dus stoppen zonder problemen. Jammer dat je niet beter geïnformeerd was over CGT. Ik zou iig va nu niets meer doen wat je veel kost, je weet 't resultaat nu.

Als je slechter wordt is dat idd niet alleen fysiek maar ook mentaal en emotioneel. Ik heb een soortgelijke ervaring.
Life smells...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@haaii Maar deze testen moet je wel zelf betalen toch?
In het kader van extramurale zorg en Europees vrij verkeer zou je eens kunnen polsen of het niet vergoed wordt. Ziekenhuizen organiseren congressen om internationaal patienten te lokken dus er zal wel een financiële regeling uitgedokterd zijn.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==ik ging er namelijk van uit dat het meer een therapie was om en met de vermoeidheid en de klachten om te gaan==

Als het om het "omgaan met" gaat kan je er wellicht wat van opsteken, maar nu blijkt dat de andere klachtnen iet aan bod komen, lees dan goed wat asje zei, want dat klopt helemaal.

==voel me ook met de dag 'dommer'worden zeg maar klinkt gek maar ik begin gewoon steeds meer moeite te krijgen met lezen en schrijven en praten gaat slechter en dingen begrijpen==

Klinkt alsof je gehersenspoeld bent/wordt. Hou jezelf des goed in de gaten en doe geen dingen die je diep in je hart niet wilt doen. Mocht er heel evt. iemand bij de club in Nijmegen zitten die je echt vertrouwt, bespreek dat dan met diegene. En anders: stop en kom bij.

Het is een hele zoektocht naar mensen en methoden die het wel goed met je voor hebben en de lichamelijke klachten geen onzin vinden.......

Overigens: zijn het echt gewrichtspijnen of meer (ook?) spierpijnen?

Houdt ons op de hoogte, en sterkte ermee.
angeleyess
Beginner

Bericht door angeleyess »

@annac
ik heb maar 1 persoon met wie ik praat in nijmegen en ik kan niet met haar overweg helaas .
ik ga bij het volgende gesprek maar aangeven dat ik er niet mee door wil gaan
heb dit weekend ff niets gedaan aan de therapie ( normaal moet ik dezelfde tijd opstaan zelfde tijd naar bed )
ben gewoon wat langer blijven ligge en heb nu wat ,eer engergie dan ik in al die tijd heb gehad sinds ik met de therapie bezig ben

het is echt gewrichtspijn mn handen bijv zijn helemaal opgezet en pijnlijk
mn linker been is zelfs zo dat als ik met mn vingers over het scheenbeen ga doet ook pijn
spierpijn heb ik ook vaak vooral is ik druk ben geweest doen mn armen pijn van spierpijn
neem aan dat je dat bedoelt ?

ik zla jullie zeker op de hoogte houden en dankje
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik denk eerder dat het een invaliderende combinatie is van chronische
gewrichts -en spierpijnen; chronisch ontstoken zenuwstelsel zou dit kunnen veroorzaken, denk ik zo....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==ik heb maar 1 persoon met wie ik praat in nijmegen en ik kan niet met haar overweg helaas . ==

Ja, dat schiet niet op. Snel om een nader vragen, of lozen de hele hap, ook al zal je dat je het zoveelste schuldgevoel geven.......
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

==voel me ook met de dag 'dommer'worden zeg maar klinkt gek maar ik begin gewoon steeds meer moeite te krijgen met lezen en schrijven en praten gaat slechter en dingen begrijpen==
Dit zijn de overbekende psycho-neurologische klachten, ofwel cognitieve stoornissen die erger worden als je slechter wordt, staat helemaal los van de psyche/hersenspoeling.

Annac, hoezo schuldgevoel??

Gewoon stoppen met die handel of het wordt nòg erger zoals ik meer dan 20 jaar geleden heb ervaren. Een achteruitgang komt niet altijd weer goed. Overigens, ik had exact hetzelfde toen met m'n vingers/handen.
Life smells...
angeleyess
Beginner

ok ik heb aan het einde vand e maand afspraak want ze is op vakantie nu
kan zijn dat ik deze week toch alvats een mail stuur

maar is het bij jou wel overgegaan de pijn met je vingers/handen ?
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik heb af en toe kortdurend één of twee pijnlijke vingers maar destijds toen ik zo ziek werd was dat beduidend erger, wat opgezwollen ook en ik kon ze ook niet helemaal strekken en totaal krachteloos.

Rustig aan, take care!
Life smells...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==Annac, hoezo schuldgevoel?? ==

==Dit zijn de overbekende psycho-neurologische klachten, ofwel cognitieve stoornissen die erger worden als je slechter wordt, staat helemaal los van de psyche/hersenspoeling.==

Denk wel dat de combi vaak voorkomt, juist door die cognitieve stoornissen.

Daarom gaan nogal wat mensen toch door en veruineren zichzelf. Lui als waar angeleyes e.a. mee te maken hebben kunnen flink gebruik van de situatie maken, vooral als ze zich toch al beroerd voelen door de psycho-neurologische klachten, en erreg op dat schuldgevoel werken. Of minstens het gevoel te geven niet genoeg hun best te doen o.i.d. Ze hebben het immers zo goed met hen voor??? (Maar niet heus)
angeleyess
Beginner

ja dat klopt wel khad gewoon het idee dat alles wat ik zeg niet goed genoeg was
ik gaf bijv vanaf het begin af aan al aan dat ik dit niet alleen kan ( ik kan het beter als ik in een groep zit heb je steun van anderen )familie en vrieden wonen ver weg redden genoeg me vonde hun dus niet
mijn vader zei het 1 x en ineens word er gezegt nou dan moete we het maar anders gaan doen dan
ik voelde me net een klein kind die niet weet waar ze het over heeft :S
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Hel zeker weten annac, dat is ook mijn ervaring in een ver verleden en dat was nog het ergste; doodziek liggen en denken dat jìj gek/slecht bent. Maar angeleyess beschreef symptomen die puur cognitief zijn.

Wb schuldgevoel, juist als je eenmaal weet hoe het zit en derhalve een juiste beslissing neemt ben je daar wel vanaf. Daarvoor, nog in het traject, is het wat anders natuurlijk zoals angeleyess ook zegt hierboven.
Life smells...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

asje schreef:

Hel zeker weten annac, dat is ook mijn ervaring in een ver verleden en dat was nog het ergste; doodziek liggen en denken dat jìj gek/slecht bent. Maar angeleyess beschreef symptomen die puur cognitief zijn.

Wb schuldgevoel, juist als je eenmaal weet hoe het zit en derhalve een juiste beslissing neemt ben je daar wel vanaf. Daarvoor, nog in het traject, is het wat anders natuurlijk zoals angeleyess ook zegt hierboven.
Dan zijn we het eens.

Sterkte, angeleyess en de rest.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

:lol: Er had moeten staan 'Heel zeker weten ...' ipv 'Hel ...' Freudiaanse (eigenlijk terechte) verspreking.
Life smells...
Plaats reactie