CVS/ME of niet?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Anika,
Volgens mij betekent CVS chronisch vermoeidheids syndroom. Syndroom houdt een verzameling van klachten in. En volgens mij verschillen die als je ze uitsplitst per persoon, en in mate waarin men er last van heeft. ( Zou bij griep volgens mij ook zo zijn, maar in mindere mate omdat er minder factoren een rol bij spelen)
ik begrijp de uitspraak dat CVS voor haar niet bestaat niet.
Vermoeidheid is er, het is langdurig en het heeft een reeks oorzaken.
Of vergis ik me nu?
Ken je trouwens de website www.hooggevoelig.nl ? Met een heel actief forum.
Hartelijke groet, Henny

Hoi Anika, HSP is geen ziekte. Eén op de vijf mensen is hooggevoelig. En één op de vier is gevoelig. Het is een neutrale eigenschap met kwaliteiten en valkuilen. Het is net hoe je er mee om gaat.
Hooggevoelige mensen vangen gedurende de dag meer prikkels op dan andere mensen. Ze zijn vaak intelligenter, creatiever, meer doorzetters, begaan met andere mensen, hebben eigen visie, eerlijk, plichtsgetrouw. Overprikkeling is de grootste valkuil. Daar kan iedereen goed mee om leren gaan.
Gebruikersavatar
anika
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 14 okt 2005, 21:15

Bericht door anika »

Dankje Henny.
Ze gelooft inderdaad niet in de uitspraak CVS.

Ik ken mijn weg nu met HSP, heb er mee om leren gaan. Dus mijn problemen daarmee zijn ook minder.
Ik wil liever niet mijn hele verhaal hier op tafel leggen, maar ik zie dus ook dingen en kan met dieren communiceren. En dat dat heeft niet iedereen met HSP..
*~.my life - look at my life - what will I become.~*

Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

anika schreef:Dankje Henny.
Ze gelooft inderdaad niet in de uitspraak CVS.

Ik ken mijn weg nu met HSP, heb er mee om leren gaan. Dus mijn problemen daarmee zijn ook minder.
Ik wil liever niet mijn hele verhaal hier op tafel leggen, maar ik zie dus ook dingen en kan met dieren communiceren. En dat dat heeft niet iedereen met HSP..
Het is een beetje van off-topic maar ik vind het wel interessant om op door te gaan. Ik ben zelf ook hooggevoelig (in combinatie met ADD, veel mensen met ADD zijn hooggevoelig) maar ik ben niet paranormaal begaafd of echt heldervoelend. Ik vind het wel een bijzonder iets dat jij dit hebt, ik geloof ook zeker dat mensen dat kunnen hebben/voelen. Ik zit er wel redelijk tegenaan, ik heb ook wel dingen gevoeld betreffende hogere sferen zeg maar. En heb ook een behoorlijk hoge intuitie. Bij mij zit het vooral in veel sterker dingen aanvoelen als sfeer, humeur van anderen, gevoelens of pijn van anderen, maar ben ook gevoeliger voor muziek, geluid, geur en licht etc. Overigens heb ik dit niet bij iedereen even sterk, de ene persoon voel ik veel beter aan de de ander.

Er zijn wetenschappers die denken dat over heel lange tijd alle mensen hooggevoelig zijn, je ziet het nu ook steeds meer bij mensen. Dat het een soort evolutie van de mens is. Maar goed, heb ik verder geen verstand van maar je hoort er wel steeds meer over en ik zelf herken hsp mensen vaak ook. Daarmee heb ik dan een bijzondere klik en later blijken zijn ook hsp te zijn, heel mooi wel.
Ik ben eigenlijk vrij nuchter als persoon en totaal niet zweverig maar ik merk gewoon dat dit verschijnsel er is en weet 100% zeker dat het bestaat en ook steeds meer voorkomt.
Op zich is het wel mooi als de mens steeds intuitiever en gevoeliger wordt, ik denk dat de wereld er een stuk beter van uit gaat zien!
Maar goed, dit is erg off-topic, we kunnen er eventueel een apart topic over aanmaken, over HSP dus.

En dan nu terug naar het onderwerp :wink:
Plaats reactie