Wanneer kan diagnose CVS worden gesteld

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Anto,
het virus dat Pfeiffer veroorzaakt verdwijnt niet meer uit je lichaam en kan soms weer gaan opspelen.
Hoe kwam je er dan achter dat je het hebt gehad? Door bloedonderzoek?
Nou ja het was een ideetje van me omdat je het over opgezette en pijnlijke klieren had.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Anton: zoals je hier wel al zult hebben gelezen onder Pfeiffer; Pfeiffer kan weer aktief worden.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik ben in behandeling bij een internist. Hij wist zeker dat ik geen actieve pfeiffer had (hoe zeg je dat). Ik heb hem dat expliciet gevraagd. Ik heb er zelf geen verstand van, dus ik kan alleen geloven wat deze man mij verteld. Verder is mijn bloed op allerlei zaken gecontroleerd (vitamines, virussen, suiker, cortisol, vanalles), dit heeft niets afwijkends opgeleverd.

Ik vind wel dat jullie een punt hebben, dat het voor mij nog te vroeg is om de diagnose CVS te stellen. Ik werd er door aangespoord doordat iemand die diagnose voor mij stelde. Op dit moment kan ik niet anders dan afwachten hoe het uitpakt. Maar ik vind het fijn dat jullie meedenken met wat het kan zijn en hoe ik ermee om moet gaan.
Nancy
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 nov 2007, 15:58

Bericht door Nancy »

Normaal gezien kunnen ze dat enkel in het bloed zien. Dus als ze je bloed getrokken hebben en er is geen pfeiffer te zien is het dat normaal niet.

Mijn laatste bloedtest wees uit dat het virus op actief staat, dus terug de kop opsteekt terwijl ik nooit geweten heb dat ik dit ooit gehad heb. (dacht ik)

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat het geen CVS is!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

update

Bericht door tanto »

Vandaag voor de laatste keer bij de internist geweest.
Alles was goed.
Ik kan mee doen aan de olympische spelen zei hij.
Ik voel me echter nog steeds beroerd.

Wat nu? Hopen maar dat het een burnout is?
Ik heb nog steeds keelpijn, het vermoeden voor CVS blijft dus.

Groets Anto
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

update

Bericht door MacM »

Bij een burnout horen veel psychische klachten, zoals geen zin meer hebben in dingen en dat alles op je werk je tegenstaat. Voel je je zo?

Hoe weet je of je een overdosis vit. B hebt? Op B6 na, dat in hoge dosissen ernstige schade kan aanrichten, krijg je dat volgens mij bijna niet voor elkaar.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Psychische klachten? Tja, ik kan niet zeggen dat ik me echt anders voel dan anders. Wel merkte ik dat de laatste tijd weer onzekerder was geworden en erg bang was dat ik dingen niet goed genoeg zou doen. Maar ik heb nooit tegen werken opgezien of tegen iets anders.

Ik heb overigens al sinds mijn tienertijd terugkerend depressieklachten. Op dit moment voel ik me echter niet bijzonder depressief. Mijn fysieke toestand het op dit moment wel een beetje in de hand. Vandaag schijnt de zon en valt het mee...

Het was inderdaad een teveel aan B6.
Plaats reactie