Probiotica voor maag en darmklachten

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

é flowerpower

ik begrijp wat je bedoelt. In het begin was het ook zo hier: ik doe het met een multivitamine, zoeken wat goed kan zijn maar na een paar jaar besloten gewoon de spaarpot open te breken en alles op alles te zetten. Persoonlijk weet ik dat ik het mentaal niet lang meer zou kunnen volhouden om als een plant te vegeteren.

Ik doe het nu sinds een paar maanden en veel mensen zeggen dat ik er op dit moment beter uitzie, mijn stem helder klinkt (niet meer zo traag ook), mijn slechte periodes worden korter. De trend was gezet sinds de LDN maar de zink, selenium en raw thyroid hebben toch iets extra gedaan heb ik de indruk.

Eigenlijk volledig off topic dus laat het hier even bij.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Ik gebruik nu sinds 2 dagen de Orthiflor Sensitive.
Deze was mij aangeraden, omdat die ook helpt de darmwand te herstellen en zo dus de leaky gut tegen zou gaan.
Sinds ik het gebruik heb ik last van buikpijn, maar wel met redelijk normale ontlasting.
Vandaag ben ik ook ziek wakker geworden, dus misschien is het toeval.
Maar ik heb wel het gevoel alsof er iets gaande is in mijn buik.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Vanwege PDS gebruikte in al een tijdje multi-enzym tabletten, dat hielp wel iets.
Maar wou iets beters dus ging 2 maanden geleden over op probiotica, deze: https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... 0-capsules

2 weken gelden had ik ontbeten en kreeg plotseling last van hevige maagkrampen.
Mijn maag begon op te zetten, viel bijna flauw, begon te zweten en te trillen, ging op mijn bed liggen en kon me 2 uur lang niet meer bewegen van de pijn.
Toen zakte de pijn weg, en na het avondeten had ik het niet, dus het was raar...
Na een paar dagen steeds hetzelfde, besloot ik iedere dag iets anders te proberen, anders eten, langzamer eten, minder eten, vroeger eten.
Maar het hielp niets.
Na een week puzzelen wat ik bij het ontbijt anders deed dan bij het avondeten, dacht ik dat het miss aan de probiotica kon liggen (toen gebruikte ik het al ruim 6 weken).
Dus, na het ontbijt geen probiotica genomen en geen maagkramp.
Om toch zeker te weten dat het door de probiotica kwam, heb ik het na 5 dagen weer eens genomen.
Na ongeveer een uur begon de maagkramp ineens weer heel heftig, en de aanval duurde 4 uur waarvan een half uur op het toilet.
Sindsdien heb ik het niet meer genomen...

Weer iemand hoe dit kan?
En welke probiotica zou ik wel kunnen nemen?

Alvast Bedankt! ;)
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik weet het niet feuer, maar ik heb iets vergelijkbaars met chlorella gehad, tot met overgeven en hondsberoerd. Ook uitgezocht, kwam echt door de chlorella. Ik zie dat in deze pillen veel is toegevoegd, ook fruit- en groente"complex", zou het aan de toegevoegde spulletjes kunnen liggen? Anders nog eens een probioticum zonder toevoegingen (als dat al kan) uitproberen?

Of mss kan je er nu niet tegen en kan je beter je darmen gunstig beïnvloeden dmv dieet (GAPS, of gluten-, lactose vrij). Heeft mij in het begin goed geholpen, nu kan ik wat meer hebben (maar chlorella neem ik niet meer!)
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Chlorella is niet voor iedereen geschikt.

Bij PDS (IDS), ziekte van Crohn, diarree, geldt een waarschuwing/voorzichtigheid.
Voorzichtigheid is geboden bij diarree, de ziekte van Crohn, of IBS, omdat chlorella de ziekte van Crohn kan verergeren.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Mij lijkt dit eerder een reactie op ascorbinezuur.
Ik voel me het best bij Lacteol.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Bedankt voor de reactie's!

Geen idee wat chlorella precies is, maar het lijkt niet in deze probiotica te zitten.
Dus dat zal het niet zijn.
Vitamine C heb ik eerder al eens in een veel hogere doses gehad, maar dat is jaren geleden en weet niet of ik daar ineens niet meer tegen zou kunnen (?)
Ik weet mijn intollerantie's redelijk, dus volg al een dieet.
Omdat ik toch nog vaak last heb van constipatie, dacht ik dat probiotica daar miss voor zou kunnen helpen.
Naja, dat hielp dus wel :P maar deze manier was niet helemaal de bedoeling...
Ik zal proberen een andere probiotica te nemen, en hoop dan maar dat dat wel goed gaat.
Plaats reactie