Migraine

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Ik heb al vaker gezegd dat er iets in mijn neus is waardoor ik migraine kreeg maar niemand wilde mij geloven 8-[
Gebruikersavatar
nasa
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:59

Bericht door nasa »

blossom schreef:Ik heb al vaker gezegd dat er iets in mijn neus is waardoor ik migraine kreeg maar niemand wilde mij geloven 8-[
Het kan echt wel uit je neus komen hoor. Bij mij is het ook zo!
Ik heb heel gevoelige (neus)slijmvliezen, die snel geïrriteerd zijn. En dan ook nog bloedvaten die te hard en te snel uitzetten in mijn sinussen. En dat laatste veroorzaakt migraine, volgens de NKO-arts.
Ik voel het ook als ik er veel last van heb dat mijn neus verstopt aanvoelt. Er zit dan ook zo'n druk op mijn sinussen en mijn wangen gloeien. Weersveranderingen zijn lastig. Frisse lucht helpt vaak als ik er gewone hoofdpijn van heb. Ik kan er ook wel echt migraine van krijgen, dan is het een paar dagen in bed liggen.
Had een neusspray, en als ik een tijd veel last heb ga ik naar de NKO-arts voor medicatie, maar welke weet ik niet meer...
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@blossom

wanneer ik migraine heb/had zat het vooral tussen en boven mijn ogen

daar had ik precies watten zitten en het gedeelte van mijn neus (ter hoogte van mijn ogen) was dik
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Rechterkant gezicht. oog aan de neuskant, neus en oor en nek
Ik gebruik ook een zoutoplossing als neusspray dat biedt soms enige verlichting.
ik heb een paar jaar geleden ook een neusoperatie gehad en sinds dien alleen maar meer last van mijn neus. Ook kan ik er moeilijk mijn bril op dragen, wat overigens erg lastig is wanneer je brildragend bent... 8)
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Net gelezen :
Chemisch klinicus Jan Ramakers
zegt dat je met 45 mg B1 suppletie per dag migraine kunt aanpakken.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Dat wordt bij slikken dus, Bedankt trouwens!
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Volgens dr. Stephen Sinatra sla je migraine knock out met Q10 en grounding.
http://www.youtube.com/watch?v=11PC8AFr ... e=g-user-u
47 min - 48 min

De informatie van Senna kan ik onderschijven. Sinds ik B-complex slik is mijn migraine minder heftig :D
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Door middel van homeopathie is het bij een vorig middel bijna helemaal weggeweest, nu heb ik weer een ander middel en is in alle hevigheid weer terug en het zit heel licht op de achtergrond en word steeds erger. Ik ben er zo ziek van dat ik mij ziek heb moeten melden op stage Ik heb een Maxalt ( smelt tablet) gehad maar deze mocht zelfs niet baten. :cry:
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Ik heb iets bizars meegemaakt! :shock: Een nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Ik weet zelf niet alles meer, maar mijn vriend heeft een en ander nog verteld.

Het begon met dat ik bizar veel pijn in mijn rechterarm had, zonder dat daar echt aanleiding toe was, maar goed, dat kan nog. Gisteravond vond mijn vriend me half bewusteloos op de bank. Het leek alsof ik sliep, maar ik was heel moeilijk wakker te krijgen.

Daarna kon ik ineens niet meer normaal praten. Ik hoorde mijn vriend praten en wist ook in mijn hoofd wat ik wilde zeggen, maar het kwam niet uit mijn mond. Ik kon ook geen zinnen meer maken. Ik dacht bijvoorbeeld: 'Ik heb geen kracht meer!' en ik hoorde dan bijvoorbeeld:'Box! Karton!' uit mijn mond komen. Echt heel eng.

Mijn vriend belde de huisartsenpost en ik werd naar het ziekenhuis gebracht. Bij zoiets denk je eerst aan een beroerte of tia dus er is een scan gemaakt en bloedonderzoek gedaan en nog wat lichamelijk onderzoek. Maar hier werd niets gevonden, dus geen beroerte of tia.

Na zo'n uur of 2 kon ik weer 'gewoon' praten, maar ik had knetterende hoofdpijn en was echt heel moe. Ik moest nog een nacht in het ziekenhuis blijven voor 'observatie'.

De neuroloog zei, dat ik waarschijnlijk een hele erge migraine aanval gehad had, hierdoor kun je neurologische uitvalsverschijnselen krijgen zoals dat je niet meer uit je woorden kunt komen. Dit kan heel erg lijken op een beroerte of tia, maar dat is het dus niet want het is migraine.

Een hele enge variant van migraine!

Inmiddels weer thuis en op bed met nog wat hoofdpijn (en de iPad) en ik voel me als een vaatdoek. Bah.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mmmm, zal wel verschieten zijn geweest!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Wat een rotervaring zeg! Kan me voorstellen dat je bang en geschrokken was

En als je een tip wil: wat bij mij heel goed helpt tegen (migraine) hoofdpijn is een foliumzuurtabletje samen met een magnesiumtablet nemen. Werkt bij mij beter tegen hoofdpijn dan welke (migraine)pijnstiller dan ook

Beterschap gewenst Mieskha
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Dank je!

Ik schrok me de touwtyfus, want ik kende deze vorm van migraine helemaal niet! Maar via Google is er wel meer over te vinden. Ik heb wel een keer eerder een migraine aanval gehad waarbij ik niets meer kon lezen en wazig zag. Maar dat is al ruim 2 jaar geleden.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

En dat is ook wel iets meer gangbare migraine dan niets meer kunnen. Ik heb de ogen meestal achterstevoren in mijn hoofd staan, leest ook lastig :mrgreen:

Maareh, touwtyfus is ook niet niks hoor! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

De pijn bij migraineaanvallen is mogelijk niet het gevolg van uitgezette bloedvaten in het brein, zoals voorheen altijd werd gedacht. De echte oorzaken zijn mogelijk overactieve pijnsignalen in de hersencellen, dat suggereert nieuw onderzoek althans.

Professor Messoud Ashina aan de universiteit van Kopenhagen: "Veel migrainepatiënten reageren niet op de huidige medicatie. Daarom is er nood dat er nieuwe pillen ontwikkeld worden om deze aanvallen aan te pakken. De wetenschapper bestudeerde hersenscans van 19 vrouwelijke patiënten terwijl ze een aanval kregen. Hij mat de bloedtoevoer in hun brein, zo ontdekte hij dat slechts enkele bloedvaten in de hersenen matig uitzetten bij migraine. De patiënten kregen vervolgens medicatie, zogenaamde triptanen, die de pijn drastisch verminderde. Deze pillen deden de bloedvaten aan de buitenkant van de hersenen vernauwen, dit zijn echter niet de bloedvaten die uitzetten tijdens de pijnaanval.

Verbreding aders
Dit suggereert dat deze medicatie de pijn niet bestrijdt door het vernauwen van de bloedvaten, maar dat een ander mechanisme verantwoordelijk is. Waarschijnlijk verzacht de medicatie de pijnsignalen van neuronen. Volgens de onderzoeker trekken deze resultaten in twijfel dat de verwijding van bloedvaten de oorzaak van migraine is. "We denken dat de pijnsignalen van neuronen komen, de verbreding van de aders kan een gevolg zijn van de activering van deze neuronen."

Wat is migraine?
Ongeveer een op de tien Belgen kampt met migraine, vrouwen worden vaker getroffen dan mannen. Een aanval kan tot 72 uur duren en gaat vaak gepaard met misselijkheid, pijn en gevoeligheid voor licht en geluid. Eerdere studies brachten migraine in verband met een verhoogd risico op een beroerte of depressie. Slechts 30 procent van de patiënten hebben baat bij het nemen van triptanen, zij hebben geen pijn meer binnen twee uur nadat ze de pillen hebben ingenomen.

hln.be
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Interessant.
Plaats reactie