marshall protocol

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

marshall protocol

Bericht door jasmine »

Volgt iemand hier de behandeling van het Marshall protocol? Of heeft hier ervaring mee?

www.curemyth1.org
We never know what is enough until we know what is more than enough,
Billie Holiday
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

marshall protocol

Bericht door amber »

Hoi Jasmine,

Ik heb hier geen ervaring mee maar kan er wel veel interessante info over vinden.

Bron: http://www.fonteine.com/marshall_protocol.html
De wetenschap van de Australische professor Trevor Marshall over de oorzaak en aanpak van chronische ziekten krijgt steeds meer erkenning. Zijn genezende therapie, het "Marshall Protocol" wordt inmiddels door duizenden mensen over de hele wereld toegepast om van schijnbaar uiteenlopende ziekten af te komen. Oorspronkelijk door Prof. Marshall ontwikkeld om zijn eigen levensbedreigende ziekte sarcoïdose te genezen blijkt het ook van toepassing bij:

- Reumatoïde Artritis,
- Chronisch Vermoeidheids-syndroom,
- Fibromyalgie,
- Chronische Ziekte van Lyme,
- MCS (Multiple Chemical Sensitivity),
- Ziekte van Crohn,
- Ziekte van Hashimoto,
- Psoriasis

en nog veel meer aandoeningen, ongemakken en 'ouderdomsverschijnselen'. Uit het decennia-lange onderzoek van Prof. Marshall is gebleken dat al deze ziekten een gemeenschappelijke onderliggende oorzaak hebben en met dezelfde methode zijn te genezen. Heel kort samengevat komt het neer op het volgende.

- Chronische en/of auto-immuunziekten worden veroorzaakt door "Th1-ontsteking".

- Th1-ontsteking wordt veroorzaakt door infectie van het immuunsysteem met celwandloze bacteriën.

- Ondersteuning van het immuunsysteem vormt de sleutel tot herstel, in combinatie met gepulseerde zeer lage doses antibiotica om te helpen bij het opruimen van de bacteriën.

- Welke specifieke bacteriën de infectie veroorzaken is niet belangrijk omdat de respons op de therapie het bewijs vormt van het bestaan van de infectie.

- Afweerreacties zijn onvermijdelijk omdat het opruimen van de ziekteverwekkers leidt tot een verergering van de ontsteking.
Bron: http://mpkb.org/_media/home/patients/tr ... nschap.pdf
Tijdens de therapie is het belangrijk om inname van Vitamine D uit voedsel te vermijden en een relatief hoge concentratie van het middel Olmesartan te handhaven. Deze twee maatregelen zorgen ervoor dat het afweersysteem de infecties weer gaat zien en de ziekteverwekkers kan gaan opruimen. Dat opruimen door het afweersysteem geeft afweerreacties en gaat gepaard met ongemak en pijn.
(1) Het gebruik van een dosis Vit.D receptor agonist; namelijk Benicar/Olmesartan dit is een bloeddruk verlager en heeft een hoge affiniteit met de Vit.D receptor deze wordt ingezet om de door bacteriën gesynthetiseerde eiwitten als mede Vit.D te verdrijven uit de Vit.D receptor (VDR)

(2) Het gebruik van combinaties gepulseerd lage dosis specifieke bacteriostatische antibiotica ter ondersteuning van het eigen afweersysteem.

(3) Uitsluipen eventuele immuun suppressieve medicatie c.q immuun suppressieve therapieën.

(4) Consumptie levensmiddelen met Vit.D vermijden als mede een aantal andere immuun suppressieve levensmiddelen o.a soja (bevat isoflavonen). Tevens Vit.D suppletie, Multi. vit/min suppletie, foliumzuur en ijzer suppl. vermijden (beiden voedt bacteriën) in levensmiddelen zijn deze vitamines en mineralen geen bezwaar, mits het niet verrijkte producten gaat. Patiënten dienen eveneens blootstelling aan (zon)licht te beperken, de huid te bedekken dan wel in te smeren met een sun blocker (zinkoxide zalf), ogen beschermen met speciale (NoIR) zonnebrillen die UV-A en B en IR stralen reduceren.
Ik vind het wel erg interessant, maar ze zoeken niet naar een echte oorzaak. Th1 kan toch getest worden? Anders gaan ze maar ergens van uit en behandelen ze iets waarvan we niet weten of het bij jou ook van toepassing is.

Wil je dit protocol gaan volgen? Onder begeleiding van een arts?

Groetjes Amber
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Hoi Amber
Ik ben dit aan het overwegen.. onder begeleiding van een arts
Ik vind het ook interessant maar er zitten restricties aan daglicht ivm vitamine D en ik ben benieuwd hoe dat gaat ..
Ik las iets over dat je in beginperiode helemaal niet naar buiten mag maar ik weet niet of dat zo is.
We never know what is enough until we know what is more than enough,
Billie Holiday
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

@ Jasmine,

Op de B12 Babbelbox vind je veel info over ontregeld Vitamine D metabolisme en ook leden die het Marshall Protocol volgen.
Je moet je wel eerst op dat forum inschrijven voordat je alle info kunt lezen.
http://b12tekortbabbelbox.messageboard. ... /index.php

Zie ook:
http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... _6367.html


http://mpkb.org/_media/home/patients/tr ... nschap.pdf
Laatst gewijzigd door aoife op 20 apr 2013, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Hé Jasmine,

Ik heb er al heel veel over gelezen.
En best wel veel kritiek.
Wat denk je van deze :

"Volgens het Marshall Protocol zorgen autoimmuun-aandoeningen voor een hoge calcitriol, en het advies is dan om de calcidiol zo veel mogelijk te laten zakken door zo weinig mogelijk vitamine D te eten en de zon helemaal te mijden.
Deze strategie werkt echter meestal averechts, omdat het lichaam bij een lage calcidiolspiegel de calcitriolspiegel nog verder moet laten stijgen om voldoende calcium uit voedsel op te nemen."

Dr Cheney, MD, writes:

"I'm concerned that an ARB (Angiotensin Receptor Blocker) is being used in CFIDS patients [via MarshallProtocol.com] without an awareness of its effect on "Q."

Big issue [with MarshallProtocol.com]!
If you block AT1 with an ARB [like Benicar], down will go your Aldosterone, and down will go your blood volume, and you could be in a heap of trouble [i.e. Addison Syndrome]. ARBs that bind to AT1 will constrict blood volume [which is unhealthy with PWCs].

I'm also concerned that the other receptor [AT2] is being ignored.
No one knows what it does. Not even Merck! I suspect that it has an immune effect. An ARB like Benicar selectively binds very tightly to AT1, resulting in a two—to three-fold increase of Angiotensin II, which then binds to the wide-open AT2 receptor. And who knows what kind of immune responses that is setting off.
This is just speculation, but I am concerned [over the safe use of Benicar for CFS].

"I don't believe that you can block a regulatory pathway [with Benicar],..... you[MarshallProtocol.com] have no idea what that thing is doing and then hope that down the road everything will be rosy."

http://articles.mercola.com/sites/artic ... tocol.aspx


Bijna alle artsen die ik ken slikken vit D en schrijven het voor als het te laag staat.
Wat altijd zo is als je weinig buiten komt of te Noordelijk woont.

Maar wat bij auto-immuunziektes en Me/cvs ?
Ik denk dat er veel meer onderzoek moet naar gedaan worden.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Hoi Senna
Dankjewel! Dat klinkt inderdaad alsof er nog meer onderzoek naar gedaan moet worden. Zo werd ook GcMaf voorgesteld maar daar heb ik ook het gevoel bij dat het nog wel heel experimenteel is allemaal en dat erst meet onderzoek nodig is
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Dankzij jullie hulp heb ik een linkje gevonden over de risico's..
Dat klinkt niet echt als een goed idee :oops:

http://www.natmedtalk.com/f50/1643-mars ... y-one.html
We never know what is enough until we know what is more than enough,
Billie Holiday
Plaats reactie