Hoe kan je weer knuffelen?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hoe kan je weer knuffelen?

Bericht door stargazertje »

Ik ben echt een persoon die gek is op knuffelen, maar knuffelen/aanraken doet steeds meer zo enorm veel pijn! Mijn rug, schouder etc voelen vaak aan alsof iemand er los op is gegaan met een stok. Is er een manier waarop het knuffelen nog wel te doen is?
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Hoe kan je weer knuffelen?

Bericht door sophie221 »

Liggend op je zij?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Hoe kan je weer knuffelen?

Bericht door stargazertje »

Liggend op mijn zij heb ik nog meer contact. En het gaat gewoon om een ik-mag-je-graag-knuffel zonder bijbedoelingen ter verduidelijking.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Heb er niet echt een goede oplossing voor helaas. Ik neem gewoon de pijn voor lief :wink:
Ik ben gek op knuffelen met mijn jochie, doet helaas altijd pijn. Maar er is pijn en pijn, als het te veel pijn doet dan houden we op :(
Een ik-mag-je-graag-knuffel is tegenwoordig niet meer de armen om de nek (want dan staat mijn lijf in een gespannen houding) maar tegenelkaar aan leunen, hoofd bij de ander tegen het schouder, armen om de middel. Practisch pijnloos vergeleken met de andere versie :lol:

Lastig dat dit soort basisbehoeftes ook zo vervelend worden he?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ja heel vervelend. Knuffelen vond ik vroeger echt zo super. Zorgt ook voor aanmaak goede stofjes heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Klopt, daarom neem ik de pijn ook voor lief. 2 van die kleine armjes om m'n nek is zooo lekker, dan maar oncomfortabel :wink:
Plaats reactie