Candida aanpakken. Nog extremer moe?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Candida aanpakken. Nog extremer moe?

Bericht door lovessea »

Wie weet of het klopt dat als je candida aanpakt, dat je nog extremer moe wordt? Wat kan je er tegen doen? Hoelang duurt het?
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Neem eens een kijkje in deze thread over Candida :

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-8186.html

Je zal een tijdje een toename van klachten hebben omdat je lichaam dode candida cellen zal afvoeren, dit belast je lichaam. Hoelang dit duurt verschilt van peroon tot persoon. Maar na een tijd zal je verbeteren. Groetjes ;)
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb drie jaar geleden eens zo'n Asperg dieet gedaan om Candida tegen te gaan. Weet niet of dat ook helemaal gelukt is, maar ik had wel het idee dat ik ineens al mijn klachten die zich normaal om beurten voor deden zich in rap tempo aandienden. Pffffffffffff, voelde echt heel naar. Heb ik gelukkig alleen tijdens die periode gehad.

Sterkte ermee en laat je weten hoe het gaat na verloop van tijd?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik heb ook eens zo'n dieet gedaan. Wat een ramp wat dat, ik was 10 kg afgevallen en voelde me er niets beter door. Dus voor mij geen dieet meer.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

Ikzelf heb dankzij het dieet geen darmproblemen meer maar ik raad wel mensen aan dit dieet enkel te doen wanneer je zeker bent van een candida of gistovergroei in de darmen. Dit kan getest worden door middel van een ontlastings en bloedonderzoek. Zomaar gaan diëten zonder te weten of het echt nodig is heeft ook weinig nut. Ook moet het gecombineerd worden met bepaalde supplementen,anti-oxidanten en probiotica.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Ik kon vooral mentaal veel minder bij dieet maar vraag me af of dat gevolg is van te weinig suiker binnenkrijgen omdat je hersenen suikers nodig hebben
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

jasmine schreef:Ik kon vooral mentaal veel minder bij dieet maar vraag me af of dat gevolg is van te weinig suiker binnenkrijgen omdat je hersenen suikers nodig hebben
Persoonlijk denk ik van niet, Jasmine. Want ik eet al bijna vijf jaar suikervrij en volkoren (sinds 3 jaar ook zuivel en glutenvrij) en krijg toch nog genoeg andere suikers binnen. Suiker zijn bijv. koolhydraten (aardappels, rijst) of uit groente of fruit. Dat je hersenen uitsluitend op suiker (ik bedoel cane sugar) het goed zouden doen, gaat niet op.

Ms werden je klachten in het algemeen gewoon erger door het dieet? Of ms specifiek dit symptoom... we hebben rare lijven, vaak zullen we dingen gewoonweg niet kunnen verklaren, vrees ik.
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Ik at zonder volkoren en zonder fruit. Toen ik dat weer ging eten ging het duidelijk beter...

Ik bedoelde te weinig suiker als natuurlijke voedingstof in voeding, daar kun je ook te weinig van binnenkrijgen.

suiker als dat witte spul uit een potje, daar had ik het niet over
Gebruikersavatar
jasmine
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 jun 2012, 10:34

Bericht door jasmine »

Hypoglykemie kan voorkomen bij patienten met bijnierschorsinsufficientie http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hypoglykemie#section_2 ontdekte ik net
Hmm :(
Gebruikersavatar
roosje123
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2013, 22:46

Bericht door roosje123 »

Het kan zijn dat je last kreeg van een zogenaamde herxheimer-reactie.
Dat doet zich voor als de (in dit geval) Candida schimmels gaan afsterven. Bij dat afstervingsproces komen er gifstoffen vrij die in je bloedbaan terecht komen. Daardoor ga je je de eerste tijd met zo'n dieet zieker voelen en is het vooral belangrijk dat je voldoende water drinkt en je lever ontziet.
Want die moet alle toxines en afvalstoffen verwerken.
Dit kan soms wel enkele weken tot 'n maand duren, en als je geluk hebt korter.

Ik heb het dieet enkele jaren geleden gevolgd, en behoorlijk streng mag ik wel zeggen.
Verloor ook vele kilo's die er helaas allemaal weer aan zitten (de klad zit in 't dieet, heb daar zo'n spijt van!)
Ik ga wel binnenkort het dieet weer oppakken, eerst moed verzamelen... Ben namelijk nogal 'n snoepkont en vond het dieet zo'n straf! Maar ja, nu m'n gezondheid zo erg achteruit is gegaan, moet ik wel weer.
Bij mij was de Candida trouwens dmv LBA (levend bloed analyse) vastgesteld door 'n orthomoleculair therapeut.

@ Lovessea
Ben je met het dieet bezig of overweeg je het?

Groetjes, Roosje
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb het ook al eens elders geschreven maar vind het niet direct terug:

en gouden tip als je last hebt van candida: koop een potje biotine 10 mg = 10.000 mcg

De meeste mensen gebruiken het voor mooier haar en nagels maar het werkt ook fantastisch tegen Candida.
De reden is de volgende: biotine wordt aangemaakt uit goede bacterieën en schimmels; Als je antibioticaneemt, gaat ook je productie van biotine eraan. In de plaats krijg je candida. Echter als je biotine bijneemt, verdwijnt de candida!

Ik nam het tegen haaruitval en heb geen candida meer, alleen nog wat jeukende oren. Mijn kwartje viel pas toen ik een artikel las over het verband tussen antibiotica en biotine.


http://www.dearpharmacist.com/2012/10/0 ... -rescue-2/
Biotin Deficiency Can Be Fatal


Ernstige tekorten aan biotine kunnen zelfs tot de dood leiden

Een tekort aan biotine geeft veel klachten:

neurologisch: pijn, prikken, wattengevoel, ...

huid: droog, schilferig, jeuk, psoriasis, ontstoken, eczema, ...

cognitief: vermoeidheid en depressief ipv alert en gelukkig

immuniteit: vatbaar voor infecties, zelfs conjunctivitis

bloed: hoge cholesterol, biotin doet iets met vetten

anorexia: tekorten onderdrukken je hongergevoel

bloedarmoede: kleine inspanning put je uit

hartritmestoornissen: tachycardy, bradycardy en andere electrische stoornissen kunnen tot een dodelijke afloop leiden bij een ernstig biotine tekort
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie