Nadelen psychologisch stigma ME

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

daar lijkt het helaas wel op.. hoe graag ik ook wilde dat het anders was..

ik hoop dat de dvd in jouw omgeving iig iets kan betekenen, veel succes en sterkte!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje:

---Het 'psychisch' denken is niet werkelijk denken, niet rationeel, het is een diepgeworteld gevoel/geloof. En daar vallen mensen niet zomaar vanaf.---

Dat is een hele goeie.

En, annemoon, goed dat je de lepeltheorie weer ff uit de kast haalde. Ik heb em doorgestuurd aan mijn zoon.

Op de rest reageer ik straks want ik ga nu St. Humanitas om raad en evt bijstand vragen.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Slaapkop:

---Asje, ik ga er niet vanuit dat de mensen in mijn directe omgeving bewust bezig zijn om ons sociale leven te vernielen. Integendeel, ze denken vaak dat ze mij een plezier doen om mij over mijn grenzen te duwen.

Maar wanneer artsen, journalisten of kennissen zich bewust zijn van de gevolgen die hun uitlatingen hebben op ons sociale leven en evengoed hun kritiek spuien, dan zijn ze mi wel bewust bezig om ons sociale leven te vernielen. Dan kunnen ze nog zo'n diep geworteld psychisch geloof hebben, als je weet wat de gevolgen zijn voor ons sociale leven, dan vind ik het spuien van negatieve en psychologiserende kritiek echt ongepast.---

Helemaal raak.

Heb trouwens volgende week een afspraak bij Humanitas voor gerichtere acties omtrent indicatie-hulp en evt andere ondersteuning.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

fijn annac, ik hoop dat dat iets oplevert dat je zoons leven - en dat van jou - wat aangenamer kan maken
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
elias
Actief lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 okt 2012, 20:00
Locatie: Gelderland

Bericht door elias »

Misschien heel irrationeel/esoterisch etc. wat ik nu ga zeggen (en ik ben niet heel religieus) maar ik zie al het ''onbegrip'' wat gepaard gaat met ME, als soort ''grap'' van God. Gods humor is ondoorgrondelijk.

Je kan veel zeggen over al het onbegrip maar niet dat het niet iets hilarisch' en absurds heeft.
''sometimes the hardest thing and the right thing are the same''
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

grappig dat je dat zegt, ik heb regelmatig gezegd tegen mezelf of anderen, dat het ontzettend absurdistisch (het heeft vaak iets kluchterigs) en lachwekkend zou zijn hoe erop wordt gereageerd als het niet om zoiets triests als deze verwoeste ziekte ging en zo ongelooflijk trieste gevolgen had. maar ik snap je opmerking dus wel.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

elias:

--Gods humor is ondoorgrondelijk. --

Fantastisch!

Voor zowel atheisten als niet-atheisten een te waarderen opmerking!

En annemoon, over de kluchterigheid...Prima in te voelen.

Humanitas leverde dus o.a. Louise Hay op!!!!

Zie elders daarover meer.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

'Gods humor ...', leuk ja (ik zou het niet esoterisch noemen, gelukkig). Ik heb vaak aan een hilarisch toneelstuk gedacht. Maar dat zou wel heel goed geschreven moeten worden om niet flauw te worden.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

...of ongeloofwaardig...
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie