Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ja, als je effectief een reden hebt dat de ene toch beter voor je zou zijn, gewoon bespreken he!
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

sophie221 schreef:@ wimmie, wat goed om te horen dat er toch kleine stapjes worden gemaakt!

Ik ga zelf wel het verzoek indienen om de eerste weken het infuus te krijgen ipv pillen. Mijn maag kan gewone paracetamol al niet aan... Daarnaast heb ik op alle antibiotica ( voor keelontstekingen, luchtweginfecties en longontstekingen) altijd een hevige reactie met mijn maag. Ik zie het dus ook echt niet zitten om antibiotica in pilvorm te nemen.
Oh, dan zou ik zeker even dat met DML bespreken. Misschien kan je dan inderdaad gewoon infuus. Je moet er dan wel 3 keer per week heen, maar als dat nodig is zou ik dat gewoon doen! Wat ook kan helpen voorkomen dat je veel last krijgt van je maag zijn maagbeschermers. (en natuurlijk niet antibiotica op een lege maag innemen)

Woon je ver van Brussel af?
Veel succes!
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Zeker doen als ge een gevoelige maag hebt en wat Wim heeft gedaan is gevraagd of hij met een halve dosis mocht beginnen om al te heftige reacties te vermijden. Ik weet natuurlijk niet of dat bij iedereen zo is.

Als ge al zo lang pokkeziek bent is dat mega herxen er teveel aan.
Het was trouwens geen probleem om te beginnen met een halve dosis en dan langzaam opbouwen.

Nu is hij wel op zijn slechts na 4 weken infuus maar hij zegt ook dat hij liever 2 uur in de file zit om naar daar te geraken dan te moeten slikken ookal blijft hij nogal veel last hebben van zijn maag (en uiteraard andere klachten).
Hij kan nu tenminste nog wat eten en valt niet meer af dus dat lijkt me wel essentieel als ge wilt genezen.
SUCCES!
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ik woon in Utrecht en dus ongeveer 2 uur van Brussel af. Mocht ik de eerste weken dus een infuus krijgen dan zal ik tijdelijk in Brussel gaan wonen. Gelukkig wil mijn moeder graag met me mee en kunnen mijn ouders het financieren. Mijn vriend kan niet zolang vrij nemen en we hebben zelf ook niet zoveel geld om en de behandeling en de huisvesting te betalen. Maar goed, eerst dus nog even afwachten of het ook zo gaat lopen.

Weet iemand of de kliniek de hele zomer open is? Of dat ze ook weken gesloten zijn?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik denk dat ze ergens 2 (?) weken gesloten zijn, althans dat was zo vorig jaar. Maar wanneer precies weet ik niet.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Als iemand weken lang vaak moet komen zullen ze toch niet starten net voor ze met vakantie gaan? Wel de moeite waard om na te vragen natuurlijk.
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Ze zullen het wel aangeven lijkt me. Ze zullen inderdaad niet een nieuwe behandeling net op een ongelukkig moment plannen.
Gebruikersavatar
merle
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 okt 2010, 19:05

Bericht door merle »

Ik heb gisteren het advies gekregen van dml om de eerste 3 maanden te gaan voor infusen en daarna over te stappen op orale ab.
Ik woon alleen wel 2,5 uur van Brussel af, dus ik probeer nu iets te vinden in Nederland waar ik die eerste 3 maanden terecht kan (wat een zoektocht!).
Ik zou dan volgens dml 5 dagen per week aan een infuus moeten, dus niet 3 keer per week zoals ik hierboven ergens las.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

He Merle,

Ik weet dat er patiënten zijn (niet bij DML) die infusen krijgen in Amsterdam. Maar da's nog steeds vrij ver, dus ik hoop dat er ergens ook iets is dat dichter is bij Arnheim ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

diederik schreef:Ik weet dat er patiënten zijn (niet bij DML) die infusen krijgen in Amsterdam. Maar da's nog steeds vrij ver, dus ik hoop dat er ergens ook iets is dat dichter is bij Arnheim ;)
In Amsterdam is een probleem :? ontstaan: "Bevel tot sluiting Oosteinde Walborg Kliniek Amsterdam" Bron: http://www.igz.nl/actueel/nieuws/bevel_ ... erdam.aspx

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Plaats reactie