ME in relatie met kwik.

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

sowfia schreef:Volgens mij mag je daar echt niks van binnenkrijgen hoor, denk dat ze gewoon laten zitten nog minder schadelijk is dan er iets van inslikken, of dat het niet goed beschermd wordt tijdens behandeling. Dan krijg je toch ineens die hele kwikhandel binnen? Toch maar mee opletten.
Ben het met je eens dat minder beter is, zeker bij iets dergelijk schadelijk.


Maar atomaire kwikdamp wordt voor 80% opgenomen via longen, 1% via het gastro-intestinaal. Do the math :wink:

Luipaard:

Bedoel je dat het pijn doet? Kan je niet zo goed volgen.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Ok dat wist ik niet, maar des te belangrijker dan nog dat het veilig wordt gedaan.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

luna923 schreef: en misschien is het ook maar een verkleuring, je weet het niet, het kan.



loentje
Je hebt gelijk :lol:


Ben eigenlijk wel erg opgelucht. Kwik is hardnekkig spul zeg. na 36 jaar heb je het pas helemaal verwijderd, tenminste al je chronisch belast bent. Heb al selenium en zink gekocht voor kwik ontlasting. Nu, omdat ik ooit 3 heb gehad, en kwik toch nooit helemaal weg kan zijn, kan het alsnog baat hebben. Zink sowieso voor mijn immuunsysteem. (test oestro verhouding) en selenium zal ook wel ergens goed voor zijn :-({|=


Nu heb ik wel al inlichtingen gevraagd aan desbetreffende tandarts die het saneren kon bewerkstelligen. Beetje onbeleefd om te zeggen 'ja soory, abusievelijk beschouwd als een amalgaan vulling. 't was niks eigenlijk'. Is wat grof naar mijn mening. :(
Plaats reactie