essentiële suikers / Glyconutriёnten

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

essentiële suikers / Glyconutriёnten

Bericht door zeeman »

Dat we allemaal vitamines, mineralen en essentiële vetten nodig hebben was me altijd al bekend. De laatste tijd ben ik me (met dank aan mijn therapeut) gaan verdiepen in essentiële suikers. Ik ben bezig in het boek "sugars that heal" en lees veel erover op internet. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar deze middelen en er komen er steeds meer bij. In het boek worden veel wetenschappelijke artikelen aangehaald en geeft de schrijver zijn praktijkervaring met patiënten.

Hier een link naar het Wikipedia artikel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Glyconutri%C3%ABnten

Nu even kort door de bocht, wat is het en waarom zou het werken? Er zijn zo'n 200 verschillende suikers. Acht ervan heeft ons lichaam dagelijks nodig om goed te kunnen functioneren. Dat zijn:

- Mannose
- Glucose
- Xylose
- Galactose
- Fucose
- N-acetylglucosamine
- N-acetylneuraminezuur
- N-acetylgalactosamine

Via ons dagelijks dieet krijgen wij slechts 2 van deze suikers binnen dus ons lichaam maakt ze zelf ook aan. Dit zou veel energie kosten en ondanks de eigen aanmaak zouden veel mensen tekorten van deze suikers in het lichaam hebben. Ook Ribose is een bekende (ook hier op het forum, ik heb dat zelf ook gebruikt) maar men rekent deze meestal niet tot de essentiële suikers. Wanneer je op internet gaat zoeken naar essentiële suikers kom je al snel bij websites terecht die Advanced Ambrotose® verkopen. Hier zouden al deze essentiële suikers inzitten en men raadt mensen aan het te gebruiken voor 3 maanden. Men zou dan 3 potten van dit middel moeten bestellen. Het is niet gewoon in de winkel te koop maar de verkoop verloopt via een soort tussenpersonen (denk aan Tupperware). Ook is er volgens de websites een niet-goed-geld-terug-garantie als je na 3 potten geen effecten hebt gemerkt. De prijs loopt al snel richting de 100 a 130 euro per pot.

Op Youtube kwam ik enkele presentaties tegen van mensen die voor Mannatech (het bedrijf achter Advanced Ambrotose®) werken en men biedt het aan ter bevordering van de gezondheid. Het middel is niet geregistreerd als geneesmiddel dus men mag niet claimen dat het bijvoorbeeld tegen ziekte X of ziekte Y werkt. Wel staat Youtube vol met succesverhalen van mensen die genezen zijn van van alles en nog wat. Wat marketing is en wat echt? Ik weet het niet. Vaak praat men wel erg makkelijk over ziektes als kanker en lijkt het wel goed tegen alles.
Ik ben gaan zoeken of er meer bronnen van essentiële suikers zijn. Je komt dan uit bij producten als: paddenstoelen, Kelp, Aloe Vera en anderen.
Of de potten die je online kunt bestellen goed zijn of niet laat ik in het midden. Ik heb ze niet gebruikt en ben geen wetenschapper. Ook zie ik bekenden supplement-merken die online (in VS en VK) essentiële suikers zijn gaan verkopen. Deze zijn hier nog niet te bestellen voor zover ik kon vinden. Bijvoorbeeld Now Foods heeft zo'n product gehad maar zijn ermee gestopt. http://www.iherb.com/Now-Foods-Glyconut ... -Item/7242 In Nederland zijn er diverse bedrijven die bijvoorbeeld Rei-Shi verkopen. Dit is een paddenstoel waarin ook essentiële suikers zitten. Zelf ben ik vandaag begonnen met Glyco-complex. Dit is ook een product dat in Nederland besteld kan worden en wat ook alle suikers zou bevatten.

Ik hoop in dit topic dat we informatie kunnen uitwisselen met elkaar aangaande essentiële suikers. Weet je een goed recept om deze suikers binnen te krijgen? Heb je een boeiend artikel gevonden? Deel het hier. Ik sluit af met de woorden van medisch immunoloog Ger Rijkers. “Glycobiologie is absoluut veelbelovend,” vertelt hij, “en ik geloof ook dat inname van essentiële suikers in het algemeen kan bijdragen aan een betere regulatie van het immuunsysteem. bron:http://www.pgpraktijk.nl/wp-content/upl ... Suiker.pdf

Hier nog neen artikel van Saskia van As. Zij is arts en ik heb laatst haar boek gelezen. Zij houdt het behoorlijk wetenschappelijk allemaal: http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Ess ... uikers.htm

Dank voor het lezen en voeg gerust artikelen en input toe.
Plaats reactie