In wang/lip bijten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

In wang/lip bijten

Bericht door diederik »

Geen idee of het idioot is om dit op het forum te posten ivm ME of niet :lol:


Ik heb nu al zo'n 2 jaar dat ik naar mijn gevoel erg veel per ongeluk in mijn kaak of lip bijt, bv tijdens het eten.
Dat is vooral ambetant omdat ik dan op de plaats van het wondje meestal nog een 2-tal weken met een ontstoken aftje rondloop, wat nogal pijnlijk kan zijn.

k Vond het vooral raar dat het iets is dat ik nog maar 2 jaar echt sterk heb, daarvoor gebeurde het zelden. Dus is mss iets neurologisch dat in verband hangt met de ziekte? of mss beeld ik me maar wat in ;)
(NB nog raarder dat ik ook toevallig +- 2 jaar bij DML loop haha... hij zou mss een bordje aan de ingang moeten hangen, waarschuwing, mijn behandeling kan leiden tot wang- en lipschade? ;) )
Ik weet weinig.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

In wang/lip bijten

Bericht door sowfia »

Hmm, ik heb dat ook wel maar ik zou niet weten of ik dat alleen maar heb sinds ziek te zijn. Maar eigenlijk bijt ik er ook wel vaak op ja. Misschien net zoals onhandig zijn, tegen dingen lopen, dingen laten vallen,...? En anders gewoon toeval :-)
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

In wang/lip bijten

Bericht door malu »

Nog raarder: ik ben een wangbijter (zoals je ook een nagelbijter kunt zijn). Nerveus trekje, maar gelukkig niet altijd aanwezig. Maar heb het dus niet tijdens eten enzo, hoewel mijn tong er de afgelopen jaren opvallend vaak aan heeft moeten geloven (auw!). Ik denk dat het dus te maken heeft met die onhandigheid die Sowfia noemt... coördinatie is hopeloos sinds ik ziek ben.

(Of je speciale dieet is zo 'lekker' dat je wat te snel gaat eten en het daardoor eerder mis gaat ;))
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

In wang/lip bijten

Bericht door josje15 »

al lang een wangbijter in mijn slaap en sinds overdag in mijn lip met eten......
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik had er ook heel vaak last van: wang, lip, tong, beet er, vooral tijdens het eten, vaker wel op dan niet. Het is maar wat je lekkerder vind :lol:
Net alsof mijn kaken soort van "spastisch" waren. Later bleek ik een enorm B12 tekort te hebben, sinds ik daarvoor behandeld word, heb ik er amper meer last van. Tenzij ik (veel) te laat injecteer. Ikzelf link het daar dus aan
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@mieper: interessant :)

Zelf spuit ik sinds 2 jaar veel B12, dus bij mij zou het dan juist veroorzaakt worden door de B12? ;) :mrgreen:
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb het ook echt vaak.
Ik denk dat het aan mijn onhandigheid ligt zoals stoten, omvallen enz.
En aan mijn bolle wangen ook al ben ik niet dik :wink:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hier ook bekend, eerder meer dan nu. Met onze motorische stoornissen niet zo gek, daar is je hele lichaam bij betrokken, ook je mond/kaak.
Life smells...
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Hier lijkt mijn tong te groot te zijn voor mijn mond en word 's ochtends altijd wakker met strak op elkaar geklemde kaken. Bijt op mijn lip als ik gestrest ben of niet lekker in mijn vel zit en af en toe beland mijn vork/lepel naast mijn mond ipv erin.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

hier precies het zelfde.

liefs
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie