Kleding voelt als schuurpapier

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Hydro B12 is ook prima hoor! Wordt zelf door het lichaam omgezet in de actieve vorm.
Cyano is eigenlijk laatste keus omdat het een lichaamsvreemde stof is die zo snel mogelijk door het lichaam wordt uitgescheiden. Maar in Belgie is vaak alleen cyano verkrijgbaar of hydro in 10mg ampullen. Met cyano zul je dan waarschijnlijk vaker moeten injecteren

Methyl en dibencozide zijn ook verkrijgbaar als smelttablet, die zou je gerust eens kunnen proberen
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

l schreef:Hoi,

Marlène u zei dat hydroxyB12 en cyanoB12 twee inactieve vormen zijn van vit B12. Ze doen wel de waarde van stijgen maar herstellen geen neurologische schade. Daarvoor moet je methylB12 en dibencozideB12 nemen tezamen met folaat.
Maar weet DML dit dan niet? Ik krijg HyrdoxyB12.
Kun je de methyl en dibencozide en folaat zo krijgen bij apotheker?Maar je moet ze dan zien in te spuiten of heb je het ook in pilvorm?
Er is geen reden om te denken dat jij niet genoeg b12 hebt. Of dat je b12 niet voldoende kan omzetten. Daarbij is het hoofddoel van b12 in cvs(edit: sorry sorry, hier spreken we van ME. Mijn excuus.) NO en ONOO onschadelijk te maken. en daarvoor is OH-cbl prima. En imo ook cyanocobalamine.

Groet.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ooit zeu dml tegen me dat de cyano variant giftig is . .
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

daarvoor is OH-cbl prima
Als je wil genezen, moet je ontgiftingskanalen zo vrij mogelijk houden.

Ik citeer "Lysed bacteria release endotoxins that may be as dangerous as the original infection unless all detoxification pathways are optimised.
Many Lyme Borreliosis treating doctors consider Herxing to be a sign that detoxification is inadequate, the antimicrobial program is too vigorous, or both. In my own practice, I gain better results by beginning with quite robust detoxification activities, primarily patient driven."

Bovendien heeft Ricj von Konynenburg alsook anderen reeds uitgebreid aangetoond dat de methylatiecyclus deels geblokkeerd is waardoor cyanocobalamine geen goede keuze is. Veel mensen gaan dus cyanide stapelen omdat hun enzymen en andere detoxkanalen niet meer werken naar behoren.

Mijn bloedtesten bij ELN hebben dit alvast bevestigd. Ik heb een mooie cyanide vergiftiging.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

marlène schreef:
daarvoor is OH-cbl prima
Als je wil genezen, moet je ontgiftingskanalen zo vrij mogelijk houden.

Ik citeer "Lysed bacteria release endotoxins that may be as dangerous as the original infection unless all detoxification pathways are optimised.
Many Lyme Borreliosis treating doctors consider Herxing to be a sign that detoxification is inadequate, the antimicrobial program is too vigorous, or both. In my own practice, I gain better results by beginning with quite robust detoxification activities, primarily patient driven."

Bovendien heeft Ricj von Konynenburg alsook anderen reeds uitgebreid aangetoond dat de methylatiecyclus deels geblokkeerd is waardoor cyanocobalamine geen goede keuze is. Veel mensen gaan dus cyanide stapelen omdat hun enzymen en andere detoxkanalen niet meer werken naar behoren.

Mijn bloedtesten bij ELN hebben dit alvast bevestigd. Ik heb een mooie cyanide vergiftiging.

Ok cyanide bij ME patienten is misschien ongewenst, maar dat geldt imo ook voor methyl groepen.


Er is geen duidelijk wetenschappelijk bewijs dat methyl- en adenosylcobalamine beter werken dan OH-cbl. Het lijkt mij ook onlogisch. Waarom zouden de enzymen/whateva wat die restgroep verwijdert een onderscheid maken tussen methyl of adenosine groep. Eens in de cel gekomen ondergaat het b12 molecuul een systematisch conversie proces tot waar het klaar is om te functioneren als co-enzym.


[/quote] Patient 11 was classified as having deoxyadenosyltransferase deficiency (Cbl B). However, a clinical therapeutic trial of deoxyadenosylcobalamin resulted in no clinical or biochemical improvement. Further studies on the patient's cultured fibroblasts suggested that deoxyadenosylcobalamin fails to reach the mitochondria in an intact form.

In vivo is aangetoond dat bij iemand die niet in staat is zelf b12(cbl B) te adenosyleren dat deaxyadenosylcobalamine geen voordeel bood. In vitro is aangetoond waarom: adob12 geraakt niet in zijn huidige vorm tot aan de mitochondriën.
Therapy with deoxyadenosylcobalamin offers no advantages over the use of hydroxocobalamin in the treatment of patients with methylmalonic aciduria.


Nogmaals bij ME is het voornaamste doel schadelijke stoffen neutraliseren. Als exogene adob12 en CH3-cbl geen voordeel bieden wegens de systematische metabolisering van deze substraten is een terechtwijzing hieromtrent op zijn plaats. Het is niet zo dat menig ME patiënt geld genoeg heeft om ermee te smijten.


Daarbij maak ik mij ook zorgen om de gezondheidseffecten van exces aan methylgroepen. Door de hoge affiniteit voor kwik ontstaat er algauw methylkwik. Een nog schadelijker metaboliet. Wanneer kwik in het lichaam terecht komt, tracht je lichaam die om te zetten naar zijn tweewaardig positieve vorm. Omdat atomair kwik vele malen schadelijker is. Eerst wordt kwik van (hg 0) naar (hg 1+) omgezet in amper een paar minuten tijd. Na een, circa, halfuurtje weet het lichaam het voor elkaar te krijgen kwik in zijn minderschadelijke vorm om te zetten Nl. tweewaardig positief (Hg 2+). Bij methylkwik is dit anders, hier duurt het dagen tot weken tot het in zijn minder schadelijk positie verkeerd van tweewaardig geladen atoom.

Daarbij kan je lichaam het die methylkwik ook nog gaan verwarren met het aminozuur methionine wanneer het aan cysteïne gebonden is.



Het methylmercurisch cysteïnyl-complex wordt door de transporteiwiten van aminozuren als aminozuur methionine beschouwd. Op deze manier kan dit complex vrij door de bloed-hersenbarrière diffuseren met behulp van abusievelijk transport van L-transportsysteem.


http://ajpregu.physiology.org/content/2 ... 1.abstract



Een slechte ''methylatie'' kan wel aanwezig zijn. Het is naar mijn mening niet de bedoeling experimentele behandelingen te gebruiken op basis van hypotheses. Heb mij niet verdiept in het werk van konynenburg, dus beter doe ik over hem geen uitspraken. Ik zou zeggen ga op je gevoel af. En raad niemand af iets nemen of te laten. Wil gewoon het beste voor iedereen die ziek is.

Groet,


haaibrid.



En zie dit niet als een aanval. Dat gebeurt al vaak genoeg wanneer ik met iemand van mening verschil :(
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Denk dat ik iets fout heb gedaan met het quoten. Hoop dat het niet te warrig om te lezen is. :D

Groet,

forum nitwit.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Er is geen duidelijk wetenschappelijk bewijs dat methyl- en adenosylcobalamine beter werken dan OH-cbl. Het lijkt mij ook onlogisch. Waarom zouden de enzymen/whateva wat die restgroep verwijdert een onderscheid maken tussen methyl of adenosine groep. Eens in de cel gekomen ondergaat het b12 molecuul een systematisch conversie proces tot waar het klaar is om te functioneren als co-enzym.
Fijn dat je ook redelijk op de hoogte bent van methylgroepen e.d.
De discussie zou ons best ver kunnen leiden. Het is niet op 1.2.3. uit te leggen. Indien interesse kan je mijn bloedresultaten eens bekijken i.c.m. de pathways van methylatie. Dat verklaart vast een hoop.

Indien meer interesse, kan je het topic van Rich von Konynenburg al eens bekijken, de website van Dr Amy Yasko, www.mthfr.net, http://b12vitaminetekortpodium.blogspot.be/, ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

marlène schreef:
Er is geen duidelijk wetenschappelijk bewijs dat methyl- en adenosylcobalamine beter werken dan OH-cbl. Het lijkt mij ook onlogisch. Waarom zouden de enzymen/whateva wat die restgroep verwijdert een onderscheid maken tussen methyl of adenosine groep. Eens in de cel gekomen ondergaat het b12 molecuul een systematisch conversie proces tot waar het klaar is om te functioneren als co-enzym.
Fijn dat je ook redelijk op de hoogte bent van methylgroepen e.d.
De discussie zou ons best ver kunnen leiden. Het is niet op 1.2.3. uit te leggen. Indien interesse kan je mijn bloedresultaten eens bekijken i.c.m. de pathways van methylatie. Dat verklaart vast een hoop.

Indien meer interesse, kan je het topic van Rich von Konynenburg al eens bekijken, de website van Dr Amy Yasko, www.mthfr.net, http://b12vitaminetekortpodium.blogspot.be/, ...
De pagina die je in dit blog zoekt, bestaat helaas niet.
Welke pagina van diesels blog heb je mij doorgestuurd? Niet dat het uitmaakt, heb ze allemaal gelezen, behalve zijn twee laatste posts. Hebt nogal druk.


Wat 'zeggen' die bloedwaarden van jou dan?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Wat 'zeggen' die bloedwaarden van jou dan?
ik stuur je de link wel per pb.
Er is geen duidelijk wetenschappelijk bewijs dat methyl- en adenosylcobalamine beter werken dan OH-cbl. Het lijkt mij ook onlogisch. Waarom zouden de enzymen/whateva wat die restgroep verwijdert een onderscheid maken tussen methyl of adenosine groep. Eens in de cel gekomen ondergaat het b12 molecuul een systematisch conversie proces tot waar het klaar is om te functioneren als co-enzym.
Niet akkoord. Wanneer ik adenosyl dibencozide probeerde - zelfs maar een kruimel van een tablet - kreeg ik eerst verlammingsverschijnselen en bij hogere dosis parkinsonbibber gedurende 3 dagen alsof de cellen terug opgestart werden.
Adenosine heeft andere interactie met mitochondrieën dan methyl of hydroxyl.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie