Warme plek?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Warme plek?

Bericht door stargazertje »

Ik heb rechts net aan het einde onder mijn ribbenkast al tijdenlang af en toe plots een heel warm gevoel wat uitstraalt. Vervelend vind ik het niet, maar het is een vreemd gevoel, zeker als je blauwe vingers hebt en van de kou zit te bibberen te gelijk. Maar het is ook als ik het warm heb.

Iemand een idee wat dit is en of dit komt door ME?
mehans
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 27 nov 2010, 20:06

Warme plek?

Bericht door mehans »

Is dit misschien prikkeling/irritatie van het bindweefsel ?

Ik heb dat namelijk ook
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Ik heb het soms in mijn maagstreek, mijn linkerenkel (dat heeft weken geduurd en soms duikt het weer op, maar niet zo hevig of lang achter elkaar), en ik heb het op mijn borst en tussen mijn schouderblaaden gehad. Een warm gevoel, alsof er een straalkachel op die plek gericht is. Het doet geen pijn en je ziet en voelt niks aan de buitenkant. Ik heb ook geen idee wat het is en ook voor mijn huisarts is het een raadsel.
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Ik herken dit ook maar dan op andere plekken. Ik heb het vaak op me rug of onder me voet. Dan lijkt het net of iemand er een vuurtje onder houd. Het wordt gloeiend heet soms zelf op het randje van pijnlijk en trekt vrij snel weer weg. Heel raar gevoel is het.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

visje schreef:Een warm gevoel, alsof er een straalkachel op die plek gericht is. Het doet geen pijn en je ziet en voelt niks aan de buitenkant.
Dat is het verschijnsel precies qua gevoel!
Gebruikersavatar
Molletje
Gevorderd lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 23 aug 2011, 15:10

Bericht door Molletje »

Ik heb het soms in mijn rechter knie en soms in beide benen terwijl het kippenvel er over heen zit.

Soms heb ik het contra, koude plekken op mijn rug en schouderbladen.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb daar vroeger ook last van gehad, vooral in mijn bovenarmen, ze gloeiden dan.
Ik denk dat het de typische ontstekingen zijn bij ME die in het hele lichaam kunnen voorkomen, net zoals in het tandvlees, keel, hoofd, etc...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
dr_arf
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2012, 22:13

Bericht door dr_arf »

Ik heb dit de laatste weken ook. Zelfs nu, terwijl ik aan het typen ben.
Zo weird...

Maar niemand nog een verklaring dus..

Ik zal het eens aan de Meirleir vragen.
Plaats reactie