Broodbakmachine

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2007, 20:34
Locatie: Zelzate City België

Broodbakmachine

Bericht door Bram »

ik heb sinds gisteren een broodbakmachine
en ik ben er gek op

goede combinatie van ingrediënten, op start duwen en na tijdje heb je die lekkere geur van vers gebakken brood in huis.
zonder echt veel moeite, op 5 minuten giet je alles in die machine en heb je ze ingesteld, en dan wachten tot je broodje klaar is.

Vroeger maakten we zelf ons brood maar het kneden en de oven in de gaten houden heeft er voor gezorgd dat we dit niet meer konden doen.
en nu elke dag vers brood en vooral dat aroma dat rondzweeft

ZAAAAAAALIG :-D

Dus voor iedereen een aanrader die toch echt vers brood wil maar het niet zelf wil kneden en zo.

Groetjes Bram
Het seizoen der mislukkingen is het ideale moment om de zaden der succes te zaaien
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Broodbakmachine

Bericht door truus73 »

Ja Bram, dat ruikt lekker, hè.
Heb zelf anderhalf jaar een broodbakmachine gebruikt, maar de meelsoort die ik altijd had is uit de handel genomen en dus gebruik ik die machine niet meer. Mis het wel.
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Broodbakmachine

Bericht door Nymf »

samengevoegd. mod.

Hallo lieve MEdepatiënten,

Voor ik het wiel helemaal zelf uit ga vinden :) is het denk ik veel handiger advies te vragen aan jullie. Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een soort/merk broodbakmachine dat goed bevalt? En misschien is er ook ervaring met een effectief recept met Teff-meel?

Alvast bedankt!

Liefs, Nymf
Gast

Broodbakmachine

Bericht door Gast »

hoi nymf,
kijk een op het forum van coeliakie patientnen
daar is de panasonic broodmachine het populairst,geloof ik
waarschijnlijk omdat je er ook een glutenvrij brood mee kunt bakken
heb toevallig dit weekend met een andere broodmachine gebakken met glutenvrij meel, is niet tegengevallen...
maar denk aan een weegschaaltje met grammen, en misschien een electrisch broodmes, brood snijden in fatstoenlijke plakken is ook een kunst
en wat is teff meel?
groetjes
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Broodbakmachine

Bericht door luipaardje »

Hallo nymf,

Toen ik met mijn dieet begon hebben ze me in de winkel aangeraden een Panasonic te nemen. Dat heb ik toen ook gedaan en dat is prima bevallen. Ik gebruik hem al een aantal jaren wekelijks en het bevalt prima. Geen storingen, makkelijk in onderhoud en er zit een programma op voor glutenvrij.
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Voor degenen die dit lezen, en een glutenvrije broodbakmachine willen aanschaffen: het merk silvercrest van de Little heeft ook een glutenvrij programma! Erg goed, maar stukken goedkoper dan Panasonic.

Groetjes,
Sesaffie
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Ik heb nu ook een broodbakmachine (glutenvrij programma gebruik ik niet). Ik maak mijn brood met bakpoeder, dus kneed ik eerst mijn brood voor 15 minuten en dan bak ik direct daarna mijn brood. Dus ik moet wel eventjes manueel ingrijpen tussen kneden en bakken, voordeel is dan weer dat mijn brood vlug klaar is.

Ik gebruik voor een deel havermeel in mijn brood. Ik vraag mij nu eigenlijk af waarom havermout een stuk goedkoper is dan havermeel. Om havermout te verkrijgen zijn er toch een paar bewerkingen meer nodig dan om havermeel te krijgen. Zou ik havermout kunnen gebruiken in mijn brood, door bv het in een keukenrobot te vermalen?
Plaats reactie