teveel magnesium??? angstaanvallen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Vast niet, maar regels zijn er om gebroken geworden :wink:
Heb al even gezocht, maar kan hier in de directe omgeving erg weinig vinden. Wel geitenmelk, maar daar bedank ik toch echt voor YUK!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

In rauwe melkproducten kunnen wel eens verkeerde bacterieën zitten toch?
Life smells...
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

luipaardje schreef:
En probeer maar eens rauwe melk! Rauwe melk zit vol goede voedingsstoffen. Alle winkelmelk is verhit en dat maakt het geen gezond goedje meer. Ik ben benieuwd of je dat dan wel verdraagt!
Mogen boeren nog wel zo aan huis melk verkopen? Ik dacht dat dat niet meer mocht, dat het eerst naar de fabriek moest.
Ja hoor, online kun je tal van bio-boeren vinden waar je van alles kunt kopen. Het zal best kunnen dat ze niet de huizen meer langs mogen zoals vroeger, maar je kunt wel naar de boer :D... Maar je kunt ook bij reformzaken groente- en fruittassen kopen waar seizoensgroenten en fruit inzitten. Dat is 1 goed voor het milieu (geen transportkosten), gezonder (sneller aan huis en dus verser, meer vitaminebehoud en biologisch)...
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

asje schreef:In rauwe melkproducten kunnen wel eens verkeerde bacterieën zitten toch?
Nee hoor, dat is onzin. Juist verhitte melk is een aanslag voor de gezondheid. Je vernietigt juist de goede bacteriën. Vaak blijkt dat mensen helemaal niet intolerant zijn voor melkproducten, maar voor de bewerking die het ondergaat... verhitting!

In veel natuurvolken drinken ze ook gewoon de melk van geiten en koeien rauw. De mensen daar kennen heel veel ziektes niet die wij nu kennen!

Vroeger wisten ze ook niet beter - gewoon vers van de pers - rechtstreeks van de koe, verhitte melk op hoge temperaturen is echt iets van de nieuwe eeuw, net als al die e-nummers. Je moet het wel snel verorberen, want erg lang houdbaar is het niet in vergelijking met gepasteuriseerde melk. Door onze moderne maatschappij met vele stappen en onze wensen van lange houdbaarheid komen we tot deze methode, maar het is onszelf kapot maken, net als al die conserveermiddelen...

Steeds meer studies tonen aan dat gepasteuriseerd melk slecht is. Hierdoor krijgt melk een heel slecht imago en dus is zuivel vaak een boosdoener. Maar zuivel is zeker wel prima en gezond, alleen de bewerking niet! In melk zitten ontzettend veel goede voedingsstoffen. Ook krijgen de koeien en geiten vaak het verkeerde voer en dat maakt het ook ongezond. Een koe hoort in een wei gras te eten, en als ze granen krijgen dan en ook nog eens volgestopt worden met antibiotica en rommel dan worden wij ziek van de melk en dan nog eens verhitten dat enzymen verloren gaan en ja... geen wonder dat we het niet verteren... en dat we ziek ervan worden.

http://xandrah.wordpress.com/tag/melk/

Als je gezondheid je lief is, drink dan absoluut geen gepasteuriseerde melk!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, dat is een ander verhaal maar in zachte rauwmelkse kaas is wel een kleine kans op de Listeriabacterie, ik neem aan ook in rauwe melk ed dan.
Life smells...
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

@mieperdepiep

Wie is WHisje?

Als je zoontje onder het huwelijk gaat lijden, ja dan is het beter uit elkaar. En zo te horen heb je er HEEL goed over nagedacht! Goed zo, dan weet je dat het heftig wordt, maar goed, zo te horen is het nu ook al een belasting! Jammer dat het zo is gelopen. Ik vind het altijd zo verdrietig als mensen die ooit voor elkaar hebben gekozen en van elkaar hielden uit elkaar gaan. In elk geval sterkte ermee!

En ik denk ook dat vermoeidheidsziektes, B12-tekort en darmproblemen een hype zijn, omdat het ook aandoeningen zijn van deze tijd. Vroeger had je dit niet zo... Ik denk ook dat het alles te maken heeft met de voedselindustrie. Als je eens wist wat er aan ons eten wordt gemanipuleerd! Als je eens wist hoeveel pesticiden we binnenkrijgen. Als je eens wist hoe vervuilt het water is. Als je eens wist hoeveel straling we opvangen. Als je eens wist hoeveel chemische additieven onze lever moet verwerken. Als je eens wist wat er met vlees gebeurt en wat de dieren moeten eten... Geen wonder dat kanker nu bij 1 op de 3 voorkomt! En dat obesitas een groot probleem is, terwijl we sinds de jaren 60 onze vetten uit het dieet hebben gehaald met light en (chemische) zoetstoffen. En dat er nu heel veel allergieën, darmproblemen enzo zijn... En dan nog niet eens gesproken over de individuele jachtige stressmaatschappij...

Heb je btw nog veel last van PDS? Wat eet je eigenlijk?
Plaats reactie